!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Re: wie heeft er al getuned?
« Reactie #120 Gepost op: 12 april 2018, 09:21:01 »
Bij Savali heb je het voordeel dat je met de garantie wat zekerder zit. Dus er zijn best valide redenen te bedenken om juist voor hen te kiezen. Zou me er verder niet zo druk om maken. Als de software je bevalt prima toch.
*

woutur
23

  • Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
Re: wie heeft er al getuned?
« Reactie #121 Gepost op: 12 april 2018, 10:12:16 »
Citaat van: brinkerik op  6 april 2018, 19:40:54
Citaat van: brinkerik op  6 april 2018, 19:40:54
Wij houden niet van afkraken.

Maar,  Savali schreeuwt harder dan dat hij kan waarmaken.   

Zondag in de paddock van het TT kun je de verhalen horen   ;D

Ik had dit ook wel eerder willen horen. Had eerst de indruk dat men Savali en Squadra hier op gelijke waarde schat.
Daarom mijn keuze voor Savali (en omdat ze daar zeggen 13PK meer eruit te persen).
Hou er toch beetje een raar gevoel aan over.. :021:
Ik snap je gevoel. Vooral ook omdat er niet duidelijk gezegd wordt wat er zou schorten aan Savali. Ik ben zover nog tevreden: mijn auto is er op vooruit gegaan en voelt heerlijk vlot aan. Dat Savali niet verder gaat dan het motormanagement is ook niet beloofd. Dus als andere mensen daar prijs op stellen, moeten ze naar een andere tuner gaan. Gaat het je alleen om de tuning, dan vind ik Savali prima. Ik heb ook nog geen vergelijkingen gehoord van de verschillende tuners op een onafhankelijke bank. Dan gaat het mij niet om wie het meest haalt, maar wie het dichtst bij de beloofde prestaties zit.
*

driftend
491

  • ****
    - Senior Alfist
Re: wie heeft er al getuned?
« Reactie #122 Gepost op: 12 april 2018, 10:41:12 »
@brinkerink: waar schreeuwt Savali dan?  :)

Ik heb de Savali software en ben buitengewoon tevreden. De auto gaat als een raket. Ronald gaf bij mij gewoon aan dat het de Veloce software was met iets extra, dus geen heel verhaal erom heen, geen poespas. Ook geen beloftes ala 312 pk, gewoon meer dan 300 pk, en dat is denk ik ook een goede manier van communiceren aangezien de tuning niet per auto gerold wordt (ook niet bij Squadra) Dat Squadra dieper gaat en (op verzoek) andere items aanpakt, zoals S&S en topsnelheid is natuurlijk te prijzen. Toen ik de mijne liet tunen, was die tuning nog nergens te krijgen. (lees S&S en topsnelheid aanpassen) sterker nog, in principe boden Savali en Squadra hetzelfde aan op dat moment..
S&S vind ik ook een irritant ding, maar om nou op basis daarvan de tuning van Savali te degraderen..
De auto voelt goed, rijdt goed,  facturering loopt via Vireo, en dat laatste voelt vanwege garantie wellicht iets lekkerder voor zover dat een rol speelt.

 
*

brinkerik
1.817

  • Type Alfa: Giulietta Qv TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: wie heeft er al getuned?
« Reactie #123 Gepost op: 12 april 2018, 22:13:38 »
Helaas, ik deel wat ik hoor. Bronnen zijn legitiem.

Heb niks tegen Savali, maar ze schreeuwen vooral hard.

Savali gaat idd verder, maar soms misschien net te ver.  Kennis blijven ze achter omdat ze niet altijd bij machte zijn om zelf de software uit te diepen. Squadra heeft daar wel een hele goede naam.

Maar, de normale tuning`s files van Savali, zijn denk ik wel goed.  Als je voor 13 pk extra naar savali gaat, dan kun je bedrogen uitkomen want die pk`s vind je eerder op papier, dan dat je het onder je motorkap vind.
Nu Giulietta Perla Moonlight

ex   159 2.4   '07        Punto Twin-Air '12         156  1.9 16v '04         147  1.6  Veloce G3  '01     146  1.6  Lusso '97
*

driftend
491

  • ****
    - Senior Alfist
Re: wie heeft er al getuned?
« Reactie #124 Gepost op: 13 april 2018, 08:12:47 »
Helaas, ik deel wat ik hoor. Bronnen zijn legitiem.

Heb niks tegen Savali, maar ze schreeuwen vooral hard.

Savali gaat idd verder, maar soms misschien net te ver.  Kennis blijven ze achter omdat ze niet altijd bij machte zijn om zelf de software uit te diepen. Squadra heeft daar wel een hele goede naam.

Maar, de normale tuning`s files van Savali, zijn denk ik wel goed.  Als je voor 13 pk extra naar savali gaat, dan kun je bedrogen uitkomen want die pk`s vind je eerder op papier, dan dat je het onder je motorkap vind.
Legitiem, geheel objectief natuurlijk.  :-[ Ik blijf erbij dat er van schreeuwen weinig te merken is. Sterker nog, ik denk dat Ronald juist te weinig praat. Communicatie is bij bij tuners sowieso wel eens een lastig punt, het zijn vooral echte techneuten. Gelukkig maar.  Voor wat betreft tuning is het denk ik Squadra die juist wat verder/ dieper gaat, niet Savali. Ik denk wel eens dat Stephan dag en nacht bezig is. :o

Maar: voordat je mensen/personen die niet in de discussie participeren ergens van beticht, eerst nadenken. Want dat is eigenlijk natuurlijk not done. Of wel?
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: wie heeft er al getuned?
« Reactie #125 Gepost op: 13 april 2018, 09:12:52 »
Er zijn hier in het verleden meerdere members geweest met hele vervelende ervaringen. Niet alleen wat betreft de kwaliteit van de tuning maar ook over de manier waarop gecommuniceerd wordt en waarop je voor niets naar Houten rijdt. Mijn ervaringen met Savali staan uitgebreid op dit forum en kan met de zoekfunctie teruggevonden worden. Ik voel geen noodzaak om hier weer te gaan herhalen wat er allemaal kapot is gegaan omdat ik savali daarin niet langer dwars wil zitten. Ik ga hier namelijk geen hetze voeren.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

TimW
2.226

  • *****
    - Super Alfist
Re: wie heeft er al getuned?
« Reactie #126 Gepost op: 13 april 2018, 09:27:09 »
Er zijn hier in het verleden meerdere members geweest met hele vervelende ervaringen. Niet alleen wat betreft de kwaliteit van de tuning maar ook over de manier waarop gecommuniceerd wordt en waarop je voor niets naar Houten rijdt. Mijn ervaringen met Savali staan uitgebreid op dit forum en kan met de zoekfunctie teruggevonden worden. Ik voel geen noodzaak om hier weer te gaan herhalen wat er allemaal kapot is gegaan omdat ik savali daarin niet langer dwars wil zitten. Ik ga hier namelijk geen hetze voeren.

Misschien daarom wel extra fijn als je via Vireo in de garantie blijft.  ;D ;D
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

QuadroOlieo
186

  • Type Alfa: Giulia Veloce 2.2 Diesel
  • ***
    - Alfist
Re: wie heeft er al getuned?
« Reactie #127 Gepost op: 19 april 2018, 16:51:15 »
Er zijn hier in het verleden meerdere members geweest met hele vervelende ervaringen. Niet alleen wat betreft de kwaliteit van de tuning maar ook over de manier waarop gecommuniceerd wordt en waarop je voor niets naar Houten rijdt. Mijn ervaringen met Savali staan uitgebreid op dit forum en kan met de zoekfunctie teruggevonden worden. Ik voel geen noodzaak om hier weer te gaan herhalen wat er allemaal kapot is gegaan omdat ik savali daarin niet langer dwars wil zitten. Ik ga hier namelijk geen hetze voeren.

Zag gisteren wel dat Juul warmer werd. Ik kreeg een 5e blokje bij bij de olietemp.
Weet niet meer zeker hoe dat vorig jaar was in de zomer (is ook pas in de winter getuned), maar het komt mij niet bekend voor.
Dacht altijd maar 4 streepjes te zien.

maar goed ik hou het in de gaten
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: wie heeft er al getuned?
« Reactie #128 Gepost op: 19 april 2018, 17:49:50 »
Er zijn hier in het verleden meerdere members geweest met hele vervelende ervaringen. Niet alleen wat betreft de kwaliteit van de tuning maar ook over de manier waarop gecommuniceerd wordt en waarop je voor niets naar Houten rijdt. Mijn ervaringen met Savali staan uitgebreid op dit forum en kan met de zoekfunctie teruggevonden worden. Ik voel geen noodzaak om hier weer te gaan herhalen wat er allemaal kapot is gegaan omdat ik savali daarin niet langer dwars wil zitten. Ik ga hier namelijk geen hetze voeren.

Zag gisteren wel dat Juul warmer werd. Ik kreeg een 5e blokje bij bij de olietemp.
Weet niet meer zeker hoe dat vorig jaar was in de zomer (is ook pas in de winter getuned), maar het komt mij niet bekend voor.
Dacht altijd maar 4 streepjes te zien.

maar goed ik hou het in de gaten

Obd stekker kopen en uitlaat temperatuur uitmeten met een app als Torque pro.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

jimmydewitte
39

  • Type Alfa: Stelvio
  • *
    - Startende Alfist
Re: wie heeft er al getuned?
« Reactie #129 Gepost op: 19 april 2018, 21:57:08 »
Bij mijn Stelvio gaat ook soms het vijfde blokje aan... vooral bij een lange rit. Ik weet ook niet of dit voor tuning was, je kijkt immers niet constant naar je meters....
*

Roxxi QV
597

  • Type Alfa: Alfa Gulia 2.0 Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: wie heeft er al getuned?
« Reactie #130 Gepost op: 1 mei 2018, 17:06:44 »
Al eerder iets over geschreven, maar ik sta nu voor 15 mei ingepland bij Zeeuw Zwijndrecht voor de :
https://www.squadra-tuning.nl/chiptuning/alfa-romeo/giulia/veloce-2-0-t-280-pk/  (de upgrade + tuning)

Stephan biedt nu voor de 'standaard'' 200 PK versie, naast de upgrade naar Veloce niveau (280 pk), daarbovenop ook nog een tuning naar 320Pk.

Als ik het allemaal goed lees en beluisterd heb, worden de nieuwe DNA waardes:

de A-stand wordt ca. 200PK (= aan de huidige standaard N stand),
de Veloce upgrade komt in de N stand (ca. 280pk - 430 Nm)
en de veloce tuning komt in de D stand (ca. 320 pk - 485 Nm).

Ook wel handiger : het Start & Stop wordt precies andersom gezet. Dus wanneer het contact wordt aan gezet, staat het start/stop systeem uit.

Voorheen o.a.: Alfa Sud, Alfa Sud Sprint, Alfa 145, Alfa 147, Alfa 156, Alfa GT, Alfa Giulietta QV.
Sinds 13-12-2017 Alfa Giulia 2.0T Veloce uitvoering met o.a. rood leer, 19" Performances velgen, panorama electr. zonnedak, Harman Kardon HiFi, 8.8" Connect navigatie, Ragazzon uitlaat
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: wie heeft er al getuned?
« Reactie #131 Gepost op: 1 mei 2018, 17:17:19 »
Van 200 naar 320 pk is wel een enorme stap. Gaat je een compleet andere auto opleveren.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

PascalV
330

  • Type Alfa: Stelvio 2.0T Q4 First Edi
  • ****
    - Senior Alfist
Re: wie heeft er al getuned?
« Reactie #132 Gepost op: 1 mei 2018, 18:55:35 »
Citaat van: Roxxi QV op  1 mei 2018, 17:06:44
Citaat van: Roxxi QV op  1 mei 2018, 17:06:44
Al eerder iets over geschreven, maar ik sta nu voor 15 mei ingepland bij Zeeuw Zwijndrecht voor de :
https://www.squadra-tuning.nl/chiptuning/alfa-romeo/giulia/veloce-2-0-t-280-pk/  (de upgrade + tuning)

Stephan biedt nu voor de 'standaard'' 200 PK versie, naast de upgrade naar Veloce niveau (280 pk), daarbovenop ook nog een tuning naar 320Pk.

Als ik het allemaal goed lees en beluisterd heb, worden de nieuwe DNA waardes:

de A-stand wordt ca. 200PK (= aan de huidige standaard N stand),
de Veloce upgrade komt in de N stand (ca. 280pk - 430 Nm)
en de veloce tuning komt in de D stand (ca. 320 pk - 485 Nm).

Ook wel handiger : het Start & Stop wordt precies andersom gezet. Dus wanneer het contact wordt aan gezet, staat het start/stop systeem uit.

Mijn wagen word dezelfde dag gedaan, moet hem ook de 15e brengen.
Auto chronologie: Porsche 924 -> Alfa Romeo 147 -> Alfa Romeo GT -> BMW325i E90 -> Alfa Romeo MiTo -> Alfa Romeo Giulia 2.0T -> Stelvio First Edition
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: wie heeft er al getuned?
« Reactie #133 Gepost op: 1 mei 2018, 20:04:23 »
Citaat van: Roxxi QV op  1 mei 2018, 17:06:44
Citaat van: Roxxi QV op  1 mei 2018, 17:06:44
....
Stephan biedt nu voor de 'standaard'' 200 PK versie, naast de upgrade naar Veloce niveau (280 pk), daarbovenop ook nog een tuning naar 320Pk.
....

Hij gaf zelf al aan dat de standaard giulia op 310 pk en 463 Nm kwam, dus eigenlijk komt hij dus "gewoon" op het niveau van de standaard veloce.....  ;)
Maar uiteraard mooi.
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

alfa brera
507

  • Type Alfa: stelvio veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: wie heeft er al getuned?
« Reactie #134 Gepost op: 2 mei 2018, 09:01:25 »
hallo ik rij al een tijdje rond met de guilia gechipt
rijd erg goed ook op top snelheid ligt de auto goed op de weg
ja he thomas reed goed
een heel andere auto is het geworden maar hoelaat zijn jullie bij de zeeuw om te chippen
want ik kan dan ook langs komen om de guilia met raggazon uitlaat tehoren zit tetwijfelen om het ook tedoen vandaar
op youtube staan zat fimpjes maar klink toch anders