!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

Brams77
296

• Type Alfa: Giulia Veloce ‘17
    - Senior Alfist
Jullie mening over spoiler Giulia 2.0 *en andere visuele mods
« Gepost op: 27 juni 2025, 14:01:05 »
Ik kom er niet helemaal uit jongens, graag even jullie mening.
Op een of andere manier kan ik dingen nooit met rust laten😅 Ik heb een Bianco Alfa Giulia Verloce Q4 wil deze net binnen de grenzen van wat Alfa uit de catalogus levert de Veloce ietsjes sportiever op smaak brengen. Nu is de vraag wanneer ga je te ver en wanneer is het smaakvol.
Ik vond de OEM spoiler voor de achterklep altijd een beetje too much, maar ik zag dat er een originele is in primer zodat je deze in bijvoorbeeld de carrosserie kleur kunt spuiten dan is het meteen niet zo “ wannabe Quadrifoglio”. Ik zit zelf te denken misschien witte spiegelkappen en een witte spoiler wel gaaf zou zijn?

Na lang Googlen zag ik dat Jason van Alfissimo in de US ook zo’n spoiler in het wit laten spuiten op zijn oude Giulia Veloce.

Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 '17 Bianco Alfa
*

Brams77
296

- Senior Alfist
Re: Jullie mening over spoiler Giulia 2.0
« Reactie #1 Gepost op: 27 juni 2025, 14:03:53 »
Even een snelle Photoshop van mijn auto ietsje verlaagd met witte spiegels en spoiler en zonder de spoiler met de Nero Edition spiegels:

*

Robert69
2.183

• Type Alfa: Giulia Veloce
    - Super Alfist
« Reactie #2 Gepost op: 27 juni 2025, 14:29:34 »
Ik heb bewust gekozen om geen spoiler te monteren. Heb al 2x2 uitlaat en vind dat wel genoeg, anders wordt het helemaal wannabe Q
Maakt de auto ook uniek, er rijden er al zoveel (Alfa, maar ook Audi en BMW) met zulke spoilers rond.

Dus als je het mij vraagt: geen spoiler, neem dan eerder een toffe einddemper die wat extra sportiviteit toevoegt qua looks
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

Brams77
296

- Senior Alfist
« Reactie #3 Gepost op: 27 juni 2025, 14:51:53 »
Ik heb bewust gekozen om geen spoiler te monteren. Heb al 2x2 uitlaat en vind dat wel genoeg, anders wordt het helemaal wannabe Q
Maakt de auto ook uniek, er rijden er al zoveel (Alfa, maar ook Audi en BMW) met zulke spoilers rond.

Dus als je het mij vraagt: geen spoiler, neem dan eerder een toffe einddemper die wat extra sportiviteit toevoegt qua looks

Ben ik het wel mee eens hoor, misschien moet ik eerst maar eens de auto op de Q veren zetten en dan nog eens beoordelen of ik er nog wat aan wil doen of niet.

Het komt ook een beetje omdat de auto in het wit van de achterkant niet zo dik toont ten opzichte van een donkere kleur en valt die diffuser gewoon mooier in het geheel vind ik.

Eigenlijk had ik liever een andere kleur gewild maar deze reed zo goed en was zo netjes dat ik hem wel moest nemen.
Ik heb ook wel gedacht aan een wrap maar dat zo enorm duur joh.

PS,
Ik heb al een Ragazzon  einddemper dus dat is al geregeld😉.
*

DanaBanana
1.306

- Super Alfist
« Reactie #4 Gepost op: 27 juni 2025, 22:37:36 »
Lekker laten zoals ' ie nu is, en iets anders leuks doen van de centjes.
*

Robert69
2.183

- Super Alfist
« Reactie #5 Gepost op: 28 juni 2025, 08:46:15 »
Je zou het dak zwart kunnen wrappen. Samen met zwarte spiegels geeft dat al een heel andere look. Zal ook de wereld niet kosten.

147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulia Veloce
*

Brams77
296

- Senior Alfist
« Reactie #6 Gepost op: 28 juni 2025, 12:05:16 »
Het dakje in dat metallic antraciet van de scudetto, wielen en spiegels is misschien niet eens heel gek!

Gisteren kwam ik een Breda nog een witte tegen Veloce pack Nero pack moet zeggen in de spiegels ziet er eigenlijk nog best verdomd dik uit eigenlijk met de DRL aan 😌👌
Ik had hem al eens eerder gespot bij mij in de buurt.

*

Paul H
23

• Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
« Reactie #7 Gepost op: 28 juni 2025, 16:02:58 »
Deze mooie lijnen niet teniet doen door een spoiler,heeft de Giulia echt niet nodig, doet mi zelfs afbreuk aan deze sedan vanaf elke hoek.
*

DanaBanana
1.306

- Super Alfist
« Reactie #8 Gepost op: 28 juni 2025, 16:12:18 »
Je zou het dak zwart kunnen wrappen. Samen met zwarte spiegels geeft dat al een heel andere look. Zal ook de wereld niet kosten.
Ik zat zelf te denken aan een Playboy bunny op de motorkap airbrushen. Ook direct een heel andere look. Maar jouw suggestie is inderdaad ook een goeie en net wat subtieler.
*

Brams77
296

- Senior Alfist
« Reactie #9 Gepost op: 28 juni 2025, 16:39:43 »
Het dakje in dat metallic antraciet van de scudetto, wielen en spiegels is misschien niet eens heel gek!

Gisteren kwam ik een Breda nog een witte tegen Veloce pack Nero pack moet zeggen in de spiegels ziet er eigenlijk nog best verdomd dik uit eigenlijk met de DRL aan 😌👌
Ik had hem al eens eerder gespot bij mij in de buurt.

Hoi, die witte die je in Breda ziet is van ons :)

@GTv6 haha, wie had dat gedacht!!!
Dan reden jullie gisteren achter mij richting de heerbaan!
I.i.g. is de liefde voor de kleur weer terug 😁👌 thanks!
*

Robert69
2.183

- Super Alfist
« Reactie #10 Gepost op: 28 juni 2025, 17:15:56 »
Ik zat zelf te denken aan een Playboy bunny op de motorkap airbrushen. Ook direct een heel andere look. Maar jouw suggestie is inderdaad ook een goeie en net wat subtieler.

@DanaBanana: Het is hier Simmerdeis. Zeg maar weekendje kleinkunst. Wil je dat ik een podium voor je boek? ;D
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulia Veloce
*

Posthumus
289

• Type Alfa: 159
    - Senior Alfist
« Reactie #11 Gepost op: 28 juni 2025, 17:32:25 »
Spoiler, de naam zegt het al...
155 2.0 TS 8v '94
156 2.0 TS '99 (G3)
156 SW 2.0 TS '01
145 1.9 JTD '01
GT 1.8 TS '05
156 SW 1.9 JTD 8v '05
159 SW 1.7 TBi '09
*

DanaBanana
1.306

- Super Alfist
« Reactie #12 Gepost op: 28 juni 2025, 18:31:15 »

@DanaBanana: Het is hier Simmerdeis. Zeg maar weekendje kleinkunst. Wil je dat ik een podium voor je boek? ;D

@Robert69 : Haha, net de website en het programma even bekeken en de categorie Cabaret is nog helemaal leeg. Dus ik kan me heel goed voorstellen dat Smallingerland om me zit te springen. Maar nee, ik hou het liever bij 'de leukste thuis', is al moeilijk genoeg.... :-)
« Reactie #13 Gepost op: 28 juni 2025, 20:14:47 »
Brams is nog zoekende.
Misschien dit leuk, Misschien dat leuk...
Die fase hebben we allemaal gehad
*

Brams77
296

- Senior Alfist
« Reactie #14 Gepost op: 28 juni 2025, 20:48:16 »
Haha, nou ja moet zeggen ik heb allemaal wel mooie ideeën maar tot nu toe heb ik het voor “mijn doen” heel netjes gehouden ten opzichte van mijn voorgaande auto’s😅. En heb ook al besloten de 350mm schijven mod die Ron bijvoorbeeld gedaan heeft te laten schieten.