!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

*

WimV
58

  • Type Alfa: Tonale PHEV Speciale
  • **
    - Junior Alfist
Re: Problemen met Tonale PHEV
« Reactie #60 Gepost op: 12 april 2024, 11:06:18 »
Een goede week verder, dus weer tijd voor een nieuw probleem:

Vanmorgen vroeg ging mijn vrouw met de Tonale op pad maar kwam erachter dat bij ontgrendelen van de portieren de buitenspiegels niet automatisch uitklapten.

Zij heeft deze dus handmatig moeten uitklappen. Na vergrendelen van de portieren klappen ze nu ook niet meer in.



Hallo.
Ik ben hier een tijdje niet meer komen op kijken, heb ook niet alles gelezen, maar bovenstaand probleem komt me bekend voor... ik heb het nl ook.
Enkele maanden geleden, bevroren zaterdagochtend, ik verwarm mijn Tonale wat vòòr, na eventjes kom ik aan de auto en ontgrendel: spiegels doen niks, blijven dichtgeklapt.  Nu ja, ik dacht ligt aan de koude.  Ik stap in en vertrek en na n tijdje stel ik vast dat er geen reactie komt op de achterruit-verwarming die ik heb aangezet.  En ook de spiegels ontdooien niet.

Auto is kort daarna binnengebracht voor iets anders (fout - rode lampjes bij willen laden - en nog een paar andere issues  waar de dealer niet eens naar gekeken heeft) en ook de ruit/spiegels hebben ze opgelost.

Een maand of zo later, opnieuw koud, ik verwarm opnieuw vòòr, kom aan de auto, opnieuw klappen de spiegels niet open.
Wat wél werkt is de ontdooiing van zowel de ruit als de spiegels.

We zijn nu weer een maand of 2 later, is nog steeds zo, ik heb er mee leren leven tot ie n volgende keer binnen moet.

Maar wat ik dus wil zeggen: er lijkt bij mij een link met het geprogrammeerd voorverwarmen en het spiegel-issue.
Klinkt mss vreemd en ik ken daar niks van maar toch lijkt het zo.

Gr,
Wim