!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Re: wie heeft er al getuned?
« Reactie #75 Gepost op: 14 februari 2018, 14:45:29 »
Nou dat valt wel weer mee hoor. Ik zie op de site van Savali dat zij 580 of 680 euro rekenen voor een Giulia JTD afhankelijk van welk standaard vermogen die had. Bij BR kost je dat €650. Dus dat verschil is er bijna niet.
*

TimW
2.226

  • *****
    - Super Alfist
Re: wie heeft er al getuned?
« Reactie #76 Gepost op: 14 februari 2018, 14:55:23 »
Dat valt inderdaad reuze mee, ik dacht dat je voor zoiets al snel boven de 1.000,- zat.
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

alfata
3.413

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: wie heeft er al getuned?
« Reactie #77 Gepost op: 14 februari 2018, 17:42:52 »
Ik betaal bij Beek 475 inclusief vermogensmeting.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
Re: wie heeft er al getuned?
« Reactie #78 Gepost op: 14 februari 2018, 21:08:51 »
Daar krijg je denk ik alleen een na meting. Wordt verder niet op de bank afgesteld zoals ze bij bijvoorbeeld br wel doen.
*

Bob156
616

  • *****
    - Super Alfist
Re: wie heeft er al getuned?
« Reactie #79 Gepost op: 14 februari 2018, 21:14:33 »
Daar krijg je denk ik alleen een na meting. Wordt verder niet op de bank afgesteld zoals ze bij bijvoorbeeld br wel doen.

Bij Beek mij vorige Elise op de bank af latten stellen, diverse runs gehad 168pk met een atmosferische 1.8.

Prima bedrijf, met verstand van zaken, en ook niet idioot prijzig naar mijn idee.
*

alfata
3.413

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: wie heeft er al getuned?
« Reactie #80 Gepost op: 14 februari 2018, 22:07:02 »
Daar krijg je denk ik alleen een na meting. Wordt verder niet op de bank afgesteld zoals ze bij bijvoorbeeld br wel doen.

Voor en na als het goed is. Dat was echt mijn wens en ook uitvoerig besproken.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

QuadroOlieo
186

  • Type Alfa: Giulia Veloce 2.2 Diesel
  • ***
    - Alfist
Re: wie heeft er al getuned?
« Reactie #81 Gepost op: 15 februari 2018, 08:39:52 »
Maar zeg je dan nu dat Savali niet gerenommeerd is?
Ik dacht dat die buiten Squadra toch wel de beste zijn in NL..
Vergis ik me dan?
Re: wie heeft er al getuned?
« Reactie #82 Gepost op: 15 februari 2018, 08:51:47 »
Daar krijg je denk ik alleen een na meting. Wordt verder niet op de bank afgesteld zoals ze bij bijvoorbeeld br wel doen.

Bij Beek mij vorige Elise op de bank af latten stellen, diverse runs gehad 168pk met een atmosferische 1.8.

Prima bedrijf, met verstand van zaken, en ook niet idioot prijzig naar mijn idee.

Dat was zeker toen Paul Welther er nog rond liep? Die was destijds ook echt goed. Heeft veel samengewerkt met Stephan van Squadra ook. Één van de grondleggers van het chiptuning gebeuren in Nederland.
Re: wie heeft er al getuned?
« Reactie #83 Gepost op: 15 februari 2018, 08:53:46 »
Daar krijg je denk ik alleen een na meting. Wordt verder niet op de bank afgesteld zoals ze bij bijvoorbeeld br wel doen.

Voor en na als het goed is. Dat was echt mijn wens en ook uitvoerig besproken.

Ok, als je het expliciet gevraagd hebt is het natuurlijk prima. Ik ken ze redelijk goed van de Mini's. Daar is een na meting niet eens standaard, moet je al echt om vragen.
*

leonm
321

  • Type Alfa: 156 V6
  • ****
    - Senior Alfist
Re: wie heeft er al getuned?
« Reactie #84 Gepost op: 15 februari 2018, 17:27:06 »
Even voor de duidelijkheid.. Ik had al gezegd dat ik wel degelijk een toename merk.
Ik geef alleen aan dat ik automatisch een beetje kritisch bent als het niet helemaal soepel liep (om wat voor reden ook).
De tuner heeft zijn best gedaan om het te fixen!! Fouten gebeuren gewoon, hoort erbij.

Wat ik wel zeg, vooral als tip, ik zou de volgende keer wel een meting voor- en achteraf vragen.
Want hoe weet je nu of het echt 255pk is, of misschien 240 etc??? (waar nutella op staat zit ook nutella in?)
Het blijkt dat het fout kan gaan, dus zeg ik "meten is weten"

Verder geen verwijt richting de tuner, maar wel een wijze les voor mij en misschien een tip voor jullie.

Verder trekt Juul echt wel beter dan voorheen.

De D is aangepast en de N ook in verhouding. De A niet.

Helder verhaal. Chiptunen zonder vermogensrun doe ik ook nooit meer. Niet alleen voor de exacte cijfers, maar ook wat betreft dipjes en temperaturen. Dat zou je gewoon moeten willen weten als je auto je een beetje naar je hart gaat.

+1
Een paar jaar geleden had ik m'n Lancia Thema (Chrysler 300C  ;D) 3.0 Multijet laten chippen door Squadra. Bij die auto moest toen de ECU geopend worden voor de chiptuning, was ook veel werk om de ECU eruit te halen.
Bij de proefrit na de tuning voelde ik in eerste instantie niet veel verschil (vermogen was van 190 naar 280 pk, zou je toch moeten voelen). Bij het terugrijden naar de werkplaats nog een stoplichtsprintje gedaan en toen was ie opeens bloedsnel. Leek toen toch in orde. Later leek het net of de chiptuning soms wel goed werkte en soms niet. Contact met squadra genomen en werd toen eigenlijk afgewimpeld dat dat niet kon. Voor mijn gevoel was er iets niet in orde, misschien met bepaalde temperaturen enzo, maar leek erop dat ie weinig zin had om zich erin te verdiepen. (waarschijnlijk omdat het zoveel werk is om die ecu er weer uit te halen??). Eigenlijk nooit echt naar m'n zin geweest.
*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Re: wie heeft er al getuned?
« Reactie #85 Gepost op: 16 februari 2018, 10:04:56 »
Hmm mijn stemming wordt er niet beter op na al deze verhalen. Ik heb nog NOOIT een auto laten chippen maar ga zometeen mijn gechipte Giulia ophalen. Altijd positiever verhalen gelezen en nu ik overstag ben gegaan lees ik dit allemaal Grrrrr. Nouja we gaan het meemaken. Gelukkig heb ik altijd nog de "niet goed, geld terug" garantie!!!
*

Alfa 147 Ti
1.574

  • Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
  • *****
    - Super Alfist
Re: wie heeft er al getuned?
« Reactie #86 Gepost op: 16 februari 2018, 14:33:14 »
Ruud dat is goed nieuws ben je straks nog in de buurt.
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
 Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.
*

Alfatino
22

  • Type Alfa: Alfa Guilia 2.2 Jtdm AN
  • *
    - Startende Alfist
Re: wie heeft er al getuned?
« Reactie #87 Gepost op: 16 februari 2018, 14:51:44 »
Voor de vierde keer is een auto van mij door Squadra gedaan. Eerst de guiletta qv, en mijn spider 916 jts, daarna mijn spider 1750 tbi en nu mijn guilia 2.2 jtdm 180. Deze door middel van  massimo naar 222 pk en 430 Nm, hetgeen zeer zeker de reactie op de gas in D ten goede komt.
*

Alfatino
22

  • Type Alfa: Alfa Guilia 2.2 Jtdm AN
  • *
    - Startende Alfist
Re: wie heeft er al getuned?
« Reactie #88 Gepost op: 16 februari 2018, 14:53:04 »
Voor de vierde keer is een auto van mij door Squadra gedaan. Eerst de guiletta qv, en mijn spider 916 jts, daarna mijn spider 1750 tbi en nu mijn guilia 2.2 jtdm 180. Deze door middel van  massimo naar 222 pk en 430 Nm, hetgeen zeer zeker de reactie op de gas in D ten goede komt.
*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Re: wie heeft er al getuned?
« Reactie #89 Gepost op: 19 februari 2018, 10:25:08 »
Nou hij is er!!! Tuning is vlgs mij goed gegaan. Lekker soepel en redelijk snel in de D!!!

Geen gekkigheid maargoed, heb er ook nog maar 290 km mee gereden.:)

De trekhaak is overigens van Brink. Wel een spuuglelijk gat in de achterbumper. Kapje kon niet omdat de connector waar de stekker in moet tever naar buiten steekt.

Tot nu toe wel heel blij mee!! Rijdt echt super!!