Club Alfa Romeo
Alfa Romeo Types => De Giulia / Stelvio Club => Exterieur => Topic gestart door: alanz op 4 april 2026, 18:15:46
-
goeden dag allemaal, heeft er iemand ervaring met het plakken van een spoiler op de het koffer deksel, welke kit moet ik gebruiken, op google staat veel omschreven (te veel) waardoor ik geen keus kan maken. Als de spoiler geplakt is, kan ik dan gewoon ducktape gebruiken om hem op de plaats te drukken? krijg ik geen lakschade bij het verwijderen van de tape? ik wil niet gaan niet boren. Wat is verstandig.
-
Bij het plaatsen van een achterspoiler is het van belang dat de ondergrond dus van de auto ontvet wordt en volgens mij zit bij de meeste achterspoilers dubbelzijdigplakband en dan uitmeten en plakken, ik ben er ook nog niet uit of ik dit nu wel moet kopen of niet, als ik tot koop over ga wel ik hem hoogglans zwart hebben.
-
Een spoiler met dubbelzijdig plakband??
-
Een spoiler met dubbelzijdig plakband??
Is er iets niet goed, dan hoor ik het graag op een normale manier.
-
Wat is er abnormaal dan?.
Een spoiler monteren met dubbelzijdig plakband is in mijn ogen vrij abnormaal.
-
Er wordt natuurlijk van die dubbelzijdige automotive montagetape bedoeld, die vaak ook aan de achterkant van logo's, emblemen, etc. zit. Van merken als 3M enzo. En niet het dubbelzijdige plakband dat je bij de Primera haalt om je sinterklaas-surprise mee dicht te plakken.
-
Ik heb ruitenkit gebruikt. En inderdaad, vantevoren alles goed schoon en vetvrij maken. Waarschijnlijk zit er op, of heb je bijde spoiler dubbelzijdig foamtape gekregen maar die heb ik er af gehaald. Sommigen gebruiken alleen de tape maar ik zou niet graag willen dat dat ding er bij 250km/u af vliegt😅
-
Bij het plaatsen van een achterspoiler is het van belang dat de ondergrond dus van de auto ontvet wordt en volgens mij zit bij de meeste achterspoilers dubbelzijdigplakband en dan uitmeten en plakken, ik ben er ook nog niet uit of ik dit nu wel moet kopen of niet, als ik tot koop over ga wel ik hem hoogglans zwart hebben.
Ik heb er nog wel 1 liggen in hoogglans zwart. Tape heb ik ook nog liggen. €35 mag je hem wel halen
-
Dat klopt.
Maar dat maak ik er niet uit op.
Maar dan nog, er zijn gangbaardere methoden om een spoiler te monteren.
Edit: reactie op Danabana.
-
Zelf geen ervaring met het monteren van een spoiler op de kofferklep, maar op mijn Veloce zit een Maxton spoilertje (zat er op toen ik 'm kocht) en die zit gewoon met dubbelzijdige tape goed vast. Ik weet niet of je bij een spoiler de tape bijgeleverd krijgt, maar anders is daar zeker wel iets voor te vinden. Het voordeel van dubbelzijdige tape is dat het gelijk goed vast zit en je niet met ductape hoeft te werken. Tapes zijn supersterk tegenwoordig.
-
Dat klopt.
Maar dat maak ik er niet uit op.
Maar dan nog, er zijn gangbaardere methoden om een spoiler te monteren.
Edit: reactie op Danabana.
Nelson sommige mensen veranderen ook nooit hè maar welkom terug op het forum zou ik maar zeggen.
-
Spoilerkit!!
-
Spoiler alert!
-
zo dat zijn wat reacties ? bedankt allemaal, ik heb veel youtube filmpjes gezien sommige doen het met kit en andere gebruiken dubbelzijdige tape. In de verpakking van mijn spoiler zit ook 3M bij,, maarja wil ook niet dat iemand zo'n zwaard door zijn voorruit krijgt, waar het mij om gaat is dat de spoiler over de hele lengte goed geplakt zit vooral de punten moeten goed aanliggen, dus moet wel wat druk worden uitgeoefend tijdens het uitharden van de kit, moet ik schilders tape gebruiken of ducktape? wil geen beschadigingen of vlekken van tape in de lak.
-
Ik heb ruitenkit gebruikt en vanuit het midden van de spoiler druk uitgeoefend naar buiten toe. En daarna als een debiel 10 minuten met m'n kin in het midden van de spoiler gedrukt en handen op de uiteinden🤪
-
:57: :57: :57: ik kan ook spanbanden gebruiken met klosjes hout ertussen.
-
Ik heb ruitenkit gebruikt en vanuit het midden van de spoiler druk uitgeoefend naar buiten toe. En daarna als een debiel 10 minuten met m'n kin in het midden van de spoiler gedrukt en handen op de uiteinden🤪
Ik neem aan dat hier foto's van zijn en dat je vanzelfsprekend genegen bent die hier te delen?
-
Ik heb ruitenkit gebruikt en vanuit het midden van de spoiler druk uitgeoefend naar buiten toe. En daarna als een debiel 10 minuten met m'n kin in het midden van de spoiler gedrukt en handen op de uiteinden🤪
Ik neem aan dat hier foto's van zijn en dat je vanzelfsprekend genegen bent die hier te delen?
Sorry, ik had mijn handen vol😅
-
Ik heb ruitenkit gebruikt en vanuit het midden van de spoiler druk uitgeoefend naar buiten toe. En daarna als een debiel 10 minuten met m'n kin in het midden van de spoiler gedrukt en handen op de uiteinden🤪
Ik neem aan dat hier foto's van zijn en dat je vanzelfsprekend genegen bent die hier te delen?
Sorry, ik had mijn handen vol😅
oh buurman wat doet u nu.
-
Ik heb ruitenkit gebruikt en vanuit het midden van de spoiler druk uitgeoefend naar buiten toe. En daarna als een debiel 10 minuten met m'n kin in het midden van de spoiler gedrukt en handen op de uiteinden🤪
Ik neem aan dat hier foto's van zijn en dat je vanzelfsprekend genegen bent die hier te delen?
Sorry, ik had mijn handen vol😅
oh buurman wat doet u nu.
Dit klinkt best gek
-
als de automaterialen zaak weer open is ga ik de goede kit kopen en gaan we dit klusje even klaren. Ik zet er wel foto's bij. Allemaal bedankt voor de gezellige middag.
-
(https://i.ibb.co/YTWbdYpK/kit-met-tape.png) (https://ibb.co/BKPw6dq7)
Mijn Giulia werd geleverd met een Maxton-spoiler, maar ik was niet tevreden over de montage: er was veel te dikke 3M-dubbelzijdige tape gebruikt. Hierdoor zat er een zichtbare kier of verhoging tussen de achterklep en de spoiler.
Ik heb deze vervangen door een Koshi QV-achterspoiler in OEM-stijl en deze vastgezet met 3M-tape en 3M-ruitenkit. Je kunt de spoiler tijdens het drogen op zijn plek houden met schilderstape of door er zakjes met zand op te leggen.
-
Alleen 3M automotive tape is volgens mij echt genoeg. En scheelt een hoop gedoe met kit als ik het zo lees. Die tape zit echt als een huis als het goed is gedroogd.
-
(https://i.ibb.co/5h5WdM7Z/Dotjes-kit.png) (https://ibb.co/7tGJHY9h)
Ik wilde het risico niet nemen dat het in de winter, of wanneer de auto in de zon staat, loslaat of er beweging in komt.
-
dat kan ik zeker niet hebben dat die los laat, we gaan geen risico lopen dat een motor rijder een vliegende spoiler tegen komt. Ik ga schilders tape gebruiken en ga alvast zakjes zand klaar leggen voor het geval. ik denk dat het goed komt na alle reacties. Mag ik de onderkant van de spoiler en het kofferdeksel ontvetten met remreiniger of moet dat echt met alcohol bijv; isopropanol 99,9% want die heb ik ook nog staan
-
zooo het is gelukt,nu 24 uur laten uitharden. En ben benieuwd of die bij de 270km/h blijft zitten. hahahaaa
-
ik denk dat ik het goed heb gedaan met het plaatsen van de foto's, alhoewel ik op verzenden heb geklikt zie ik alleen maar de tekst van zip. Vind het best raar dat je de foto's niet als jpg kunt plaatsen.
-
Als je op het groene knopje drukt, met dat wolkje, dan kan je foto's toevoegen.
Ik heb ze even voor je in deze post gezet.
(https://i.ibb.co/wr3VC6mk/20260408-172719.jpg) (https://ibb.co/4g9zMNrq)
(https://i.ibb.co/35MnqMzM/20260407-154617.jpg) (https://ibb.co/p6RS8RyR)
-
(https://i.ibb.co/nMwDDtrn/20260408-112035.jpg) (https://ibb.co/PGr550x9)
gisteren gelijk mijn velgen opgehaald in drunen bij super velg, ze hebben mooi werk geleverd. Er zat stoeprandschade op.
-
Dat ziet er inderdaad weer netjes uit. Alle 4 de velgen laten doen? En mag ik vragen wat dat gekost heeft?
-
Natuurlijk mag je dat vragen, stoeprandschade 4 velgen 240 euro
-
Natuurlijk mag je dat vragen, stoeprandschade 4 velgen 240 euro
Dat is wel een nette prijs voor 4 velgen te laten repareren.
-
En nu ziet het er zo uit,nu nog even poetsen.
(https://i.ibb.co/bMkdT0zF/20260408-172719.jpg) (https://ibb.co/XrqJ1QSD)
(https://i.ibb.co/m5dfQVM4/20260408-172750.jpg) (https://ibb.co/LdBV4X21)
(https://i.ibb.co/RT9cs9zL/20260409-101643-kopie.jpg) (https://ibb.co/s92qN2yL)
(https://i.ibb.co/S4bxMgxT/20260409-101707.jpg) (https://ibb.co/Xr14KP4B)
-
Natuurlijk mag je dat vragen, stoeprandschade 4 velgen 240 euro
Dat is wel een nette prijs voor 4 velgen te laten repareren.
heb rond gebeld, prijzen zijn verschillend van 175 per velg tot 250 per velg maar dan worden ze wel in een zuurbad kaal gemaakt en helemaal opnieuw poedercoat, dat hoefde bij mijn velgen niet omdat de rest niet beschadigt was. Dus afspraak gemaakt bij supervelg,het pand waar ze in zitten is vrij oud, maar de spullen en gereedschap die ze gebruiken zijn top.
-
kreeg net te horen van mijn zoon "pap giulia moet lager" ook dat nog
-
(https://i.ibb.co/WCBhJ9n/20260409-114335.jpg) (https://ibb.co/v9LFn51)
-
Heb je er stelten onder zitten in plaats van veren?🤣
-
nee nee,auto stond op de krik en de veren zijn niet ingezakt.
-
Dan snap ik je zoon
-
maar ik ga de giulia toch dieper zetten. Heb net veren gevonden bij alfisti. Maar ik moet rustig aan gaan doen want heb nog een project staan die moet eigenlijk als eerst klaar zijn.
-
maar ik ga de giulia toch dieper zetten. Heb net veren gevonden bij alfisti. Maar ik moet rustig aan gaan doen want heb nog een project staan die moet eigenlijk als eerst klaar zijn.
Ik heb de Squadra Sportiva veren in combinatie met de 16mm spacers op beide assen van de alfisti shop. Loopt niet aan.
(https://i.ibb.co/Y7MVhWdG/IMG-20250503-200853-239.jpg) (https://ibb.co/mCwP4By7)
(https://i.ibb.co/7xT5W8tw/IMG-20250503-200853-288.jpg) (https://ibb.co/ds3q214d)
-
1 woord! prachtig.! maar ik moet eerst mijn oude giulia klaar gaan maken. Door langdurige ziekte kon ik de giulia niet afmaken,nu gaat het beter met mij dus ga ik eerst die afmaken.
-
Ziet er goed uit zo die spoiler.
-
Ziet er goed uit zo die spoiler.
dank je, we gaan er iets moois van maken.