!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan en na een uitstap in een Seat Leon cupra en een Cupra Ateca is het weer tijd voor een Alfa. De bestelling voor de Tonale PHEV Edizione Speciale in Verde Montreal is net de deur uit. Het is ook mede door de Edizione Speciale Versie dat dit aantrekkelijk is scheelt toch 5K t.o.v. de TI. Ik heb een proefrit gemaakt in de 130 en 160 pk versies en de laatste is prima; maar als 380 pk je referentie is dan is alles traag; benieuwd hoe dat met de 280 pk versie van de Tonale is. De reviews zijn veel belovend. Nu afwachten wanneer de levering is.
20" (zit in de pakket uitvoering) die ik voor levering zwart ga laten poedercoaten, zodat ze beter bij het geheel passen m.i. Ik heb daarnaast ook de dynamische demping genomen dus kan daar nog wat in aanpassen mocht dat nodig zijn. Mijn levering staat op eind mei.
Een vrij vernietigende test voor de Tonale PHEV:https://www.autogids.be/autotests/blog-test/test-2023-test-2023-alfa-romeo-tonale-plug-in-hybrid-q4-review-autogids-autogids.htmlZou 9.2l/100km verbruiken op autosnelweg aan 115 km/u (of '1 op 11' zoals jullie zeggen?).Als dat effectief klopt is dat toch wel een serieuze streep door mijn rekening (letterlijk), ik hoop dat zijn batterij op dat moment plat was.
Een vrij vernietigende test voor de Tonale PHEV:https://www.autogids.be/autotests/blog-test/test-2023-test-2023-alfa-romeo-tonale-plug-in-hybrid-q4-review-autogids-autogids.htmlZou 9.2l/100km verbruiken op autosnelweg aan 115 km/u (of '1 op 11' zoals jullie zeggen?).Als dat effectief klopt is dat toch wel een serieuze streep door mijn rekening (letterlijk), ik hoop dat zijn batterij op dat moment leeg was.
Het blijft een auto van 1825 kilo waarbij een 1.3 motortje al het werk moet doen als de batterij leeg is. Ik kijk daarom niet op van zulke cijfers, maar ik snap wel dat je ervan schrikt.
Tja, voor mij is het vooral interessant als bedrijfswagen. Als particulier zou ik nooit een PHEV kopen.Elektrisch was niet meteen een optie voor mij omdat het gewoon te duur is (prijzen zijn ondertussen wel al wat gaan liggen).Onlangs gezien dat de Ioniq 6 long range 'maar' +/- 55.000 kost, wat minder is dan de Tonale Veloce. Ik heb mij al enkele keren bedacht dat de Tonale PHEV die ik heb gekocht meer een aankoop van mijn hart is en veel minder dan een van mijn hoofd. Het is zeker geen 'slimme' aankoop.
De auto staat inmiddels 3 weken eerder dan gepland bij de dealer. Levering zal spoedig volgen. Is er iemand (die meeleest) die een adres kent om middels VCD of OBD (of hoe het mag heten) de achterlichten kan aanzetten bij dagrijverlichting?alvast dank voor de tips