!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Bianco156
298

  • Type Alfa: Alfa Romeo Giulia 2.2 D
  • ****
    Amico del club - Senior Alfist
  • Always looking for another ( A.L.F.A)
Winterband Giulia
« Gepost op: 30 juli 2021, 11:41:22 »
Dag,

 Ik kocht van de week mooie 19 inch velgen met daarop goede winterband 2x 6mm en 2x 8 mm. ( Goodyear)
Kom ik thuis ( dom dat ik bij verkopende partij niet heb gecheckt) zit er een suv band onder 235 55 19  dit gaat nooit onder een giulia passen. ( Raak ik nog wel kwijt hier of op marktplaats)

Vraag ik aan mijn dealer welke band er wel onder moet hij zegt 225 40 19 .

Mijn vraag daar kan toch wel een bredere band onder? en zo ja wat is mogelijk onder een Giulia. 
Vorige winterband die ik kocht kwamen van een Giulietta en waren eigenlijk te laag voor de giulia ( kleine beschadiging voorkant spoiler)
Heb mijn zoon er blij mee gemaakt. ( zoals je merkt erg technisch ben ik niet hahah) :(

alvast bedankt Dennis



Junior 1600 
Alfetta GT
Alfa 33 Sportwagon
156 1.8  Bianco Polare
156 sport wagon 19 JTD 16v ( Tunex )
159 sportwagon   1.9 JTDM (Squadra)
Giulia 2.2D       222PK ( Savali)
Giulia 2.2D  8T 242PK ( Squadra)
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Winterband Giulia
« Reactie #1 Gepost op: 30 juli 2021, 11:49:37 »
Dag,
.......
Mijn vraag daar kan toch wel een bredere band onder? en zo ja wat is mogelijk onder een Giulia. 
Vorige winterband die ik kocht kwamen van een Giulietta en waren eigenlijk te laag voor de giulia ( kleine beschadiging voorkant spoiler)
Heb mijn zoon er blij mee gemaakt. ( zoals je merkt erg technisch ben ik niet hahah) :(

alvast bedankt Dennis

Bedenk wel dat voor een winterband breder alleen maar nadelig is. Je hebt dan minder druk op de weg, dus slechter gedrag bij o.a. sneeuw enz

In je instructieboek zijn de aanbevolen bandenmaten te vinden....
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

PascalV
330

  • Type Alfa: Stelvio 2.0T Q4 First Edi
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Winterband Giulia
« Reactie #2 Gepost op: 30 juli 2021, 23:05:21 »
Had mijn Giulia destijds op een setje 16" velgen staan waar de buisiness versie op geleverd werd.
Stuk smaller als de breedset en werkte perfect toen er sneeuw lag.
Auto chronologie: Porsche 924 -> Alfa Romeo 147 -> Alfa Romeo GT -> BMW325i E90 -> Alfa Romeo MiTo -> Alfa Romeo Giulia 2.0T -> Stelvio First Edition