!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Stelvio54
3

  • Type Alfa: MiTo en Stelvio
  • *
    - Startende Alfist
dakrails Stelvio achteraf aan te brengen?
« Gepost op: 4 juni 2020, 14:37:34 »
Ik ben op zoek naar een gebruikte Stelvio. Helaas hebben de meeste in Nederland geen dakrails. Ik wil die i.v.m. skikoffer er liever wel op hebben.
Losse dakdragers welke tussen de deuren geklemd moeten worden, ben ik niet zo'n voorstander van.
Heeft iemand een idee of dakrails achteraf op te bouwen zijn? En zo ja, wat dat dan ongeveer kost?
*

Alfa 147 Ti
1.564

  • Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
  • *****
    - Super Alfist
Re: dakrails Stelvio achteraf aan te brengen?
« Reactie #1 Gepost op: 4 juni 2020, 17:51:40 »
Er staan in Duitsland genoeg Stelvio’s ook wel met dakralis bij dealers ik weet niet of dat wat is.
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
 Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.
Re: dakrails Stelvio achteraf aan te brengen?
« Reactie #2 Gepost op: 4 juni 2020, 20:04:51 »
@Stelvio54  Toen ik mijn Stelvio met glazen dak nieuw kocht stond hij in de showroom zonder rails: ik heb ze er op laten zetten voor de aflevering. Dat moet achteraf dus gewoon lukken, lijk mij. Zwarte kosten € 295,- en zilveren € 395,-. Een AR 360 L dakkoffer kost ook € 395,-
*

Stelviolo
9

  • Type Alfa: Stelvio
  • *
    - Startende Alfist
  • Ik ben niet gek, ik ben een Alfa.
Re: dakrails Stelvio achteraf aan te brengen?
« Reactie #3 Gepost op: 15 juni 2020, 16:51:58 »
Maar kan je een beetje fatsoenlijk bij je dakkoffer komen aangezien een Stelvio aan de hoge kant is. En ik neem aan dat de pano niet meer open kan met de dragers erop?
Het kan altijd rapper.
*

Stelvio54
3

  • Type Alfa: MiTo en Stelvio
  • *
    - Startende Alfist
Re: dakrails Stelvio achteraf aan te brengen?
« Reactie #4 Gepost op: 19 juni 2020, 16:15:58 »
@Donald : bedankt voor je reactie. Inmiddels een Stelvio gekocht en de rails worden er nu ook bij opgezet.  Nu de volgende vraag: heb je ook ervaring met de dakdragers? Ik zie dat de originele van AR maar 70kg kunnen hebben. Of ze moeten een veiligheid aanhouden misschien.
Als ik op andere sites kijk dan kunnen die dakdragers meer dragen dan de originele. Ik moet nog al wat mee slepen in de winter: skikoffer, 5 paar ski's, skischoenen, slee, helmen etc. Dus ik vrees dat ik over die  70 kg heen ga.
Re: dakrails Stelvio achteraf aan te brengen?
« Reactie #5 Gepost op: 19 juni 2020, 19:20:14 »
@Stelvio54  We zijn nog niet met de Stelvio op wintersportvakantie geweest: het is er wegens omstandigheden nog niet van gekomen dus ik heb met het gebruik van de dakkoffer nog geen ervaring helaas. Sterker nog: ik heb de koffer nog niet gekocht, dus ik denk dat ik straks bij jou aanklop voor de gebruikservaring ... ;-)