!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

Rizzelli159
62

• Type Alfa: Stelvio 2.0T AWD
    Amico del club - Junior Alfist
Re: Winterbanden of complete set met velgen wisselen?
« Reactie #15 Gepost op: 28 oktober 2024, 18:14:08 »
Ik snap je probleem. Toen wij de Stelvio kochten stond ze op winterbanden. Ik heb toen zomerbanden moeten aanschaffen en heb 1 winter een bandenwissel gedaan. Kost meer dan een wielwissel. Ben al geruime tijd opzoek naar een nette set met nieuwe winterbanden. Komt niet heel veel voorbij maar uiteindelijk toch kunnen slagen voor 900 euro. Mooie zwarte set inclusief 4 Pirelli Scorpion winterbanden met 7mm profiel. Geen originele Alfa velgen want die kosten een vermogen en mochten er echt winterse omstandigheden komen, heb ik liever dat de pekel etc op de niet originele velgen zit.
Ik zou dus blijven volharden in de zoektocht naar een mooie set niet originele velgen.
*

Stiggy
529

• Type Alfa: Giulia Veloce
    - Super Alfist
« Reactie #16 Gepost op: 28 oktober 2024, 21:43:46 »
Ik zoek ook rustig verder tot er een keer iets op mijn pad komt dat ik mooi vind en een acceptabele prijs heeft.
Ik heb op dit moment geen plannen om naar Duitsland/Oostenrijk/Italië te gaan dus ook geen haast.
*

RemcoW
26

• Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
« Reactie #17 Gepost op: 8 januari 2025, 11:19:28 »
Ik heb twee sets velgen.

Wisselen is oktober wat vroeg, meestal gaat de temperatuur pas in november onder de 10 graden, daar wacht ik op. In het voorjaar omgekeerd natuurlijk. Wisselen bij de garage die ze opslaat kost me iets van 60 euro per keer, inclusief opslag tot de volgende wissel.
Wintervelgen zijn niet origineel AR, dat was voor mij geen noodzaak.

Hou er rekening mee dat je met extra velgenset ook extra TPMS-sensoren nodig hebt (plm 250 euro per 4), anders heb je constant een melding op je dashboard. Mijn sensoren voor de winterset zijn gekloond van de zomerset, zodat ze bij elke wissel automatisch worden herkend en niet opnieuw hoeven te worden ingeleerd.

Voor mij zo ideaal, bandenwissel is in 15-30 minuten gebeurd. Ik zou het zelf kunnen doen, maar dan moet ik ze ook thuis opslaan, en zelf aan het werk, en dat voor 60 euro ...
*

Hylke
96

• Type Alfa: Ja
  • **
    - Junior Alfist
« Reactie #18 Gepost op: 8 januari 2025, 11:25:33 »
Dat inleren van de TPMS herken ik niet. Heb een winterset van een mede-forummer overgenomen en dat was (net als bij alle andere auto’s die ik met TPMS heb gereden) gewoon plug-and-play?
*

RemcoW
26

• Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
« Reactie #19 Gepost op: 8 januari 2025, 12:41:05 »
Citaat van: Hylke op  8 januari 2025, 11:25:33
Citaat van: Hylke op  8 januari 2025, 11:25:33
Dat inleren van de TPMS herken ik niet. Heb een winterset van een mede-forummer overgenomen en dat was (net als bij alle andere auto’s die ik met TPMS heb gereden) gewoon plug-and-play?

Ah, ok. Degene van wie ik de velgen had overgenomen had geen TPMS sensoren, hij zei omdat het teveel gedoe was, maar hij had dan wel constant een melding op z'n dashboard dat er geen sensoren waren. Ik vond iig de investering van die sensoren nou ook weer niet zo schokkend om het niet te doen, ze waren wel duurder dan het setje velgen   :). Maar ja, nadat ik bij Squadra en Concept4Cars was langs geweest viel dit wel mee  :sign0151: