!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Hylke
96

  • Type Alfa: Ja
  • **
    - Junior Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #465 Gepost op: 6 januari 2025, 09:23:27 »
Iemand een indicatie hoe de prijs van H&S zich verhoudt tov Squadra?
*

Robert69
1.663

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #466 Gepost op: 6 januari 2025, 14:48:46 »
Citaat van: Hylke op  6 januari 2025, 09:23:27
Citaat van: Hylke op  6 januari 2025, 09:23:27
Iemand een indicatie hoe de prijs van H&S zich verhoudt tov Squadra?

H&S is wat goedkoper, heb de prijs alleen niet bij de hand. Ligt er ook aan of je rollenbank doet, wel of geen gepruttel in de uitlaat.

Edit: oke, de prijzen van Squadra zijn wel redelijk stevig t.o.v. H&S.
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

RemcoW
26

  • Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #467 Gepost op: 9 januari 2025, 09:54:01 »
Citaat van: Robert69 op  6 januari 2025, 14:48:46
Citaat van: Robert69 op  6 januari 2025, 14:48:46
Citaat van: Hylke op  6 januari 2025, 09:23:27
Citaat van: Hylke op  6 januari 2025, 09:23:27
Iemand een indicatie hoe de prijs van H&S zich verhoudt tov Squadra?

H&S is wat goedkoper, heb de prijs alleen niet bij de hand. Ligt er ook aan of je rollenbank doet, wel of geen gepruttel in de uitlaat.

Edit: oke, de prijzen van Squadra zijn wel redelijk stevig t.o.v. H&S.

Nou weet ik niet wat ze bij H&S vragen, maar ik vind die 700 euro's voor de Massimo bij Squadra een van de best bestedingen aan de (200pk) auto. De auto rijdt er zoveel fijner door, en als je m 4 jaar rijdt dan is het omgerekend nog geen 15 euro per maand.

Het is potdorie de helft goedkoper dan een subwoofer en extra versterker om die matige geluidsinstallatie een beetje op niveau te krijgen.

Een keramische coating kost minimaal hetzelfde als een massimo tuning.

Beetje leuke velgen - en je bent ook veel meer kwijt.

Nee, voor de kosten zou je de chiptuning echt niet moeten laten, wat mij betreft de allereerste aanpassing als je de 200pk versie hebt.
*

Robert69
1.663

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #468 Gepost op: 9 januari 2025, 10:13:28 »
@RemcoW : H&S is goedkoper en dan krijg je er nog rollenbank bij. 500 euro ben je klaar. Qua tuning al er niet veel verschil zijn vermoed ik.
Heb wel het idee dat Squadra inmiddels minimaal 100 euro extra vraagt voor de naam...
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

Hjcvdm
79

  • Type Alfa: Stelvio
  • **
    - Junior Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #469 Gepost op: 9 januari 2025, 11:41:47 »
Ik heb geen ervaring met H&S, maar been zeer tevreden over Squadra (niet alleen de chip-tuning van de motor, maar ook de tuning van de ZF8HP is echt zalig).

Ik heb wel het idee dat de Squadra tuning iets completer is (zoals bijvoorbeeld standaard Start/Stop uit, wat bij H&S zo te zien een "optie" is op de standaard tuning).
*

aukemuis
12

  • Type Alfa: giulia
  • *
    - Startende Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #470 Gepost op: 9 januari 2025, 16:06:47 »
Citaat
Nou weet ik niet wat ze bij H&S vragen, maar ik vind die 700 euro's voor de Massimo bij Squadra een van de best bestedingen aan de (200pk) auto. De auto rijdt er zoveel fijner door, en als je m 4 jaar rijdt dan is het omgerekend nog geen 15 euro per maand.
Het is potdorie de helft goedkoper dan een subwoofer en extra versterker om die matige geluidsinstallatie een beetje op niveau te krijgen.
Een keramische coating kost minimaal hetzelfde als een massimo tuning.
Beetje leuke velgen - en je bent ook veel meer kwijt.
Nee, voor de kosten zou je de chiptuning echt niet moeten laten, wat mij betreft de allereerste aanpassing als je de 200pk versie hebt.

Is het voor de 2.2 diesel ook een upgrade die je niet  moet overslaan. Ik weet dat ik ooit met een fiat 500 twinair via Savali een compleet andere auto kreeg maar is ook de diesel echt de moeite


*

Jeffitaly
54

  • Type Alfa: Giulia B-Tech 2019
  • **
    - Junior Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #471 Gepost op: 9 januari 2025, 20:24:15 »
Toch maar een afspraak gemaakt bij H&S Corse, aangezien ik hier de vorige keer ook was met de Giulietta i.v.m. een ander uitlaatsysteem. Gevraagd aan H&S of ze er zoveel mogelijk pktjes en koppel uit willen halen, en ze vragen hiervoor €580- zonder rollerbank. Ze geven aan dat het qua vermogen rond de 300 pk zal zitten, waarschijnlijk dus een soort halve Massimo tuning?

We gaan het zien, kan niet wachten om de 25e weer terug te rijden naar huis met de Giulia.
*

Robert69
1.663

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #472 Gepost op: 10 januari 2025, 07:17:11 »
@Jeffitaly : is gewoon de maximale tuning die voor jouw auto mogelijk is. Dan heb je waarschijnlijk de uitvoering met een kleinere turbo. Je krijgt alles wat Squadra ook doet, alleen de foutmelding U1008 op actief zetten niet. Althans, dat is wat H&S mij destijds vertelde.

580 euro? Dan zijn ze ook in prijs omhoog gegaan.
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

alfatim
4

  • Type Alfa: giullieta
  • *
    - Startende Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #473 Gepost op: 10 januari 2025, 21:14:24 »
Ik ga binnenkort mijn giulia laten tunen door hs. Wat mij opvalt is dat squadra 320 pk beloofd. Maar er zijn genoeg filmpjes van giulias op een rollerbank die nog geen 300 pk halen met de squadra chip.. of is hier een verklaring voor
*

bluebird
115

  • Type Alfa: Stelvio 2.0 (H&S stage 1)
  • ***
    - Alfist
  • Same shit, different day ;)
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #474 Gepost op: 10 januari 2025, 21:24:26 »
Volgens mij heeft Squadra een nette uitleg op de site staan. Komt er dacht ik op neer dat de vroege Giulia's (met EGR/LMM) meer leveren na tuning. De nieuwere komen rond de 300 uit. Maar goed, als je van 200 komt...merk je dan dat het 290 is geworden of 310? Daarnaast vind ik persoonlijk de toename in koppel nog belangrijker.
historie:
2001 147 1.6 Veloce  (Squadra)
1998 GTV 3.0  (Squadra)
2002 147 GTA 3.2
2011 Mito 1.4T MultiAir  (Squadra)
2011 Abarth Punto Evo (H&S stage 1)
2010 Brera 1750 TI (H&S stage 1)
2015 Guilietta QV LE
2017 Abarth 124 (H&S stage 1)
2017 Giulia 2.0 RWD (H&S stage 1)
*

alfatim
4

  • Type Alfa: giullieta
  • *
    - Startende Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #475 Gepost op: 10 januari 2025, 21:27:46 »
Als ik de insta pagina van hs moet geloven hebben juist de nieuwere veloce modellen een iets andere turbo waardoor ze net iets meer halen dan 300 pk. De oudere versies halen max 295. Maar hoe komt squadra aan die 320?
*

Robert69
1.663

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #476 Gepost op: 11 januari 2025, 09:06:05 »
Ja, de nieuwere modellen hebben een iets andere turbo waar net wat meer uit te halen is. Ik heb zelf een Veloce (bj 2018) met de iets kleinere turbo. Op de rollenbank kwamen we aan 297 pk en 480 Nm. Was overigens een bloedhete dag dus dat kan iets schelen. Met de performance logger in de buitenlucht kwam ik aan 307 pk volgens mij,.  Als daar al 10 pk verschil in zit kan ik me voorstellen dat voor modellen met de grotere turbo Squadra waardes opgeeft die tot 320 pk gaan.  Of dat ook de echte waardes zijn kan alleen een test op verschillende rollenbanken onder gelijke omstandigheden uitwijzen

147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

AdT
114

  • Type Alfa: Stelvio grigio vesuvio
  • ***
    - Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #477 Gepost op: 11 januari 2025, 10:05:07 »
Mijn 200pk Stelvio heb ik een kleine 4 jaar geleden laten tunen bij eq performance in Leusden. Zij hebben een schijf vormige computer die ze aan je achterwiel bevestigen waarna ze er mee gaan rijden. Vooraf gemeten 199pk, na tuning 292. Tijdens een update bij de dealer verdween de tuning, maar bij eq performance werd die weer keurig en gratis teruggezet. Ik rij er inmiddels 4 jaar en 44000km tevreden mee rond. Prijs was destijds een aanbieding van € 299.
*

VerdeVisconti
102

  • Type Alfa: Giulia Veloce stage 2
  • ****
    Amico del club - Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #478 Gepost op: 11 januari 2025, 16:57:06 »
Squadra chiptuning én baktuning laten uitvoeren vorig jaar. Geen moment spijt van. Of Squadra er voor een Veloce nu 320 of 300 pk uitperst, merk je niet. Ze garanderen dat ook niet, want dat kan afhangen van te veel factoren (kwaliteit brandstof, weersomstandigheden, ijking testbank). Bovendien zit er ook vermogenswinst in hun software (lagere temperatuur intercooler) die niet meetbaar is als de auto niet rijdt,

Het gaat vooral om de drivability.

Daarbij is baktuning echt de grootste stap die je kunt zetten. Schakelgedrag en met name het juiste toerental houden onder verschillende omstandigheden is echt een enorm pluspunt.
33 1.7 ie | 146 ti | '72 Giulia Super 1600 | 147 Jtdm collezione | Giulietta 1.4 170 | Giulia Veloce '18 | Maserati Granturismo 4.2 | Giulia Veloce '22 stage 2
*

Tinus89
75

  • Type Alfa: Giulia MY2017
  • **
    - Junior Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #479 Gepost op: 12 januari 2025, 11:04:40 »
Daarbij is baktuning echt de grootste stap die je kunt zetten. Schakelgedrag en met name het juiste toerental houden onder verschillende omstandigheden is echt een enorm pluspunt.

Is dit echt zo'n groot verschil? De mijne is bij Savali getuned door de vorige eigenaar, maar ik weet niet of de bak ook getuned is of niet.
Giulia 2.0T Savali 300pk. Flippers, RDNA, QV achterschijven 350mm voorzijde