!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #435 Gepost op: 13 augustus 2021, 12:38:44 »
mijne 2017 ;)
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

fox
3

  • Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #436 Gepost op: 19 september 2021, 20:21:11 »
Als je bij Stern een auto neemt met Savali tuning behoud je dus de fabrieksgarantie als ik het goed begrijp?

Zijn er ook andere dealers die dit doen en eventueel met een andere tuner?

Ik was bij Mossel en die zeiden dat bij tuning de garantie verviel.
*

Rohit
302

  • Type Alfa: Giulia 2.2
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #437 Gepost op: 19 september 2021, 21:17:03 »
Als je bij Stern een auto neemt met Savali tuning behoud je dus de fabrieksgarantie als ik het goed begrijp?

Zijn er ook andere dealers die dit doen en eventueel met een andere tuner?

Ik was bij Mossel en die zeiden dat bij tuning de garantie verviel.
Squadra doet het vaak ook bij Kien en meerdere plekken. Garantie behoud geen idee. Maar als je tuning van Squadra neemt dan heb je geen Garantie nodig hoor..
156 1.6 TS  120 PK
159 1.9 JTDm Squadra Massimo 160 PK
Giulia 2.2 JTDm Squadra Massimo 242 PK! 😍
*

DanaBanana
759

  • *****
    - Super Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #438 Gepost op: 19 september 2021, 22:28:34 »
Geen idee hoe het formeel zit met tuning en fabrieksgarantie. Daar hoor je zoveel verschillende verhalen over.

Maar één ding weet ik wel zeker: De 'regels' zullen niet verschillen voor de ene dealer of de andere, of de ene tuner of de andere.

Dus als de ene dealer zegt dat fabrieksgarantie vervalt en de andere zegt dat de fabrieksgarantie niet vervalt, dan ga ik er vanuit dat de eerste de waarheid spreekt. En dat de tweede eigenlijk bedoelt: "In geval van een garantieclaim knijp ik wel een oogje voor je toe en houd mijn mond richting importeur/fabriek."
*

JS JTD
233

  • Type Alfa: Giulia JTD 2.2 AT8
  • ***
    - Alfist
    • JTD-Performance
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #439 Gepost op: 20 september 2021, 08:47:31 »
Dus als de ene dealer zegt dat fabrieksgarantie vervalt en de andere zegt dat de fabrieksgarantie niet vervalt, dan ga ik er vanuit dat de eerste de waarheid spreekt. En dat de tweede eigenlijk bedoelt: "In geval van een garantieclaim knijp ik wel een oogje voor je toe en houd mijn mond richting importeur/fabriek."

Ik denk vooral dat laatste. Er zijn vanuit FCA/Stellantis handleidingen hoe een tuning te herkennen, door oa visuele controle van de ECU. Als dat het geval is komt per direct de garantie te vervallen.
Giulia Super JTD AT8
*

AlfettaGt
45

  • Type Alfa: Giulia 2.0AT8
  • *
    - Startende Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #440 Gepost op: 26 september 2021, 00:36:12 »
Een paar weken geleden de Massimo tuning laten uitvoeren bij Squadra Tuning, op mijn 2.0 200pk Benzine Giulia.
Als bonus wordt daarbij meteen de knullige start-stop uitgeschakeld. Met name in file rijden m.i. een zeer irritant en lomp systeem.

Nu dus 300+ pk en richting de 500 Nm koppel.
Wie nog twijfelt, meteen doen. Het wordt er een compleet andere auto van. Als ik niet in het verleden een demo Giulia had gereden welke de 280pk tuning van de Veloce had, dan had ik waarschijnlijk ook gedacht "200 pk is best veel".

Heb het meteen kunnen testen op zakenreis naar Zuid-Duitsland en Italië. Om mijn afspraak bij Padova te halen was er nog net tijd om vanaf de Brenner binnendoor te gaan via de Passo Sella en de Mangen (die is erg smal!). Bak in hand zetten en met de flippers schakelen (die optie is een must wat mij betreft) en het grote genieten begint.
In het weekend ook nog bij ENG-Custom geweest, volgt nog bericht over.

*

bluebird
88

  • Type Alfa: Stelvio 2.0 (H&S stage 1)
  • **
    - Junior Alfist
  • Same shit, different day ;)
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #441 Gepost op: 14 oktober 2021, 00:47:43 »


Ik ben ook dik tevreden met de fikse toename 😋
historie:
2001 147 1.6 Veloce  (Squadra)
1998 GTV 3.0  (Squadra)
2002 147 GTA 3.2
2011 Mito 1.4T MultiAir  (Squadra)
2011 Abarth Punto Evo (H&S stage 1)
2010 Brera 1750 TI (H&S stage 1)
2015 Guilietta QV LE
2017 Abarth 124 (H&S stage 1)
2017 Giulia 2.0 RWD (H&S stage 1)
*

RAY001
5

  • Type Alfa: Giulia Quadrifoglio MY20
  • *
    - Startende Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #442 Gepost op: 4 november 2021, 17:30:25 »
Mijn Giulia Q paar weken geleden bij Squadra laten tunen (Massimo tuning)

Naast een uiterst vriendelijk ontvangst door Stephan en z'n vrouw, ging Stephan snel aan de slag met het verwijderen van enkele plastic onderdelen aan de bovenzijde van de motor om bij de computers te komen, zodat de nieuwe software geïnstalleerd kon worden. Dit was allemaal binnen "no time" geregeld, zodat de Giulia Q al snel weer klaar stond voor een testritje. Dit hebben we toch maar niet gedaan, aangezien de weersomstandigheden (nat en koud) en het (nog) originele schoeisel van mijn Giulia Q weinig garantie boden op enige grip bij hogere snelheden en acceleratietests om de Massimo tuning uit te proberen.
Twijfel nog over de Performance logger van Squadra aan te schaffen, want die heeft heel veel mogelijkheden en wel paar leuke gadgets zoals burnout modus en lauch control.....

Direct merkbaar is dat de Giulia Q "rustiger" loopt bij het manoeuvreren op lage snelheid. Verder is het gaspedaal nu veel beter te doseren (niet meer "aan/uit") wat er prettig is. Ook kan ik nu de uitlaatkleppen zelf open of dicht zetten ipv dat deze automatisch openen bij 3,5 -4 toeren (in D stand) of altijd open staan in Race stand.
Start / Stop systeem is ook uitgeschakeld.
Voldoende vermogen had de Q al voor de tuning, en dat is alleen maar nog iets meer geworden.
Kortom: Sqaudra heeft van mijn Q een nog fijnere Q gemaakt! Aanrader!
(PS: in 2008 mijn Alfa 159 2,4jtd ti laten tunen bij Squadra en hier heb ik maar liefst 275.000 fijne kilometers mee gereden zonder ook maar 1 mankement....TOP)
Huidige auto: Alfa Giulia Q MY20
Eerder met veel plezier in mijn bezit gehad:
Alfa 159 2,4 jtdm ti
Alfa GT 1,9 jtd
Afla 156 1,9 jtd
*

__1337__
391

  • Type Alfa: Giulia 2.2 JTD
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #443 Gepost op: 5 november 2021, 13:04:13 »
Citaat van: RAY001 op  4 november 2021, 17:30:25
Citaat van: RAY001 op  4 november 2021, 17:30:25
Mijn Giulia Q paar weken geleden bij Squadra laten tunen (Massimo tuning)

Naast een uiterst vriendelijk ontvangst door Stephan en z'n vrouw, ging Stephan snel aan de slag met het verwijderen van enkele plastic onderdelen aan de bovenzijde van de motor om bij de computers te komen, zodat de nieuwe software geïnstalleerd kon worden. Dit was allemaal binnen "no time" geregeld, zodat de Giulia Q al snel weer klaar stond voor een testritje. Dit hebben we toch maar niet gedaan, aangezien de weersomstandigheden (nat en koud) en het (nog) originele schoeisel van mijn Giulia Q weinig garantie boden op enige grip bij hogere snelheden en acceleratietests om de Massimo tuning uit te proberen.
Twijfel nog over de Performance logger van Squadra aan te schaffen, want die heeft heel veel mogelijkheden en wel paar leuke gadgets zoals burnout modus en lauch control.....

Direct merkbaar is dat de Giulia Q "rustiger" loopt bij het manoeuvreren op lage snelheid. Verder is het gaspedaal nu veel beter te doseren (niet meer "aan/uit") wat er prettig is. Ook kan ik nu de uitlaatkleppen zelf open of dicht zetten ipv dat deze automatisch openen bij 3,5 -4 toeren (in D stand) of altijd open staan in Race stand.
Start / Stop systeem is ook uitgeschakeld.
Ook rustiger starten is mijn ervaring en vooral minder trillingen/resonantie nu de cilinderuitschakeling uitgeschakeld is. Ik ben er ook erg tevreden over!
Maserati Quattroporte 4.7S (hobby)
Giulia 2.2 JTD Squadra Massimo (daily)
*

RAY001
5

  • Type Alfa: Giulia Quadrifoglio MY20
  • *
    - Startende Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #444 Gepost op: 9 november 2021, 21:21:04 »
Klopt idd ja,

Het starten van de Q is nu idd stuk rustiger (lager toerental) wat wel aangenaam is voor de buurt wanneer je 's ochtends vroeg op pad gaat.

Ook de cilinderuitschakeling van de Q (die meestal gepaard gaat met een kleine resonantie) is nu opgeheven, waardoor je nu gewoon altijd met een 6-cilinder onderweg bent ipv regelmatig met een 3-cylinder rond te rijden.

Ik heb trouwens ook de bestuurdergordel "pieper" laten uitschakelen (niet dat ik zonder gordel rijdt, maar ik doe de gordel meestal pas om tijdens het wegrijden, en dan begint de "pieper" al af te gaan.....Stephan zei dat het kon, dus ja, waarom niet.......kan ik overigens ook gewoon weer inschakelen via het menu, maar wanneer ik 'm weer inschakel, is het menuknopje om de "pieper" weer uit (of aan) te zetten verdwenen.....dus dat doen we voorlopig maar even niet.

 
Huidige auto: Alfa Giulia Q MY20
Eerder met veel plezier in mijn bezit gehad:
Alfa 159 2,4 jtdm ti
Alfa GT 1,9 jtd
Afla 156 1,9 jtd
*

MysteryAngel
2.664

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #445 Gepost op: 15 november 2021, 18:34:35 »
Citaat van: RAY001 op  9 november 2021, 21:21:04
Citaat van: RAY001 op  9 november 2021, 21:21:04
Klopt idd ja,

Het starten van de Q is nu idd stuk rustiger (lager toerental) wat wel aangenaam is voor de buurt wanneer je 's ochtends vroeg op pad gaat.

Ook de cilinderuitschakeling van de Q (die meestal gepaard gaat met een kleine resonantie) is nu opgeheven, waardoor je nu gewoon altijd met een 6-cilinder onderweg bent ipv regelmatig met een 3-cylinder rond te rijden.

Ik heb trouwens ook de bestuurdergordel "pieper" laten uitschakelen (niet dat ik zonder gordel rijdt, maar ik doe de gordel meestal pas om tijdens het wegrijden, en dan begint de "pieper" al af te gaan.....Stephan zei dat het kon, dus ja, waarom niet.......kan ik overigens ook gewoon weer inschakelen via het menu, maar wanneer ik 'm weer inschakel, is het menuknopje om de "pieper" weer uit (of aan) te zetten verdwenen.....dus dat doen we voorlopig maar even niet.

Mja wat nou het nut is van cilinder uitschakeling heb ik eigenlijk nooit echt begrepen.
Het lijkt me nou ook niet echt bepaald goed voor de levens duur van een motor.
Het piepen van de gordel is inderdaad erg irritant, dat doet mijn auto al zodra je hem op contact zet.
Ik vraag me trouwens wel af hoe ver ze kunnen gaan bij het chippen van een Q kwa vermogen en koppel.
*

__1337__
391

  • Type Alfa: Giulia 2.2 JTD
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #446 Gepost op: 16 november 2021, 13:02:55 »
Citaat van: RAY001 op  9 november 2021, 21:21:04
Citaat van: RAY001 op  9 november 2021, 21:21:04
Klopt idd ja,

Het starten van de Q is nu idd stuk rustiger (lager toerental) wat wel aangenaam is voor de buurt wanneer je 's ochtends vroeg op pad gaat.

Ook de cilinderuitschakeling van de Q (die meestal gepaard gaat met een kleine resonantie) is nu opgeheven, waardoor je nu gewoon altijd met een 6-cilinder onderweg bent ipv regelmatig met een 3-cylinder rond te rijden.

Ik heb trouwens ook de bestuurdergordel "pieper" laten uitschakelen (niet dat ik zonder gordel rijdt, maar ik doe de gordel meestal pas om tijdens het wegrijden, en dan begint de "pieper" al af te gaan.....Stephan zei dat het kon, dus ja, waarom niet.......kan ik overigens ook gewoon weer inschakelen via het menu, maar wanneer ik 'm weer inschakel, is het menuknopje om de "pieper" weer uit (of aan) te zetten verdwenen.....dus dat doen we voorlopig maar even niet.

Mja wat nou het nut is van cilinder uitschakeling heb ik eigenlijk nooit echt begrepen.
Het lijkt me nou ook niet echt bepaald goed voor de levens duur van een motor.
Het piepen van de gordel is inderdaad erg irritant, dat doet mijn auto al zodra je hem op contact zet.
Ik vraag me trouwens wel af hoe ver ze kunnen gaan bij het chippen van een Q kwa vermogen en koppel.
Tja, dat is allemaal voor het milieu en emissie eisen....... op diverse fora lees je dat er, vooral in de USA, motorschades (krukaslager) zijn. Men vermoed door de cilinderuitschakeling.
Maserati Quattroporte 4.7S (hobby)
Giulia 2.2 JTD Squadra Massimo (daily)
*

dmakily
62

  • Type Alfa: giulia 2.0 T luxury360pk
  • **
    - Junior Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #447 Gepost op: 7 april 2022, 20:34:23 »
Aangezien dit het tuings topic is voor de Giulia en de Stelvio stel ik hier even de vraag:

Zijn er mensen die ervaring hebben met water methanol injectie?

Bedankt
Alfa 156 GTA sportwagon, alfa 159 1.9 jtdm 16v squadra 185pk, Alfa 156 2.4 20v squadra 210pk,
Alfa 156 1.9 8v squadra 150 pk, Alfa 146 1.6, Deawoo Espero
*

Rohit
302

  • Type Alfa: Giulia 2.2
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #448 Gepost op: 7 april 2022, 20:42:54 »
Citaat van: dmakily op  7 april 2022, 20:34:23
Citaat van: dmakily op  7 april 2022, 20:34:23
Aangezien dit het tuings topic is voor de Giulia en de Stelvio stel ik hier even de vraag:

Zijn er mensen die ervaring hebben met water methanol injectie?

Bedankt
Neem contact op met Joel van Jtd performance. Hij weet daar alles van.
156 1.6 TS  120 PK
159 1.9 JTDm Squadra Massimo 160 PK
Giulia 2.2 JTDm Squadra Massimo 242 PK! 😍
*

alfa brera
507

  • Type Alfa: stelvio veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #449 Gepost op: 7 april 2022, 20:43:58 »
er waren een paar jaar geleden bij de alfa club ook leden die dat water methanol inbouwde bij de alfa's maar dat waren diesels
ik dacht coen  hij woonde in tilburg maar is volgens mij verhuist richting groningen
ik weet de website van toen niet meer  misschien andere forum leden wel
succes