!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dit topic bevat een bericht dat is gemarkeerd als beste antwoord. Klik hier om dat bericht direct te bekijken!
*

Mike77
215

  • Type Alfa: Giulia 2.0T super
  • ***
    - Alfist
  • Life is too short to drive a boring car!
Kentekensticker
« Gepost op: 20 augustus 2019, 17:10:16 »
Saluti,

Heeft iemand ervaring met een kentekensticker (1 op 1 replica, met laminaatcode)? Op mijn nieuwe Juul zit een nogal lelijke bevestigingsplaat die niet (zoals bij de Giulietta) mooi aansluit op de bumper.
Ik heb een mooie sticker aangeschaft maar het is niet origineel natuurlijk. Iemand ervaring met dergelijke stickers?

Groeten,
Michael
Nu: Giulia 2.0T super. Eerdere alfa’s: 147 jtdm, 156 sportswagon 1.8ts, Giulietta 1.4MA 170pk
*

DanielH92
1.923

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Kentekensticker
« Reactie #1 Gepost op: 20 augustus 2019, 17:17:15 »
Volgens mij heeft @Milan.M laatst ook een sticker als kenteken gebruikt op de voorbumper. Heeft hij beschreven in zijn 'show your ride' topic.
*

Mike77
215

  • Type Alfa: Giulia 2.0T super
  • ***
    - Alfist
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Kentekensticker
« Reactie #2 Gepost op: 20 augustus 2019, 17:30:48 »
Thanks voor de tip, gevonden! @Milan.M : hoe reageert oom agent erop?
Nu: Giulia 2.0T super. Eerdere alfa’s: 147 jtdm, 156 sportswagon 1.8ts, Giulietta 1.4MA 170pk
Gemarkeerd als beste antwoord door Paul Gepost op 21 augustus 2019, 12:04:38
*

Milan.M
1.874

  • Type Alfa: Giulietta QV Rosso Comp.
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
  • Instagram: @Juul.QV
Re: Kentekensticker
« Reactie #3 Gepost op: 20 augustus 2019, 18:20:08 »
Tot op heden nog geen problemen gehad 😁👍🏻
Binnenkort moet ik wel naar de garage voor de apk, even kijken wat ik hiermee ga doen.

@damitch300 gaf mij de tip om de platen tijdelijk vast te maken voor alleen de keuring.
Dubbelzijdige tape of kneedbare lijm is dan een optie.
Giulietta QV Rosso Competizione 🍀
Meer info: De Giulietta QV van Milan

Instagram: Juul.QV
*

Mike77
215

  • Type Alfa: Giulia 2.0T super
  • ***
    - Alfist
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Kentekensticker
« Reactie #4 Gepost op: 20 augustus 2019, 19:06:10 »
Goed om te horen. Moet ook wel net pech zijn dat je aangehouden wordt.
Bedankt voor de reactie. Ik krijg de plaat morgen. Helaas zitten er al wel 2 gaten in de voorbumper maar die zullen waarschijnlijk dan wel weer onder de sticker verdwijnen... Na het plakken geen reactie meer van de voorste parkeersensoren. De huidige plaat wordt opgevangen door de linker sensor met een irritant gepiep als gevolg.
Nu: Giulia 2.0T super. Eerdere alfa’s: 147 jtdm, 156 sportswagon 1.8ts, Giulietta 1.4MA 170pk
*

SirLancelot
126

  • Type Alfa: Giulia 2.0T
  • ***
    - Alfist
Re: Kentekensticker
« Reactie #5 Gepost op: 21 augustus 2019, 11:11:51 »
Bij mij was de plastic houder verwijderd en de (echte) plaat dus iets gebogen om de contour van de bumper te volgen.
Gedaan door dealer, ook door parkeersensoren probleem.
Nu heb ik 1) mooi aansluitend iets 2) geen probleem met sensor 3) geen probleem met evt controle*

*of mag buigen van de plaat ook niet?
Giulia 2.0T A/T, Bianco Alfa, Red Veloce Interior, Squadra Massimo
*

Alfa 147 Ti
1.564

  • Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
  • *****
    - Super Alfist
Re: Kentekensticker
« Reactie #6 Gepost op: 21 augustus 2019, 12:00:45 »
Ik hoor graag of het probleem is opgelost, en je mag  als het mogelijk is ook wel een 📷
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
 Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.
*

DanielH92
1.923

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Kentekensticker
« Reactie #7 Gepost op: 21 augustus 2019, 15:19:02 »
Bij mij was de plastic houder verwijderd en de (echte) plaat dus iets gebogen om de contour van de bumper te volgen.
Gedaan door dealer, ook door parkeersensoren probleem.
Nu heb ik 1) mooi aansluitend iets 2) geen probleem met sensor 3) geen probleem met evt controle*

*of mag buigen van de plaat ook niet?

De plaat zit in de houder ook gebogen (bij giulietta in ieder geval) dus dat zal geen probleem zijn.
Nadeel van alleen de plaat zonder houder zijn de lelijke scherpe randen die je hebt en de washandschoen die er steeds achter blijft klemmen :P
*

Mike77
215

  • Type Alfa: Giulia 2.0T super
  • ***
    - Alfist
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Kentekensticker
« Reactie #8 Gepost op: 21 augustus 2019, 16:47:37 »

De plaat zit in de houder ook gebogen (bij giulietta in ieder geval) dus dat zal geen probleem zijn.
Nadeel van alleen de plaat zonder houder zijn de lelijke scherpe randen die je hebt en de washandschoen die er steeds achter blijft klemmen :P

Dat is helaas niet zo bij de Giulia. Rechte plaat. Bij mijn Giulietta was het inderdaad wel zo, stuk beter
Nu: Giulia 2.0T super. Eerdere alfa’s: 147 jtdm, 156 sportswagon 1.8ts, Giulietta 1.4MA 170pk
*

Mike77
215

  • Type Alfa: Giulia 2.0T super
  • ***
    - Alfist
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Kentekensticker
« Reactie #9 Gepost op: 21 augustus 2019, 18:56:45 »
Nou de sticker zit erop... onaangename verrassing bij het weghalen van de originele: maar liefst 4 lelijk afgewerkte schroefgaten en een missend afdekkapje... Zoals eerder opgemerkt vervolgens erg lastig glad te krijgen vanwege de verschillende welvingen. Kortom, de sticker sluit niet mooi aan en de positie is ook niet fantastisch. Vraag me ook af hoe lang deze sticker heel blijft aangezien er een enorm gat onder prijkt... op naar een andere oplossing. Ideeën? 😬



Nu: Giulia 2.0T super. Eerdere alfa’s: 147 jtdm, 156 sportswagon 1.8ts, Giulietta 1.4MA 170pk
*

alfa brera
507

  • Type Alfa: stelvio veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: Kentekensticker
« Reactie #10 Gepost op: 21 augustus 2019, 20:38:40 »
pas het sleep oog dopje er niet in
*

Mike77
215

  • Type Alfa: Giulia 2.0T super
  • ***
    - Alfist
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Kentekensticker
« Reactie #11 Gepost op: 21 augustus 2019, 20:41:00 »
pas het sleep oog dopje er niet in

Denk dat de dealer er gek mee was aangezien hij deze heeft gehouden 😬
Nu: Giulia 2.0T super. Eerdere alfa’s: 147 jtdm, 156 sportswagon 1.8ts, Giulietta 1.4MA 170pk
*

Milan.M
1.874

  • Type Alfa: Giulietta QV Rosso Comp.
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
  • Instagram: @Juul.QV
Re: Kentekensticker
« Reactie #12 Gepost op: 21 augustus 2019, 23:19:08 »
Hoe dacht je dan dat de kentekenplaat bevestigd zat?
Ik heb ook laat van die gaten, maar gelukkig zijn het er maar twee. (De andere heb ik laten vullen dat de bumper gespoten werd).
Bij mij zit de sticker er ook niet perfect op. Ik ben zelf nogal een pietje-precies.
In mijn bumper zit een uitsparing voor de Italiaanse kentekenplaten. De sticker is nét een centimeter groter waardoor deze aan beide kanten een randje er overheen valt.

Van een afstand valt het (gelukkig) minder op.

Giulietta QV Rosso Competizione 🍀
Meer info: De Giulietta QV van Milan

Instagram: Juul.QV
*

Mike77
215

  • Type Alfa: Giulia 2.0T super
  • ***
    - Alfist
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Kentekensticker
« Reactie #13 Gepost op: 21 augustus 2019, 23:30:53 »
Hoe dacht je dan dat de kentekenplaat bevestigd zat?
Ik heb ook laat van die gaten, maar gelukkig zijn het er maar twee. (De andere heb ik laten vullen dat de bumper gespoten werd).
Bij mij zit de sticker er ook niet perfect op. Ik ben zelf nogal een pietje-precies.
In mijn bumper zit een uitsparing voor de Italiaanse kentekenplaten. De sticker is nét een centimeter groter waardoor deze aan beide kanten een randje er overheen valt.

Van een afstand valt het (gelukkig) minder op.

Ja gaten had ik wel verwacht maar idd maar 2 ipv 4. Daarbij was het misschien ook even de eerste reactie... Inmiddels vind ik het voorlopig wel even prima zo. De parkeersensoren zijn rustig en ik zoek de komende tijd even verder naar de “perfecte” oplossing. Ik ben idd ook een neuroot 1e klas en wil alles altijd strak voor elkaar hebben.
Ik zit nu te denken om de kentekenplaat zonder de houder op de bumper te monteren. Alleen even zien hoe ik dit het best kan doen... 😀
Nu: Giulia 2.0T super. Eerdere alfa’s: 147 jtdm, 156 sportswagon 1.8ts, Giulietta 1.4MA 170pk
*

TimW
2.226

  • *****
    - Super Alfist
Re: Kentekensticker
« Reactie #14 Gepost op: 22 augustus 2019, 07:46:52 »
Ik heb ooit kleinere platen met dubbelzijdig tape bevestigd op mijn 156 bevestigd, ging prima.  :)

Wel even met de APK de originele plaat in de kofferbak zodat je garage deze tijdelijk kan bevestigen als het nodig is. Wat betreft oom agent, zelf nooit problemen mee gehad. Dat zal een gevalletje zijn voor geluk -of pech hebben. Ik rij zelf niet zo gek veel en de km's die ik maak zijn veelal in de polder en daar hebben we niet zo veel politie.  ;D

G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm