!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

m-klene
28

• Type Alfa: 159+spider+gtv
  • *
    - Startende Alfist
Opladen bij laadpaal op straat probleem?
« Gepost op: Vandaag om 08:29:30 »
Goedemorgen mede Alfisten,

Sinds een maand ben ik nu de trotse eigenaar van een Tonale plugin hybride modeljaar 2022, 1e kenteken 2023 in Belgiƫ.
Echt super fijne wagen, MAAR...
Opladen aan laadpaal langs de straat is echt ruk.
Tot nu toe nog nooit in 1 keer van leeg naar vol kunnen laden zonder dat er 1 of zelfs meerdere keren een foutmelding komt.
(Uw Tonale kan niet worden opgeladen. Controleer het laadstation en de aansluiting en probeer het nogmaals).
Ik wordt er echt helemaal debiel van, neemt wel wat vreugde van het hybride rijden weg als het opladen een actie is =waar je een paar keer voor terug moet lopen naar je auto om het laden weer op te starten.

Ben natuurlijk inmiddels een keer naar de garage terug geweest... Laden gaat zonder probleem goed.
Nieuwe kabel meegekregen. Is dus niet het probleem
Heb nu (eind September......vakantie en onderbezetting) een afspraak voor volledige diagnose en software updates etc.
Tip was om eens eens te zoeken naar een ander type oplaadpaal, ga dat ook eens proberen. Maar ja andere palen staan niet in mijn wijk....

Heeft in de tussentijd iemand een idee wat de oplossing kan zijn?
Ik lees op internet en in dit forum niet veel over problemen met opladen.

Ik hoor graag, Marc