Club Alfa Romeo
Alfa Romeo Types => De Giulia / Stelvio Club => Exterieur => Topic gestart door: PascalV op 27 oktober 2021, 13:47:59
-
Ik rij nu rond met een Stelvio uitgevoerd met panorama dak.
Beetje in voorbereiding op vakanties wilde ik bij de dealer dakrails laten plaatsen en dan bij Thule of een andere aanbieder de dragers aanschaffen.
De rails en dragers via Alfa zijn beide aardig aan de prijs.
Maar nu schrok ik er van dat de dealer 575 euro wil voor de rails incl. montage (rails ~295 dacht ik).
Verklaring was dat ze de hemel en stijl bekleding moeten demonteren.
Heeft iemand hier andere ervaringen of suggestie?
Dragers direct op het dak had ik zo mijn twijfels over. Maar uiteindelijk gaat het maar 1 of 2x in het jaar gebruikt worden.
-
Ik heb ook een stelvio zonder dakrails en met panoramadak. Zag het zelf niet zo zitten om dakrails te laten plaatsen aangezien het idd best een grote ingreep is omdat de dakbedekking eruit moet etc. En vind de stelvio zelf mooier zonder rails. Heb dus Thule dakdragers gekocht die direct op het dak gaan, en daar inmiddels 2x mee op zomervakantie geweest. Tot nu toe erg tevreden mee, blijven prima zitten en ik zie geen ‘sporen’ van de klemmen op de carrosserie oid.
Het bevestigen van de dragers duurt wellicht iets langer dan wanneer je ze op rails zet, maar in mijn geval waarbij ik slechts een paar keer per jaar een dakkoffer erop zet vind ik het geen probleem.
(https://i.ibb.co/y0NHnMt/F11-E4-DA0-6698-4-BA2-8-D5-B-159-FF48-CCF30.jpg) (https://ibb.co/p21Yvsc)
-
Tip voor die dragers die op de dakrand staan. Om eventuele krassen te voorkomen kun je er een passend stukje van die blinderende raamfolie op de lak plakken. Ik bedoel dan van die folie die men bijvoorbeeld op het glas van de voordeur plakt zodat het wazig wordt. Kun je gewoon voor een paar euro bij de Action halen…
-
Ik heb ook een stelvio zonder dakrails en met panoramadak. Zag het zelf niet zo zitten om dakrails te laten plaatsen aangezien het idd best een grote ingreep is omdat de dakbedekking eruit moet etc. En vind de stelvio zelf mooier zonder rails. Heb dus Thule dakdragers gekocht die direct op het dak gaan, en daar inmiddels 2x mee op zomervakantie geweest. Tot nu toe erg tevreden mee, blijven prima zitten en ik zie geen ‘sporen’ van de klemmen op de carrosserie oid.
Het bevestigen van de dragers duurt wellicht iets langer dan wanneer je ze op rails zet, maar in mijn geval waarbij ik slechts een paar keer per jaar een dakkoffer erop zet vind ik het geen probleem.
(https://i.ibb.co/y0NHnMt/F11-E4-DA0-6698-4-BA2-8-D5-B-159-FF48-CCF30.jpg) (https://ibb.co/p21Yvsc)
Dankjewel voor het delen.
Dit gaat het dan voor mij ook worden.
-
Ik vindt die dakrails wel mooi staan bij de Stelvio, voordeel daar van is dat je in ieder geval geen deuken in het dak krijgt met montage van de dakdragers, ik had bij mijn 159 ook dakdragers gemonteerd en iets te vast aangedraaid en toen zag ik een paar kleine deukjes je moest wel heel goed kijken om dit te zien. ( je weet nooit wanneer je moet stoppen met vast draaien. Ze zeggen wel vast is vast maar ik zie toch liever niet dat het met 120km/u eraf vliegt.
-
Ik vindt die dakrails wel mooi staan bij de Stelvio, voordeel daar van is dat je in ieder geval geen deuken in het dak krijgt met montage van de dakdragers, ik had bij mijn 159 ook dakdragers gemonteerd en iets te vast aangedraaid en toen zag ik een paar kleine deukjes je moest wel heel goed kijken om dit te zien. ( je weet nooit wanneer je moet stoppen met vast draaien. Ze zeggen wel vast is vast maar ik zie toch liever niet dat het met 120km/u eraf vliegt.
Daar was ik eerst ook een beetje huiverig voor idd, maar die Thule bevestigingen die geven een duidelijk ‘klik’ geluid zodra je ze voldoende hebt vastgedraaid (3Nm geloof ik). Inmiddels ca 4000km mee gereden met een gangetje van 130km/h en heb het idee dat het wel muurvast zit.
-
Thuledragers zijn mits goed gemonteerd prima dragers ook bij hogere snelheden. Meestal is de box de beperkende factor om lekker door te rijden. Maar ik thule het boxen die gegarandeerd 180 km/h aankunnen....
Heb er ooit zo één op een Volvo V70R gehad. Lekker met 180 op de cruisecontrol op de Duitse autobahn. 200+ ging ik ook nog wel :-)
-
Heeft iemand toevallig het linkje of welk type h er van de thule is?