!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Rizzelli159
43

  • Type Alfa: Stelvio 2.0T AWD
  • ****
    Amico del club - Startende Alfist
steenslag motorkap
« Gepost op: 17 februari 2024, 16:50:18 »
Vandaag zowaar een eerste kleine plekje op de motorkap door steenslag. Ontsierend (als je weet waar het zit) en irritant.  Beetje gaan neuzen op internet en las daar over de mogelijkheid om  Xpel steenslag folie aan te brengen. Zou compleet onzichtbaar moeten zijn en dus geen waarneembaar kleurverschil en goede bescherming bieden tegen steenslag, vogelpoep en insecten...

Is er iemand die ook dit soort folie heeft aangebracht? Ben benieuwd naar de ervaringen...

*

DanaBanana
781

  • *****
    - Super Alfist
Re: steenslag motorkap
« Reactie #1 Gepost op: 17 februari 2024, 20:49:47 »
Ik ben zelf nogal een Pietje Precies. Kleine schades, stoeprand-schade, etc. laat ik altijd zo snel mogelijk repareren, omdat ik me er enorm aan kan ergeren als ik eenmaal weet dat het er zit.

Maar steenslag op de voorbumper, motorkap en voorste zijschermen heb ik leren accepteren. Dat valt gewoonweg niet te voorkomen, net zoals je vroeg af laat een keer tegen een sterretje of erger in je voorruit oploopt als je maar genoeg kilometers maakt. Als het te gortig wordt en ik de auto nog lang in bezit denk te hebben, laat ik de betreffende delen wel een keer opnieuw spuiten.

Ik heb bij anderen weleens van die folies gezien en was er niet weg van. Maar dan keek ik wel met de voorkennis  dat er folie op zat. En ik weet ook niet of dat dezelfde folie was als die jij noemt.
*

Bottas
842

  • *****
    - Super Alfist
Re: steenslag motorkap
« Reactie #2 Gepost op: 17 februari 2024, 20:56:01 »
Helemaal mee eens.
Het blijft een gebruiksvoorwerp, en anders sta je elke week bij een schadeherstelbedrijf op de stoep.
Er zijn meer dingen in het leven dan een auto, maar ik wil ook graag dat de boel er netjes bij staat.
Maar er zijn grenzen.
En al met al, uiteindelijk gaat een auto altijd weet de deur uit voor wat anders.
Al die investeringen moet je dan als hobby zien, want je ziet er niks meer voor terug.
*

Rizzelli159
43

  • Type Alfa: Stelvio 2.0T AWD
  • ****
    Amico del club - Startende Alfist
Re: steenslag motorkap
« Reactie #3 Gepost op: 17 februari 2024, 22:19:00 »
Bedankt mannen. Kan me wel vinden in jullie antwoorden. Scheelt ook wel dat de Stelvio wit is, waardoor het nog wat minder valt. Was trouwens ook best prijzig om te laten doen. Bijna 900 euro ex btw.
*

Robert69
1.314

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: steenslag motorkap
« Reactie #4 Gepost op: 18 februari 2024, 08:42:33 »
Bedankt mannen. Kan me wel vinden in jullie antwoorden. Scheelt ook wel dat de Stelvio wit is, waardoor het nog wat minder valt. Was trouwens ook best prijzig om te laten doen. Bijna 900 euro ex btw.

Dan kun je net zo goed de bumper een keer laten spuiten, als je de auto nog langer denkt te behouden.

Als die folie echt een succes zou zijn dan zou je het veel vaker zien.
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

Busso
884

  • Type Alfa: 147 - Giulia
  • *****
    - Super Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: steenslag motorkap
« Reactie #5 Gepost op: 18 februari 2024, 12:12:01 »
Toen ik mijn Giulia 2 jaar geleden heb laten polijsten bij Corvo heeft Bas eerst de steenslag bijgewerkt. Hij had daar mooi ding voor (geen kwastje). Ik vond dat voldoende. Intussen zou ik weer een keer bij hem langs moeten om de nieuwe steenslag weer te laten wegwerken. Qua kosten valt het erg mee. Alleen de bumper laten overspuiten geeft altijd enig kleurverschil tussen motorkap/schermen en de bumper. Dat stoort mij meer dan wat gebruiksschade (steenslag). Onderrand op de hoeken van mijn veloce voorbumper heeft ook wat krassen dat laat ik lekker zo . Dan doet het ook geen pijn als per ongeluk een keer een stoeprandje schamp bij haaks parkeren.
147 GTA Rosso / Giulia 2.0T Pack Veloce Squadra Massimo
Ex 159 TBI TI Berlina, GT JTD 2006, 147 1.6 2003, Alfa Sud 1.5 1981 en vele andere auto's
*

MysteryAngel
2.695

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: steenslag motorkap
« Reactie #6 Gepost op: 18 februari 2024, 17:30:05 »
Dat is natuurlijk wel balen maar helaas vrijwel onvermijdbaar.
Maar €900 voor zo'n folie vind ik ook wel erg duur.
Ik denk dat je dan inderdaad net zo goed de bumper kunt laten spuiten.
Maar goed steenslag zal je altijd wel blijven houden.
*

Rizzelli159
43

  • Type Alfa: Stelvio 2.0T AWD
  • ****
    Amico del club - Startende Alfist
Re: steenslag motorkap
« Reactie #7 Gepost op: 18 februari 2024, 17:43:50 »
We laten het ook maar voor wat het is. Prijs is inderdaad aan de hoge kant en ik heb geen idee wat je ervan gaat zien als de folie weer verwijderd wordt.

Overigens is de kleur Bianco Trofeo . Zit een beetje parelmoer achtige glans in. Zou dat een lastige kleur zijn om over te spuiten?