!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Opaalfa
62

  • **
    - Junior Alfist
Re: Voor de eerste keer op de weg gespot
« Reactie #15 Gepost op: 16 juli 2022, 12:19:12 »
Het verschil tussen de 130pk speciale editione en de 160pk valt wel mee is 2000 euro
Enige tijd geleden besteld
*

alfetta
29

  • Type Alfa: Giulietta MA
  • *
    - Startende Alfist
Voor de eerste keer op de weg gespot
« Reactie #16 Gepost op: 19 juli 2022, 22:38:46 »
Citaat van: alfasud 16v op  7 juli 2022, 19:39:38
Citaat van: alfasud 16v op  7 juli 2022, 19:39:38


2 weken geleden gewoon op mijn pad!
Dat is toch wel echt een pracht ding om naar te kijken. Hoe rijdt die?
*

alfasud 16v
275

  • Type Alfa: Giulietta Qv 1750 Savali
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Voor de eerste keer op de weg gespot
« Reactie #17 Gepost op: 20 juli 2022, 19:16:56 »
Hij is niet van mij hoor een kennis kwam hem even laten zien,
Binnenkort even een proefrit maken, maar ik ben  bang  dat het qua vermogen tegen gaat vallen ten opzichte van de Qv!
Giulietta Qv 1750 tbi Savali
*

dburger
127

  • Type Alfa: GT 1.9 jtd/Giulia Veloce
  • ***
    - Alfist
Re: Voor de eerste keer op de weg gespot
« Reactie #18 Gepost op: 22 juli 2022, 14:05:39 »
Het valt inderdaad tegen wat vermogen betreft.....althans volgens mijn vrouw. Zij heeft namelijk vandaag proef gereden (hier in Hongarije is dat echt een aanfluiting met een halfuurtje rijtijd, dus ik heb zelf niet eens gereden). Het betrof hier de 130 pk versie en in vergelijking met haar oude GT 1.9 jtd vond ze het vermogen behoorlijk tegen vallen (en dan zullen we nog maar zwijgen over de Veloce, want dat is appels met peren vergelijken en daar rijd ze bijna niet in)

Dus nu is het wachten op de 160 pk versie die hier in november wordt verwacht. Of is het dan beter om op de PHEV te wachten, maar daar is nog geen datum (en prijs) van bekend?
*

bekkie
2.727

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: Voor de eerste keer op de weg gespot
« Reactie #19 Gepost op: 22 juli 2022, 19:20:33 »
Het valt inderdaad tegen wat vermogen betreft.....althans volgens mijn vrouw. Zij heeft namelijk vandaag proef gereden (hier in Hongarije is dat echt een aanfluiting met een halfuurtje rijtijd, dus ik heb zelf niet eens gereden). Het betrof hier de 130 pk versie en in vergelijking met haar oude GT 1.9 jtd vond ze het vermogen behoorlijk tegen vallen (en dan zullen we nog maar zwijgen over de Veloce, want dat is appels met peren vergelijken en daar rijd ze bijna niet in)

Dus nu is het wachten op de 160 pk versie die hier in november wordt verwacht. Of is het dan beter om op de PHEV te wachten, maar daar is nog geen datum (en prijs) van bekend?

De PHEV komt naar verwachting medio 2023.
De 160 pk versie schijnt niet veel sneller aan te voelen, als ik de testreviews mag geloven.
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

MysteryAngel
2.664

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Voor de eerste keer op de weg gespot
« Reactie #20 Gepost op: 23 juli 2022, 18:57:53 »
Ik denk ook niet dat de 160pk echt een wereld van verschil zal zijn althans volgens de reviews.
Natuurlijk is het ook een kwestie van hoe je het zelf ervaart.
Maar zoals ik al zei denk ik niet dat de meer prijs van de 160pk over de 130pk,
het echt waard zal zijn.
De plug in zal natuurlijk ook weer zwaarder worden door het extra accu pakket.
Daarnaast is het ook maar de vraag hoe handig een plug in is,
en wat de elektrische actie radius zal zijn.
Want niet iedereen kan thuis of op het werk laden.
En dan heb je eigenlijk niet zo heel veel aan een plug in als je het mij vraagt.
En door het extra gewicht zullen de rij eigenschappen ook wel niet beter worden denk ik.
*

bekkie
2.727

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: Voor de eerste keer op de weg gespot
« Reactie #21 Gepost op: 25 juli 2022, 22:12:02 »
Het verschil tussen de 130pk speciale editione en de 160pk valt wel mee is 2000 euro
Enige tijd geleden besteld

Ja, dat klopt.
Maar het verschil tussen de basisversies is 6.000,-- Euro. En da's een hoop geld.
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

MysteryAngel
2.664

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Voor de eerste keer op de weg gespot
« Reactie #22 Gepost op: 4 augustus 2022, 18:52:17 »
Vandaag voor het eerst 1tje in het wild gezien in de kleur groen.
Toch stiekem best wel een leuke auto hoor.
6000 euro verschil tussen de 130pk en 160pk basis versies is inderdaad wel erg veel.
En dat is die 30pk extra ook echt niet waard als je het mij vraagt,
tenzij de 160pk basis versie al heel veel extra's biedt.
*

bekkie
2.727

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: Voor de eerste keer op de weg gespot
« Reactie #23 Gepost op: 4 augustus 2022, 21:27:48 »
Citaat van: MysteryAngel op  4 augustus 2022, 18:52:17
Citaat van: MysteryAngel op  4 augustus 2022, 18:52:17
Vandaag voor het eerst 1tje in het wild gezien in de kleur groen.
Toch stiekem best wel een leuke auto hoor.
6000 euro verschil tussen de 130pk en 160pk basis versies is inderdaad wel erg veel.
En dat is die 30pk extra ook echt niet waard als je het mij vraagt,
tenzij de 160pk basis versie al heel veel extra's biedt.

Afgelopen zaterdag bij Wim Prins de groene Tonale eens goed bekeken.
Van binnen een fantastisch mooie auto, behalve de zitpositie: het stuur kun je niet ver genoeg naar je toe trekken, de oude Alfa kwaal.
Maar van buiten vind ik 'm op de een of andere manier toch niet mooi, en zeker niet in de groene kleur.
Al met al niet mijn auto, dan vind ik een Giulia toch meer een echte Alfa.
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

MysteryAngel
2.664

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Voor de eerste keer op de weg gespot
« Reactie #24 Gepost op: 5 augustus 2022, 20:09:57 »
Citaat van: bekkie op  4 augustus 2022, 21:27:48
Citaat van: bekkie op  4 augustus 2022, 21:27:48

Afgelopen zaterdag bij Wim Prins de groene Tonale eens goed bekeken.
Van binnen een fantastisch mooie auto, behalve de zitpositie: het stuur kun je niet ver genoeg naar je toe trekken, de oude Alfa kwaal.
Maar van buiten vind ik 'm op de een of andere manier toch niet mooi, en zeker niet in de groene kleur.
Al met al niet mijn auto, dan vind ik een Giulia toch meer een echte Alfa.

Dat een Giulia meer een echte Alfa is ben ik het helemaal mee eens.
Ik vind persoonlijk ook dat een suv niet echt bij een sportief merk als Alfa Romeo past.
Maar goed ze moeten natuurlijk ook de markt volgen zoals alle andere merken.
Persoonlijk vind ik de Tonale best een leuke suv in de juiste kleur.
Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik em niet niet heel erg opvallend vind in het segment.
Het had allemaal wel iets spannender gekund zeker kwa motoren.
Misschien is die wel gewoon een klein beetje te braaf. :)
 
*

erwin.mvdb
40

  • Type Alfa: Stelvio 2.0 280pk Veloce
  • *
    - Startende Alfist
  • AR Stelvio 2.0 280pk Veloce AWD [Squadra tuning]
    • Erwin Maassen van den Brink
Re: Voor de eerste keer op de weg gespot
« Reactie #25 Gepost op: 10 augustus 2022, 20:03:38 »
Ik heb vandaag een proefrit mogen maken  in de 160pk Veloce versie (Dank Wim Prins)
Ik heb zelf een Giulia met iets meer vermogen, maar heb bewust vandaag in de N stand (=200pk) gereden zodat ik ook een beetje het verschil kon ervaren met de 160pk (en 20pk elektro motor) wilde ervaren.

In het kort: Mooi maar traaaag.

In de D stand (want DNA aanwezig in deze versie) reageert de  Tonale wel het vlotst (wat ook te verwachten is), maar de N en A stand hadden er uit gemoeten. Je geeft vol gas en het komt allemaal langzaam met veel toeren op gang. Zelfs in de D stand is het geen snelheidsmonster, iets wat ik al verwacht had gezien de 8,8s om van 0-100kmh te gaan.
Cockpit en dashboard zijn enorm goed. Zeer snel en makkelijk te bedienen. Voldoet behoorlijk aan wat ik van infotainment verwacht, incl. aansluitingen en draadloos laden van de smartphone. Voor en achterkant van de Tonale zijn (als oud 159 rijder) een feest van herkenning en vindt ik erg geslaagd. In de basis zelfs mooier dan de Stelvio. Maar om hier 58k voor neer te tellen, de 200pk Giulia is op alle vlakken (behalve infotainment) beter.
En wat andere al hebben gezegd dat de Giulia meer Alfa is dan de Tonale kan ik alleen maar onderschrijven.
*

MysteryAngel
2.664

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Voor de eerste keer op de weg gespot
« Reactie #26 Gepost op: 11 augustus 2022, 19:28:11 »
Ben wel benieuwd hoe de plug in zal zijn met wat meer vermogen.
Maar ik denk door het extra gewicht dat dat ook wel niet echt,
een succes nummer zal gaan worden.
Van 0 - 100 in 8.8 seconde voor de 160pk is nog niet eens zo heel gek eigenlijk,
maar de echte emotie waar Alfa Romeo voor staat zal er wel niet in zitten denk ik.
*

bekkie
2.727

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: Voor de eerste keer op de weg gespot
« Reactie #27 Gepost op: 11 augustus 2022, 19:31:31 »
Weliswaar een beetje offtopic, maar voor veel minder geld staat er een onwijs gave Titanium kleurige Giulia Q4 280 pk bij Wim Prins. Zelden zo'n gave Giulia gezien! En dat voor nog geen 42k.
 :c029:
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

erwin.mvdb
40

  • Type Alfa: Stelvio 2.0 280pk Veloce
  • *
    - Startende Alfist
  • AR Stelvio 2.0 280pk Veloce AWD [Squadra tuning]
    • Erwin Maassen van den Brink
Re: Voor de eerste keer op de weg gespot
« Reactie #28 Gepost op: 12 augustus 2022, 11:52:21 »
Ben wel benieuwd hoe de plug in zal zijn met wat meer vermogen.
Maar ik denk door het extra gewicht dat dat ook wel niet echt,
een succes nummer zal gaan worden.
Van 0 - 100 in 8.8 seconde voor de 160pk is nog niet eens zo heel gek eigenlijk,
maar de echte emotie waar Alfa Romeo voor staat zal er wel niet in zitten denk ik.

Ik ben ook wel benieuwd naar de plug-in, maar ik vermoed dat de prijs mij enorm tegen gaat staan. De 160pk Veloce proefrit auto (met Harman Kardon, 20"velgen etc.) kost al 58,5K
Het zal me dus niet verbazen dat je (ik) uiteindelijk dik door de 60K heen gaat. Tel daarbij op dat je nog een laad'station' nodig hebt (dus meterkast vervangen, Liander een en ander laten plaatsen, Laadstation plaatsen) en ik zit achterin de 60K.
*

brinkerik
1.817

  • Type Alfa: Giulietta Qv TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Voor de eerste keer op de weg gespot
« Reactie #29 Gepost op: 13 augustus 2022, 05:59:36 »
Tonale; imo  minimaal 150 kg te zwaar --> al lijkt tegenwoordig elke nieuwe auto ver boven de 1500 kg uit te moeten komen; of bij VW lijken ze de 2000 aan te houden.

Ik hoop ( gaat alleen niet gebeuren ) op een uitgeklede versie, die wel wat minder kg`s  brengt.  Maar mijn interesse is alweer geheel terug naar de Giulia
Nu Giulietta Perla Moonlight

ex   159 2.4   '07        Punto Twin-Air '12         156  1.9 16v '04         147  1.6  Veloce G3  '01     146  1.6  Lusso '97