Club Alfa Romeo
Alfa Romeo Types => De Giulia / Stelvio Club => Exterieur => Topic gestart door: Busso op 3 maart 2025, 18:48:16
-
Ik heb een wintersetje gekocht. 2 velgen hebben wat randschade ik denk tgv sneeuwkettingen. Ik vond op internet wat kleurcodes. Weet iemand welke kleurcode ik moet hebben?
(https://i.ibb.co/XkNXZD1k/Screenshot-20250303-183736-Samsung-Internet.jpg) (https://ibb.co/0V8qjKTV)
(https://i.ibb.co/93h8mfSw/Screenshot-20250210-214419-Marktplaats.jpg) (https://ibb.co/M5f2yjQ8)
-
Dit ga je niet redden met kleurcodes, geen touw aan vast te knopen.
Zou even langs een schadehersteller gaan, die gebruiken een digitale scanner om de kleur in te lezen en kunnen zo een lakstiftje voor je maken.
-
28 inch? Wil je ze op je Fendt monteren? ;D
-
28 inch? Wil je ze op je Fendt monteren? ;D
Komt @Busso (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=6004) aan hoor...
(https://i.ibb.co/93cBkNVk/alfa-romeo-stelvio-on-30in-wheels-is-a-ridiculous-italian-whip-living-the-american-dream-10.jpg) (https://ibb.co/Xkj6rb3r)
-
Dit ga je niet redden met kleurcodes, geen touw aan vast te knopen.
Zou even langs een schadehersteller gaan, die gebruiken een digitale scanner om de kleur in te lezen en kunnen zo een lakstiftje voor je maken.
Klopt. Al is het scannen van de kleur van een velg in de praktijk best lastig vanwege weinig of geen vlakke stukken. Maar een goede schadehersteller heeft waarschijnlijk ook wel ouderwetse kleur staalkaarten, waarmee de kleur goed genoeg te bepalen is als het om bijwerken met een lakstift gaat.
-
Dit ga je niet redden met kleurcodes, geen touw aan vast te knopen.
Zou even langs een schadehersteller gaan, die gebruiken een digitale scanner om de kleur in te lezen en kunnen zo een lakstiftje voor je maken.
Klopt. Al is het scannen van de kleur van een velg in de praktijk best lastig vanwege weinig of geen vlakke stukken. Maar een goede schadehersteller heeft waarschijnlijk ook wel ouderwetse kleur staalkaarten, waarmee de kleur goed genoeg te bepalen is als het om bijwerken met een lakstift gaat.
Dat is wat ik ook eerder hoorde van een schadehersteller toen ik vroeg om de kleur van mijn 19 inch (nee geen 29) performance velgen bij te maken.
Ik ga bedenken wat ik ga doen. Alle velgen spuiten of poedercoaten of bijwerken.
-
28 inch? Wil je ze op je Fendt monteren? ;D
Komt @Busso (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=6004) aan hoor...
(https://i.ibb.co/93cBkNVk/alfa-romeo-stelvio-on-30in-wheels-is-a-ridiculous-italian-whip-living-the-american-dream-10.jpg) (https://ibb.co/Xkj6rb3r)
Jakkie bah 🫣
Maak er dan direct maar en airride van.