Velgen onder een Giulia, altijd persoonlijk, wat te doen, wat voor velgen, wat voor type, cast, flow formed, forged, wat wegen ze, hoe breed, welke ET……. Één van de leuke dingen aan het aanpassen van de Giulia aan de persoonlijke wensen. Voor de Giulia wil ik deze zomer wat aanpassingen laten doen. Andere velgen, banden en een wat betere wegligging. Is het nodig ? Nee. Maar gewoon leuk om te doen.
Lange tijd wilde ik de “gewone” 19 inch breedset met 5 gaten. Save en staat goed. Maar die heeft iedereen al. Dus ben ik een zoektocht gestart naar een mooi alternatief wat je niet veel ziet. Die zijn er wel, maar de keuze is niet echt groot voor een Giulia. Al zoekende in contact gekomen met een fabriek die aan de andere kant van de wereld forged velgen op maat maakt. Voordeel, alles kan naar wens, kleur, inch, breedte, ET waarde en naafkapjes
Keuze gemaakt en proces in gang gezet. Proces: na aanbetaling wordt er een digitaal 3d model gemaakt volgens de specificaties voor de Giulia. Die krijg ik eerst en na goedkeuring maken ze de velgen. Dan krijg ik een aantal foto’s en een video van het resultaat. Als dat naar mijn zin is worden de velgen opgestuurd.
Als het op prijs wordt gesteld vul ik dit draadje met de vorderingen. Vind het zelf leuk om een keer te doen, wellicht hebben anderen er nog iets aan.
Dit is de basis waarmee aan de slag wordt gegaan. Wel andere kleur…….
Gr Ron