!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

Re: Zomerbanden
« Reactie #15 Gepost op: 16 februari 2026, 19:29:36 »
Ik heb trouwens de Pirelli's runflat ingeruild voor non runflat en op Ali een compressortje en bandenkitje besteld. Dat werkt wel goed. Niet bij mezelf maar bij een collega van me die een lekke band had. Daar mocht ik het op testen
*

Stephan_f36
56

• Type Alfa: Giulia
  • **
    - Junior Alfist
« Reactie #16 Gepost op: 27 februari 2026, 15:36:22 »
Ik heb nu op mijn 19"breedset de Michelin Pilot Sport 5. Al vind ik deze wel matig, maken redelijk wat herrie en nu ze tegen de 4mm profiel aanlopen vind ik de grip ook niet geweldig meer. Dit in tegenstelling tot de Michelin Pilot Sport 4s!

Nu overweeg ik zelf de Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 als opvolger. :)
*

Robert69
2.114

• Type Alfa: Giulia Veloce
    - Super Alfist
« Reactie #17 Gepost op: 27 februari 2026, 20:40:49 »
Ik heb trouwens de Pirelli's runflat ingeruild voor non runflat en op Ali een conpressortje en bandenkitje besteld. Dat werkt wel goed. Niet bij mezelf maar bij een collega van me die een lekke band had. Daar mocht ik het op testen

Heb op aanraden van en mede-forummer laatst een compressortje gekocht van Donrox. Ideaal, ff op de oprit mijn banden checken ipv telkens denken: o ja, ik moet de bandjes ff doen maar het dan weer vergeten.
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

DanaBanana
1.258

- Super Alfist
« Reactie #18 Gepost op: 27 februari 2026, 21:17:47 »
Ik heb trouwens de Pirelli's runflat ingeruild voor non runflat en op Ali een conpressortje en bandenkitje besteld. Dat werkt wel goed. Niet bij mezelf maar bij een collega van me die een lekke band had. Daar mocht ik het op testen

Heb op aanraden van en mede-forummer laatst een compressortje gekocht van Donrox. Ideaal, ff op de oprit mijn banden checken ipv telkens denken: o ja, ik moet de bandjes ff doen maar het dan weer vergeten.
Welke heb je?
*

Robert69
2.114

- Super Alfist
« Reactie #19 Gepost op: 28 februari 2026, 07:58:35 »

Welke heb je?

Donrox Ride A924
Is speciaal voor de 2.0  MA met sportventielen.
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulia Veloce
*

Nelson
46

• Type Alfa: 8c
  • *
    - Startende Alfist
« Reactie #20 Gepost op: 28 februari 2026, 09:10:47 »
*

GT1986
1.599

• Type Alfa: GT 3.2 V6 24V
    - Super Alfist
« Reactie #21 Gepost op: 28 februari 2026, 09:25:17 »
Ik zit ook al een tijd naar een goede compressor te zoeken, maar het is allemaal Chinese meuk.
Huidig: GT 3.2 V6 24V Nero Kyalami (2005)
Gehad: Giulietta 1750 TBi QV TCT (2014) | Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)
*

Nelson
46

• Type Alfa: 8c
  • *
    - Startende Alfist
« Reactie #22 Gepost op: 28 februari 2026, 09:46:51 »
Die Donrox is goed hoor.
Die kun je gerust aanschaffen.
*

DanaBanana
1.258

- Super Alfist
« Reactie #23 Gepost op: 28 februari 2026, 13:32:08 »

Welke heb je?

Donrox Ride A924

Oh, dan ga ik die ook bestellen! Had begrepen dat je voor sportventielen altijd een tussennippel moest gebruiken van ontzinkt nikkel. Maar als de A924 dat standaard al heeft scheelt dat een hoop gedoe. Vraag me alleen nog af of ik er dan nog wel een aparte lucht-ontkalker bij moet bestellen. Of is dat bij de A924 ook niet meer nodig?
*

Robert69
2.114

- Super Alfist
« Reactie #24 Gepost op: 28 februari 2026, 14:57:01 »

Welke heb je?

Donrox Ride A924

Oh, dan ga ik die ook bestellen! Had begrepen dat je voor sportventielen altijd een tussennippel moest gebruiken van ontzinkt nikkel. Maar als de A924 dat standaard al heeft scheelt dat een hoop gedoe. Vraag me alleen nog af of ik er dan nog wel een aparte lucht-ontkalker bij moet bestellen. Of is dat bij de A924 ook niet meer nodig?

Ontwasemen, ontkalken, ontgronenen...doet ie allemaal! Na nippel-gate heeft Donrox standaard alle maten nippels meegeleverd. Je kunt er zelfs je ballen mee opblazen.
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulia Veloce
*

DanaBanana
1.258

- Super Alfist
« Reactie #25 Gepost op: 28 februari 2026, 18:09:19 »
Je kunt er zelfs je ballen mee opblazen.

Dat is precies wat ik zoek!