!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

Alfa Romeo Types > De Tonale club

Problemen met Tonale PHEV

(1/13) > >>

jochemstr:
Mijn Tonale PHEV Edizione Speciale heb ik vrijdag 2 opgehaald bij de dealer. Helaas inmiddels twee problemen gehad
- Na 2 weken melding 'probleem intern laadsysteem' de auto wilde niet meer opladen. Meerdere laadpalen getest, overal hetzelfde probleem. Op een Alfa Facebook groep kwam dit probleem ook een aantal keer terug helaas. De dealer kon de oorzaak niet achterhalen, heeft het gereset en is (vooralsnog) weg.
Iemand ervaring mee?

- Sinds vandaag werkt de interieurverlichting ineens niet meer. Zowel met het openen van de deuren als het handmatig aanzetten met de knopjes. Ook is de verlichting van het knopje om de interieurverlichting in/uit te schakelen bij openen deur ineens defect - waarschijnlijk heeft dit met elkaar te maken. De interieurverlichting boven de achterbank kan ik nog wel handmatig aanzetten.
Iemand ervaring mee/tips?

Buiten deze zaken ben ik nog steeds erg tevreden met mijn Alfa en krijg er veel positieve reacties op. Zowel het comfort, het rijden (SUV...) als het design van de auto.

 Helaas veroorzaken twee van zulke problemen in de eerste maand wel wat irritatie en een deuk in het vertrouwen...

Tegen welke problemen lopen jullie aan?

DanielH92:

--- Citaat van: jochemstr op  4 juli 2023, 15:57:23
Citaat van: jochemstr op  4 juli 2023, 15:57:23 ---Mijn Tonale PHEV Edizione Speciale heb ik vrijdag 2 opgehaald bij de dealer. Helaas inmiddels twee problemen gehad
- Na 2 weken melding 'probleem intern laadsysteem' de auto wilde niet meer opladen. Meerdere laadpalen getest, overal hetzelfde probleem. Op een Alfa Facebook groep kwam dit probleem ook een aantal keer terug helaas. De dealer kon de oorzaak niet achterhalen, heeft het gereset en is (vooralsnog) weg.
Iemand ervaring mee?

- Sinds vandaag werkt de interieurverlichting ineens niet meer. Zowel met het openen van de deuren als het handmatig aanzetten met de knopjes. Ook is de verlichting van het knopje om de interieurverlichting in/uit te schakelen bij openen deur ineens defect - waarschijnlijk heeft dit met elkaar te maken. De interieurverlichting boven de achterbank kan ik nog wel handmatig aanzetten.
Iemand ervaring mee/tips?

Buiten deze zaken ben ik nog steeds erg tevreden met mijn Alfa en krijg er veel positieve reacties op. Zowel het comfort, het rijden (SUV...) als het design van de auto.

 Helaas veroorzaken twee van zulke problemen in de eerste maand wel wat irritatie en een deuk in het vertrouwen...

Tegen welke problemen lopen jullie aan?

--- Einde van citaat ---

Dat tweede probleem klinkt als een gesprongen zekering.
Alle componenten van de voorste binnenverlichtingsunit zitten op één constant aanwezige +12v voeding, en een lampje wordt door óf de bodycomputer óf door het handmatige knopje naar massa geschakeld om aan te gaan.
Als de 12v ontbreekt doet dus zowel het lampje zelf, als de verlichting van het knopje het niet.

jochemstr:

--- Citaat van: DanielH92 op  4 juli 2023, 16:59:02
Citaat van: DanielH92 op  4 juli 2023, 16:59:02 ---
--- Citaat van: jochemstr op  4 juli 2023, 15:57:23
Citaat van: jochemstr op  4 juli 2023, 15:57:23 ---Mijn Tonale PHEV Edizione Speciale heb ik vrijdag 2 opgehaald bij de dealer. Helaas inmiddels twee problemen gehad
- Na 2 weken melding 'probleem intern laadsysteem' de auto wilde niet meer opladen. Meerdere laadpalen getest, overal hetzelfde probleem. Op een Alfa Facebook groep kwam dit probleem ook een aantal keer terug helaas. De dealer kon de oorzaak niet achterhalen, heeft het gereset en is (vooralsnog) weg.
Iemand ervaring mee?

- Sinds vandaag werkt de interieurverlichting ineens niet meer. Zowel met het openen van de deuren als het handmatig aanzetten met de knopjes. Ook is de verlichting van het knopje om de interieurverlichting in/uit te schakelen bij openen deur ineens defect - waarschijnlijk heeft dit met elkaar te maken. De interieurverlichting boven de achterbank kan ik nog wel handmatig aanzetten.
Iemand ervaring mee/tips?

Buiten deze zaken ben ik nog steeds erg tevreden met mijn Alfa en krijg er veel positieve reacties op. Zowel het comfort, het rijden (SUV...) als het design van de auto.

 Helaas veroorzaken twee van zulke problemen in de eerste maand wel wat irritatie en een deuk in het vertrouwen...

Tegen welke problemen lopen jullie aan?

--- Einde van citaat ---

Dat tweede probleem klinkt als een gesprongen zekering.
Alle componenten van de voorste binnenverlichtingsunit zitten op één constant aanwezige +12v voeding, en een lampje wordt door óf de bodycomputer óf door het handmatige knopje naar massa geschakeld om aan te gaan.
Als de 12v ontbreekt doet dus zowel het lampje zelf, als de verlichting van het knopje het niet.

--- Einde van citaat ---

Bedankt voor de reactie!

Zoals aangegeven bij de dealer geweest. De verlichting bleek in 'sleeper modus' gegaan te zijn, dat was de uitleg die ik kreeg. Accu afgekoppeld en het was opgelost. Vervolgens bij het wegrijden liep de navigatie ineens vast. Na een reset was dit ook opgelost. Toch wat vreemde issues wat mij betreft..

paul-s83:
@jochemstr

Sinds 2 weken staat hier ook een Tonale PHEV op de stoep. Helaas ook niet helemaal vrij van (software) issues dus de auto gaat binnenkort ff langs de dealer.

Mag ik vragen met welke snelheid jouw Tonale oplaadt? Ik heb hier een Alfen Eve Single Pro line 3 fase lader hangen maar de Tonale laadt niet sneller dan 4kW terwijl dit 7,4kW moet zijn. Uiteraard de laadsnelheid op hoog gezet in het menu.

Voor de grap de Megane E-tech van mij pa aan de paal gekoppeld en die ging direct met 12kW laden. Aan de lader ligt het dus niet.

MysteryAngel:
Wel balen natuurlijk dat je nu al problemen hebt met je nieuwe Tonale.
Maar ik ga er van uit dat die bugs er wel uit gehaald zullen worden.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Powered by SMFPacks Ads Manager Mod