!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

John Stelvio
28

  • Type Alfa: Stelvio
  • *
    - Startende Alfist
Rubbers daklijsten panorama dak
« Gepost op: Vandaag om 00:00:18 »
Beste Allemaal,

Gaat om een Stelvio. Aan de daklijsten van het panorama dak zitten rubbers geplakt. Deze rubbers laten aan de voorzijde bij het schuifgedeelte van het dak los. Waaien eruit met open dak rijden.  Heeft iemand dit weleens gelijmd? Welk type lijm  is dan het beste. Of is het vernieuwen van de daklijsten compleet de enige oplossing?
*

jt
223

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 TCT
  • ***
    - Alfist
Re: Rubbers daklijsten panorama dak
« Reactie #1 Gepost op: Vandaag om 11:17:57 »
Ik durf je niet te zeggen of het verstandig deze te lijmen. Houdt er namelijk rekening mee dat dit een vrij permanente oplossing is, in de zin van de lijm resten zijn erg moeilijk te verwijderen wanneer je toch het hele rubber wilt vervangen.

Mocht je toch gaan lijmen, ik heb hele goeie ervaringen met deze lijm. Onlangs een raam rubber mee vast gelijmd van een portier en een spiegelkap aan een stuk rubber en werkt perfect!
https://www.nonpaints.com/nl/bison-secondelijm-industrie-20gram?sqr=1490154%20%20
Mijn alfa: Giulietta  1.4 MA TCT 2011
*

John Stelvio
28

  • Type Alfa: Stelvio
  • *
    - Startende Alfist
Re: Rubbers daklijsten panorama dak
« Reactie #2 Gepost op: Vandaag om 12:52:18 »
Bedankt JT voor je bericht.
Algelopen weekend mee gedaan met een Stelvio toerrit. Super leuk, maar ook met een schuin oog gekeken naar andere Stelvio’s met panoramdak. Ik zag dit bij meerdere auto’s dan in meer of mindere mate.
Ik verwacht dat een nieuwe daklijst waar het rubber af fabriek op gelijmd  zit uiteindelijk ook weer loslaat.
Vandaar dat ik zoiets had van zelf lijmen. Bedankt voor het doorgeven.

John