!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Deftig
20

  • Type Alfa: Guilia 2.0
  • *
    - Startende Alfist
Giulia koplamp - leverbaarheid
« Gepost op: 9 augustus 2022, 14:30:25 »
Hoi allen,

Ik snuister van tijd tot tijd eens wat dus ben niet echt bekend hier en dus ook men excuses als dit hier niet thuishoort.

Heb nu ongeveer 2 maand geleden een lichte aanvaring gehad met een ree. Hierbij is de koplamp helaas gesneuveld. Maar nu staat de wagen helaas nog steeds bij de carrosserie omdat de koplamp zogezegd niet te vinden is. Alfa zelf is op fb niet al te nuttig en verwijst me terug naar de garage :(.

Iemand hier meer info over?
Ik heb helaas geen geluk met de wagen in de zin van gaan rijden. Gekocht in 2019, zomer 2020 road trip gepland: corona... 2021 dan maar niet gedurft en nu eindelijk zou ik volgende week kunnen gaan en heb ik dit voor... :(
*

DanielH92
1.951

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Giulia koplamp - leverbaarheid
« Reactie #1 Gepost op: 9 augustus 2022, 16:32:51 »
Is het een koplamp met of zonder origineel Xenon?
Zou toch wel wat (evt. jong gebruikt) te vinden moeten zijn, help graag zoeken.
*

Taeke
428

  • Type Alfa: GT 2.0 JTS
  • ****
    Amico del club - Senior Alfist
Re: Giulia koplamp - leverbaarheid
« Reactie #2 Gepost op: 9 augustus 2022, 16:34:28 »
Hallo Deftig, welkom op dit leuke en leerzame forum... Heb je al op Qverde gekeken


Xenon of niet xenon....

*

Deftig
20

  • Type Alfa: Guilia 2.0
  • *
    - Startende Alfist
Re: Giulia koplamp - leverbaarheid
« Reactie #3 Gepost op: 9 augustus 2022, 16:48:03 »
Dag beiden, bedankt voor de reacties!

Gaat over bi-xenon lamp. Lekker duur als ik prijslijst van Qverde bekijk... (gelukkig omnium). Zal hen eens een mailtje sturen of zij die op voorraad hebben. Dan stuur ik het ineens door naar de garage.
Ik weet helaas ook niet hoe de garage het regelt met de verzekering. Zijn hier prijzen afgesproken, moet het van een officiële dealer komen.. Nu ze hadden me al gevraagd of het eventueel 2e hands mocht, waar ik ja op geantwoord heb. Dus hopen...
*

DanielH92
1.951

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Giulia koplamp - leverbaarheid
« Reactie #4 Gepost op: 9 augustus 2022, 16:50:40 »
Weet niet of het links of rechts is, maar misschien is dit nog wat. Zal ongetwijfeld minder duur zijn.

https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onderdelen-voorraad/onderdeel/merk/alfa-romeo/model/giulia/modelcode/3924-giulia-(952)/onderdeel/koplamp-rechts/onderdeelid/12076496/

https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onderdelen-voorraad/onderdeel/merk/alfa-romeo/model/giulia/modelcode/3924-giulia-(952)/onderdeel/koplamp-links/onderdeelid/12764987/

Kijk wel even of het geen engels voertuig is, daar zit het lichtbeeld van de Xenon lens verkeerd om (ivm linksrijdend). Weet zo niet of dat eenvoudig is om te flippen bijv. Waarschijnlijk wel over te zetten van de oude koplamp bijvoorbeeld.
*

AR2022
140

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Giulia koplamp - leverbaarheid
« Reactie #5 Gepost op: 9 augustus 2022, 21:02:55 »
En anders even bij onze oosterburen (laten) kijken:

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-autoteile-reifen/giulia-scheinwerfer/k0c223
*

Deftig
20

  • Type Alfa: Guilia 2.0
  • *
    - Startende Alfist
Re: Giulia koplamp - leverbaarheid
« Reactie #6 Gepost op: 10 augustus 2022, 09:40:39 »
Merci voor de links!

Ik heb ze regelrecht naar de carrosserie gestuurd... Vrees wel dat ze niet op tijd gaan zijn  voor de vakantie... Misschien heb ik de wagen dan erna wel terug... #hoopvol

Weet ik in't vervolg dat ik beter hier om hulp vraag ipv. de garage af te wachten...  :)

edit: Net melding van Qverde: Beide koplampen staan inderdaad in backorder bij Alfa Romeo.  Dus een nieuwe lamp zal het de eerste dagen niet worden precies :(
edit 2: Qverde heeft zonet nog gemaild om te laten weten dat er inderdaad geen leverdatum is te krijgen voor mijn type lamp.. #cry (wel top service :o )
*

alfata
3.414

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Giulia koplamp - leverbaarheid
« Reactie #7 Gepost op: 10 augustus 2022, 10:15:44 »
Merci voor de links!

Ik heb ze regelrecht naar de carrosserie gestuurd... Vrees wel dat ze niet op tijd gaan zijn  voor de vakantie... Misschien heb ik de wagen dan erna wel terug... #hoopvol

Weet ik in't vervolg dat ik beter hier om hulp vraag ipv. de garage af te wachten...  :)
Het meest wijze advies in jaren op dit forum ;D
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

DanaBanana
779

  • *****
    - Super Alfist
Re: Giulia koplamp - leverbaarheid
« Reactie #8 Gepost op: 10 augustus 2022, 19:54:31 »
De backorder heeft mogelijk deels te maken met het feit dat na de zomer de productie van modeljaar 2023 begint, met het nieuwe type koplampen in Tonale-stijl. Die schijnen al wél los bestelbaar te zijn. Dus wellicht is deze schade een leuke aanleiding om je Giulia direct te faceliften.
*

Deftig
20

  • Type Alfa: Guilia 2.0
  • *
    - Startende Alfist
Re: Giulia koplamp - leverbaarheid
« Reactie #9 Gepost op: 25 augustus 2022, 16:14:02 »
Even een kleine update:

Van alles wat er werd voorgesteld kon de carrosserie niet veel mee doen helaas (1 maal was er enkel nog maar een linker koplamp over, hebben de rechter nodig, en de andere link hadden ze reeds een aantal keer slechte ervaring mee gehad dus vertrouwde ze niet meer).
Ben ondertussen ook even een weekje naar frankrijk geweest. Daar ook een garage binnen gewandeld: helaas zelfde liedje... :( Dus als je stukken maakt, best zorgen dat je de koplamp heel laat....
*

Bertonebianco
79

  • Type Alfa: Stelvio 2.0T Q4 Super
  • **
    - Junior Alfist
  • ruim 40 jaar Alfa, geen moment spijt.
Re: Giulia koplamp - leverbaarheid
« Reactie #10 Gepost op: 29 oktober 2022, 06:40:53 »
Hoe is dit afgelopen, heb je inmiddels de lamp en hoelang heeft dat geduurd.
Ik heb eenzelfde probleem met een rechterkoplamp.
Nu: Stelvio 2.0T Q4 Super, Squadra Massimo, full options.
Eerder: Giulia 2.0T Q4 Veloce, Brera Spider 1.8 TBi Squadra, Giulia  2.2 JTDm Super Squadra, Giulietta 2.0JTDm Squadra, 159 SW Ti 2.2 JTDm Squadra, Giulietta 1.6JTDm enz enz
*

Deftig
20

  • Type Alfa: Guilia 2.0
  • *
    - Startende Alfist
Re: Giulia koplamp - leverbaarheid
« Reactie #11 Gepost op: 29 oktober 2022, 09:32:59 »
Na 3 maanden hebben ze ergens eentje kunnen lokaliseren... Er was een Giulia 2 weken na mij binnengebracht en die heeft er ook 3maanden op mogen wachten...

Er zou een productiefout zijn in de koplampen waardoor die uit productie zijn gehaald geweest en er dus amper stock van is... De lampen op de 2e hands markt zijn daarom ook te vermijden, aldus de garage (geen idee of dit waar is), omdat dit vaak die lampen zijn met de productiefout en op eerste zicht zijn ze perfect in orde buiten dat de grootlichten niet naar behoeven functioneren.

Ik hoop dat ze tegen nu wat meer geproduceerd hebben en dat je niet zolang moet wachten als mij :/