!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
“Men” zegt als je binnen 1% blijft zit je goed voor Q4 en dat zit het ruim in jouw voorbeeld.Maar er is wel iets interessants mee, als ik uit eigen ervaring spreek (Q4 met breedset).Ik heb een aantal maanden geleden banden gewisseld. Ik had voor AR gemarkeerde Pirelli P Zero 225-40-R19 en achter ster (BMW) gemarkeerde P Zero’s 255-35R19. De banden achter zaten nog heel goed in het profiel 5.6mm en voor waren ze redelijk ver weg 3.6mm. Ik heb toen een demo set ster gemarkeerde banden met gelijke profiel diepte rondom laten monteren en merkte wel gelijk meer rust in de aandrijflijn, wat ik ook niet had verwacht eerlijk gezegd.
Let er op dat de hoogtemaat een percentage van de breedte is.Een 255/40 is dus veel hoger dan een 225/40.
Ja, de Tecnico's zijn ook erg mooi maar inderdaad met een stevig prijskaartje. Het zijn gesmede velgen die dus extra licht zijn, maar toch met voldoende sterkte voor onder een Giulia Q.Ik heb nu de standaard Classico breedset voor de Veloce, maar die hebben eigenlijk een opknapbeurt nodig (stoeprandschade en ook gewoon corrosie, de kwaliteit is niet heel erg goed). Of ik zet ze straks in als winterset (met all-seasonbanden) als de huidige zomerbanden versleten zijn. En dan voor de zomer dan een setje bredere Q-velgen, dat is een beetje het idee. Als ik de berichten zo lees moet dat gewoon passen, dus ik ga de verschillende websites in de gaten houden.
Dat de Technicos zo duur zijn is omdat die set een gesmede/forged set is dat is een andere verwerking van de velg dan de standaard gegoten velg, die verwerking zorgt ervoor dat de velg veel steviger is en er minder materiaal nodig is waardoor de velgen over het algemeen lichter zijn.Met 8.5J en 10J zit je niet perse vast aan de breedte 245-285, op 8,5J past 235-255 en op 10J past 265-285, de minimale maat is dan wat getrokken en de maximale maat wat oversized/boller.Ik zou persoonlijk 235-35-19 en 275-30-19 adviseren voor een 2.0 als je die Q velgen overweegt. Je hebt dan een mooie licht getrokken look en het ziet er al echt dikker uit dan de standaard.Het enige is wel de totale diameter van het wiel ietsjes kleiner is als je je auto iets hebt verlaagd is dat geen probleem.