!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: wie heeft er al getuned?
« Reactie #45 Gepost op: 15 januari 2018, 17:01:34 »
Ik lees overigens op de engelse en amerikaanse sites dat mensen de grootste moeite hebben met rollen en de giulia.....
Schijnt meestal in de noodloop te gaan op de bank, omdat de systemen een "probleem" zien ....
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

alfa brera
507

  • Type Alfa: stelvio veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: wie heeft er al getuned?
« Reactie #46 Gepost op: 15 januari 2018, 17:08:29 »
dan moeten we gaankijken wat voor problemen dan
Stephan heeft er meerdere gerolt en geen problemen
savali weet ik niet

*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: wie heeft er al getuned?
« Reactie #47 Gepost op: 15 januari 2018, 17:25:39 »
als voorbeeld, zie
http://www.giuliaforums.com/forum/466-engines-technical-discussion/25474-dyno-testing-modern-italian-car.html
en
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-giulia/1055601-how-to-dyno-test-the-giulia.html

volgens de verhalen zet stefan hem via Witech in speciale rollenbank (dyno) mode .....

problemen hebben o.a. te maken met de samenwerking van de verschillende computer systemen voor motormanagement, ABS, bodycontrol enz
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

driftend
491

  • ****
    - Senior Alfist
Re: wie heeft er al getuned?
« Reactie #48 Gepost op: 16 januari 2018, 09:48:48 »
HA Allemaal,

Mijn eigen voertuig is niet gerold. Maar zowel Savali als Squadra hebben meerdere voertuigen gerold en komen nagenoeg tot dezelfde conclusies en waarden. Dat er exemplarische verschillen in zullen zitten zal best. Dergelijke verschillen ontstaan ook al door luchtvochtigheid, temperatuur, brandstof etc. In ieder geval is het nu een heerlijke rijdende auto geworden, met een brede powerband, waarbij in D het echt een kanon is.
Wat je wel merkt is dat door de stilte je veel minder besef hebt van de hoge snelheid dan bij -pak m beet- een giulietta QV. (heb ik ook gehad in gechipte vorm, mijn vorige tuut)
*

Peter77
48

  • Type Alfa: Alfa Romeo Giulia Veloce
  • *
    - Startende Alfist
Re: wie heeft er al getuned?
« Reactie #49 Gepost op: 17 januari 2018, 19:33:18 »
Hoi, wat denken jullie van dit, zou dit het standaard geluid aanpassen? Mag een beetje meer zijn bij de Veloce hé! :-) Andere uitlaatgeluid tips zijn welkom, maar wil het niet te extreem! :-)
http://www.forzacomponenti.com/exhaust_controller_main.html
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: wie heeft er al getuned?
« Reactie #50 Gepost op: 17 januari 2018, 20:10:12 »
Hoi, wat denken jullie van dit, zou dit het standaard geluid aanpassen? Mag een beetje meer zijn bij de Veloce hé! :-) Andere uitlaatgeluid tips zijn welkom, maar wil het niet te extreem! :-)
http://www.forzacomponenti.com/exhaust_controller_main.html

gaat hem niet worden, alleen de quad V6 heeft een klep in de uitlaat, andere modellen niet.
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

gbinsb
307

  • Type Alfa: 147 GTA
  • ****
    Amico del club - Senior Alfist
Re: wie heeft er al getuned?
« Reactie #51 Gepost op: 17 januari 2018, 21:23:25 »
Misschien moeten we die meeting in februari toch maar omzetten naar een rollerbankmeeting....  ;D

Leuk! In het verleden met het 147 forum bij rica en bij v.d. Wereld een bank meeting gehad. Maar dan neem ik m'n GTA of GTV mee (als ze weer rijden)
147 GTA, GTV 2.0 V6 TB, Giulietta 1.4MA TCT, Corvette C6 6.2 V8
Re: wie heeft er al getuned?
« Reactie #52 Gepost op: 18 januari 2018, 09:30:04 »
Heb je de GTA nog?
*

gbinsb
307

  • Type Alfa: 147 GTA
  • ****
    Amico del club - Senior Alfist
Re: wie heeft er al getuned?
« Reactie #53 Gepost op: 18 januari 2018, 20:58:14 »
Jazeker, afgelopen zomer de wrap er af gehaald. Nieuwe motorkap er op en auto laten spuiten in originele kleur Nero 601. Binnenkort andere nokkenassen (JK10.0) en dan keer goed op de bank afstellen, dan hou ik de giulia weer lachend achter me  :p

147 GTA, GTV 2.0 V6 TB, Giulietta 1.4MA TCT, Corvette C6 6.2 V8
*

QuadroOlieo
186

  • Type Alfa: Giulia Veloce 2.2 Diesel
  • ***
    - Alfist
Re: wie heeft er al getuned?
« Reactie #54 Gepost op: 31 januari 2018, 15:52:21 »
Hoi..

Dus als ik jullie goed begrijp maakt het niet zoveel uit of je naar Squadra of naar Savali gaat?
Misschien garantie afhandeling of zo als invalshoek?

Wil mijn Juul eigenlijk wel laten doen, maar wel verantwoord en het liefst zonder gezeik over de garantie...

gr
M
*

driftend
491

  • ****
    - Senior Alfist
Re: wie heeft er al getuned?
« Reactie #55 Gepost op: 31 januari 2018, 16:31:49 »
Als je het bij Savali laat doen krijg je een rekening van Vireo, dus dicht op het vuur en redelijk afgedekt. Maar volgens mij, als je eerlijk bent naar de dealer, dus het meldt, is er niet veel aan de hand. ( en volgens mij werkt bijvoorbeeld Wim Prins weer veel samen met Squadra.) Zolang de partij die je kiest maar een solide partij is die weet wat het aan het doen is.
*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Re: wie heeft er al getuned?
« Reactie #56 Gepost op: 1 februari 2018, 12:06:38 »
Kogel is door de kerk. Auto is binnen en wordt 16 feb afgeleverd en...... 14e wordt hij gechipt......

Heb met chipper overlegd en geeft inderdaad aan dat men wel af weet van hun activiteiten maar dat als je aan de leasemaatschappij rechtstreeks vraagt meestal het antwoord nee is. Dit met name vanwege extra te verwachten slijtage aan banden en remmen ed. In dit geval is de dealer en de chipper van hetzelfde bedrijf dus daar zie ik geen probleem. Enige waar ik nog niet helemaal gerust op ben is als bijv straks op wintersport in Italie de motor in de soep mocht lopen.... En wat gaan ze dan bij de locale dealer vinden en zeggen
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: wie heeft er al getuned?
« Reactie #57 Gepost op: 1 februari 2018, 12:12:19 »
Citaat van: Ruud_Enschede op  1 februari 2018, 12:06:38
Citaat van: Ruud_Enschede op  1 februari 2018, 12:06:38
Kogel is door de kerk. Auto is binnen en wordt 16 feb afgeleverd en...... 14e wordt hij gechipt......

Heb met chipper overlegd en geeft inderdaad aan dat men wel af weet van hun activiteiten maar dat als je aan de leasemaatschappij rechtstreeks vraagt meestal het antwoord nee is. Dit met name vanwege extra te verwachten slijtage aan banden en remmen ed. In dit geval is de dealer en de chipper van hetzelfde bedrijf dus daar zie ik geen probleem. Enige waar ik nog niet helemaal gerust op ben is als bijv straks op wintersport in Italie de motor in de soep mocht lopen.... En wat gaan ze dan bij de locale dealer vinden en zeggen

Een motor loopt niet zomaar in de soep hoor. Als de tuner gewoon zijn huiswerk goed doet en zorgt dat vooral alle temperaturen binnen de juiste marges blijven is er echt geen probleem.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

Alfa 147 Ti
1.564

  • Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
  • *****
    - Super Alfist
Re: wie heeft er al getuned?
« Reactie #58 Gepost op: 1 februari 2018, 13:03:06 »
Mooi Ruud het wordt in Twente steeds mooier.
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
 Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.
*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Re: wie heeft er al getuned?
« Reactie #59 Gepost op: 1 februari 2018, 14:11:05 »
Zeker weten!!! En het is al zo mooi in Twente!!!