!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Eelco29
4

  • Type Alfa: Tonale Ti
  • *
    - Startende Alfist
Problemen Tonale Ti
« Gepost op: 23 januari 2024, 15:58:26 »
Hallo ik heb sinds november een nieuwe (!) Tonale Ti, een mooie auto, maar hij is opeens uitgevallen op 22 december, na nog geen maand in mijn bezit (hij viel stil midden in een parkeergarage).
Na te zijn weggesleept (de anwb kon het niet fixen) is dat auto naar de garage gegaan. Het was erg druk de laatste dagen van het jaar dus ik kreeg (na veel bellen, een vervangende Tonale Veloce - die geen problemen kent voor zover. De communicatie is belabberd vanuit de Alfa/Stellantis garage (Amsterdam ZO) en na aandringen kreeg ik te horen dat ze er - eindelijk naar konden kijken en op 17 jan werd ik pas gebeld. Er bleek een kortsluiting (?) probleem te zitten bij de verdeler (onder de berijdersstoel, waardoor zekeringen telkens doorbranden. Dit wordt opgepakt maar pas begin februari. Ik kreeg een mail met een 'afspraakbevestiging', de auto is ingepland voor een hele dag.

Geen goed begin, laten we hopen dat het hierbij blijft.
*

brinkerik
1.831

  • Type Alfa: Giulietta Qv TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Problemen Tonale Ti
« Reactie #1 Gepost op: 23 januari 2024, 17:23:06 »
Balen dat je problemen ervaart met de Tonale.

Je bent niet de eerste.

Wat mij opvalt aan topics rond dit onderwerp is dat de Importeur, garage en Stellantis behoorlijke steken laten vallen.  Dat is bij ons merk geen vreemd geluid, maar wel erg jammer dat ze dit blijkbaar niet goed in grifff krijgen.

Ik herken het wel, binnen sectoren waar ik zelf actief ben,  product is belangrijk, maar de service en aftersales is het belangrijkst!

Succers Eelco! Hou ons graag op de hoogte!
Nu Giulietta Perla Moonlight

ex   159 2.4   '07        Punto Twin-Air '12         156  1.9 16v '04         147  1.6  Veloce G3  '01     146  1.6  Lusso '97
*

DanaBanana
781

  • *****
    - Super Alfist
Re: Problemen Tonale Ti
« Reactie #2 Gepost op: 23 januari 2024, 17:49:37 »
Wat mij opvalt aan topics rond dit onderwerp is dat de Importeur, garage en Stellantis behoorlijke steken laten vallen.  Dat is bij ons merk geen vreemd geluid, maar wel erg jammer dat ze dit blijkbaar niet goed in grifff krijgen.
Ja, dat komt ervan als je het merk en dealernetwerk gebruikt als proefkonijn voor experimenten:
https://www.autonieuws.be/nieuws/stellantis-herziet-invoering-agentschapsmodel-na-software-fiasco-in-ons-land
*

leonm
324

  • Type Alfa: 156 V6
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Problemen Tonale Ti
« Reactie #3 Gepost op: 23 januari 2024, 20:16:34 »
Wat mij opvalt aan topics rond dit onderwerp is dat de Importeur, garage en Stellantis behoorlijke steken laten vallen.  Dat is bij ons merk geen vreemd geluid, maar wel erg jammer dat ze dit blijkbaar niet goed in grifff krijgen.
Ja, dat komt ervan als je het merk en dealernetwerk gebruikt als proefkonijn voor experimenten:
https://www.autonieuws.be/nieuws/stellantis-herziet-invoering-agentschapsmodel-na-software-fiasco-in-ons-land

Ja, is gewoon belachelijk wat ze doen bij Stellantis, ook hier in Belgiƫ. Alfa/Fiat dealers met jaren ervaring worden eruit geknikkerd en dan is opeens de plaatselijke Opel dealer Fiat of Alfa garage geworden :o
*

MysteryAngel
2.695

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Problemen Tonale Ti
« Reactie #4 Gepost op: 24 januari 2024, 18:14:02 »
Wat een gedoe allemaal succes er mee.
Je bent helaas niet de enigste met Tonale problemen.
En van uit stellantis komt ook maar weinig actie.