!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

jwq
2.288

• Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
    Amico del club - Super Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #435 Gepost op: 13 augustus 2021, 12:38:44 »
mijne 2017 ;)
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

fox
3

• Leeftijd: 60
  • Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
« Reactie #436 Gepost op: 19 september 2021, 20:21:11 »
Als je bij Stern een auto neemt met Savali tuning behoud je dus de fabrieksgarantie als ik het goed begrijp?

Zijn er ook andere dealers die dit doen en eventueel met een andere tuner?

Ik was bij Mossel en die zeiden dat bij tuning de garantie verviel.
*

Rohit
211

• Leeftijd: 32
  • Type Alfa: Giulia 2.2
    - Alfist
« Reactie #437 Gepost op: 19 september 2021, 21:17:03 »
Als je bij Stern een auto neemt met Savali tuning behoud je dus de fabrieksgarantie als ik het goed begrijp?

Zijn er ook andere dealers die dit doen en eventueel met een andere tuner?

Ik was bij Mossel en die zeiden dat bij tuning de garantie verviel.
Squadra doet het vaak ook bij Kien en meerdere plekken. Garantie behoud geen idee. Maar als je tuning van Squadra neemt dan heb je geen Garantie nodig hoor..
156 1.6 TS
159 1.9 JTDm Squadra Massimo 160PK
Giulia 2.2 JTDm Squadra Massimo 242PK! 😍
*

DanaBanana
315

- Senior Alfist
« Reactie #438 Gepost op: 19 september 2021, 22:28:34 »
Geen idee hoe het formeel zit met tuning en fabrieksgarantie. Daar hoor je zoveel verschillende verhalen over.

Maar één ding weet ik wel zeker: De 'regels' zullen niet verschillen voor de ene dealer of de andere, of de ene tuner of de andere.

Dus als de ene dealer zegt dat fabrieksgarantie vervalt en de andere zegt dat de fabrieksgarantie niet vervalt, dan ga ik er vanuit dat de eerste de waarheid spreekt. En dat de tweede eigenlijk bedoelt: "In geval van een garantieclaim knijp ik wel een oogje voor je toe en houd mijn mond richting importeur/fabriek."
*

JS JTD
184

• Leeftijd: 38
  • Type Alfa: Giulia JTD 2.2 AT8
    - Alfist
    • JTD-Performance
« Reactie #439 Gepost op: 20 september 2021, 08:47:31 »
Dus als de ene dealer zegt dat fabrieksgarantie vervalt en de andere zegt dat de fabrieksgarantie niet vervalt, dan ga ik er vanuit dat de eerste de waarheid spreekt. En dat de tweede eigenlijk bedoelt: "In geval van een garantieclaim knijp ik wel een oogje voor je toe en houd mijn mond richting importeur/fabriek."

Ik denk vooral dat laatste. Er zijn vanuit FCA/Stellantis handleidingen hoe een tuning te herkennen, door oa visuele controle van de ECU. Als dat het geval is komt per direct de garantie te vervallen.
Giulia Super JTD AT8
*

AlfettaGt
38

• Leeftijd: 54
  • Type Alfa: Giulia, Alfetta Gt 1.8
  • *
    - Startende Alfist
« Reactie #440 Gepost op: 26 september 2021, 00:36:12 »
Een paar weken geleden de Massimo tuning laten uitvoeren bij Squadra Tuning, op mijn 2.0 200pk Benzine Giulia.
Als bonus wordt daarbij meteen de knullige start-stop uitgeschakeld. Met name in file rijden m.i. een zeer irritant en lomp systeem.

Nu dus 300+ pk en richting de 500 Nm koppel.
Wie nog twijfelt, meteen doen. Het wordt er een compleet andere auto van. Als ik niet in het verleden een demo Giulia had gereden welke de 280pk tuning van de Veloce had, dan had ik waarschijnlijk ook gedacht "200 pk is best veel".

Heb het meteen kunnen testen op zakenreis naar Zuid-Duitsland en Italië. Om mijn afspraak bij Padova te halen was er nog net tijd om vanaf de Brenner binnendoor te gaan via de Passo Sella en de Mangen (die is erg smal!). Bak in hand zetten en met de flippers schakelen (die optie is een must wat mij betreft) en het grote genieten begint.
In het weekend ook nog bij ENG-Custom geweest, volgt nog bericht over.

*

bluebird
20

• Leeftijd: 45
  • Type Alfa: Giulia 2.0 T
  • *
    - Startende Alfist
  • Same shit, different day ;)
« Reactie #441 Gepost op: 14 oktober 2021, 00:47:43 »

Ik ben ook dik tevreden met de fikse toename 😋
italian ex-girlfriends: