plaatje bij het praatje:
vorige week dinsdag de auto opgehaald was er ook lekker weer voor heel de dag regen. Leuk dat ze een nieuwe auto onder een doek in een afleverruimte zetten (helaas
)
Mooie en fijnsturende auto en met behulp van de electromotor voldoende vrooeeem (al is alles relatief).
Maar goed de eerste ervaringen:
+ leuk detail is dat de voor achterlichten van binnnen naar buiten gaan branden bij openen; en bij sluiten van buiten naar binnen.
+ leuk dat bij het aan/uit zetten vh contact op het display of de voor/achterlichten getoond worden.
+ Het heritage dashboard is een mooie knipoog naar het verleden.
+ vering/comfort is prima met 20"
+ gasveren om de motorkap omhoog te houden (blijkbaar geen standaard in de autoindustrie)
+ grappig dat in dynamic stand er op het dashboard een meter gasresponse en remdruk percantage wordt weergegeven,
+ zwarte velgen maken het wel af ipv antraciet grijs
- draaiknop stuurwiel is om de radio zender te veranderen niet voor het volume. (kwestie van wennen)
- jammer dat de demping alleen in Dynamic te regelen is.
- grote schakelflippers is ook wel even wennen zeker omdat deze niet mee draaien met het stuur.
- als de batterij leeg is; is de vroooooeeeem ook weg (plus ~ 300 kg extra voor batterij die je mee moet zeulen)
- all season is het ook net niet.
- lane assist (had niet gehoeven) / adaptive cruise control (nog erg wennen)
- Lane assist kan redelijk makkelijk uitgezet worden (iedere keer)
- meegeleverd een 1 fase laadkabel met gewone stekker
- geluid richting aanwijzer en gordelpiep is wel erg aanwezig.
- bochtverlichten kan gelukkig uit
Wat grappig is is dat de klep voor de stekker met een druk op de klep te ontgrendelen is en de bezine klep van binnen uit ontgrendeld moet worden.