!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Michi15
48

  • Type Alfa: giulia
  • *
    - Startende Alfist
Re: Kleurcode 19" Giulia Q velgen
« Reactie #15 Gepost op: 13 februari 2020, 08:23:43 »
alu velgrepair hier in ons belgenlandje heb ik contact mee gehad en hij zou de originele kleur hebben! Ik betwijfel echter of hij deze zomaar gaat geven.. :) Maar borduurschade maken is er €75 en velgen maken plus opnieuw poederlakken €100. Prijzen zij per velg natuurlijk. Heb er voor mij 159 vroeger ook langs geweest, ze waren prachtig gedaan en ze waren echt wel heel goed beschadigd.
*

Mike77
215

  • Type Alfa: Giulia 2.0T super
  • ***
    - Alfist
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Kleurcode 19" Giulia Q velgen
« Reactie #16 Gepost op: 13 februari 2020, 10:35:52 »
Hey Mannen....

Er bestaat helaas, van ALFA uit,  geen kleurcode voor die velgen, weet ik uit ervaring,, dus bespaar je de moeite....

Is trouwens bij aardig wat andere merken ook het geval hoor, dat ze geen kleurcodes voor hun velgen hanteren, vreemd genoeg...


Anyways, maybe this will do...      https://www.ebay.co.uk/itm/352168616503?ul_noapp=true

Good luck!

Bedankt voor de tip 👍🏻
Nu: Giulia 2.0T super. Eerdere alfa’s: 147 jtdm, 156 sportswagon 1.8ts, Giulietta 1.4MA 170pk
*

Mike77
215

  • Type Alfa: Giulia 2.0T super
  • ***
    - Alfist
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Kleurcode 19" Giulia Q velgen
« Reactie #17 Gepost op: 13 februari 2020, 10:36:57 »
alu velgrepair hier in ons belgenlandje heb ik contact mee gehad en hij zou de originele kleur hebben! Ik betwijfel echter of hij deze zomaar gaat geven.. :) Maar borduurschade maken is er €75 en velgen maken plus opnieuw poederlakken €100. Prijzen zij per velg natuurlijk. Heb er voor mij 159 vroeger ook langs geweest, ze waren prachtig gedaan en ze waren echt wel heel goed beschadigd.

Thanks voor het meedenken! Heb besloten het maar zo te laten, zijn minimale beschadigingen en kosten wegen daarmee niet op tegen de baten.
Nu: Giulia 2.0T super. Eerdere alfa’s: 147 jtdm, 156 sportswagon 1.8ts, Giulietta 1.4MA 170pk
*

Giulia M
268

  • Type Alfa: Giulia Super 2.2 MT
  • ****
    - Senior Alfist
    • GM - Car Drawings
Re: Kleurcode 19" Giulia Q velgen
« Reactie #18 Gepost op: 26 maart 2020, 12:06:55 »
Vandaag uitgeweken voor de vuilniswagen... 2 velgen licht de stoep getoucheerd, maar resulteerde wel in rondom lichte strepen en krassen op de velgranden  :73:

Weet iemand een goed adresje in Nederland die m’n donkere 19” Q / Performance velgen netjes kan herstellen?!?

Geïnteresseerd in een tekening van jouw auto? Die kan ik voor je maken! Klik Hier (of PM!)

Mijn Giulia :-)
*

SpecialVeloce
1.241

  • Type Alfa: Alfa 159 SW TI
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
  • Turbo lag is like fore play
Re: Kleurcode 19" Giulia Q velgen
« Reactie #19 Gepost op: 26 maart 2020, 18:10:16 »
Vandaag uitgeweken voor de vuilniswagen... 2 velgen licht de stoep getoucheerd, maar resulteerde wel in rondom lichte strepen en krassen op de velgranden  :73:

Weet iemand een goed adresje in Nederland die m’n donkere 19” Q / Performance velgen netjes kan herstellen?!?

https://www.clubalfaromeo.nl/forum/show-your-ride/alfa-romeo-mito-quadrifoglio-verde-101-van-8ball/msg118689/#msg118689

Volgens mij is het :

deze is wat bruinig - grijs
ALFA ROMEO | VV604Z | GRIGIO MIRON
Nexa - 3P7LB

Als het antraciete is is het

GRIGIO ANTRACITE DIAMANT PRL B/C
VV693/B
Nexa 83LRB

volgens mij heeft alfa er maar een Grigio Miron dan is het 604z
heeft dit gewoon een glanzende finish of satijn ?
als het satijn is dan is het gewoon een additief in de blanke lak.
*

Busso
853

  • Type Alfa: 147 - Giulia
  • *****
    - Super Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Kleurcode 19" Giulia Q velgen
« Reactie #20 Gepost op: 19 december 2021, 22:29:57 »
Ik pak even een oud topic op met de volgende vraag. Twee velgen van mijn "nieuwe" Giulia hebben lichte borduurschade die ik zelf wil bijwerken omdat ik het nog niet de moeite waard vind om alle vier de velgen te laten overspuiten.

Ze zijn een beetje bruingrijs. Heeft iemand al een keer geprobeerd een velg bij te werken met:
ALFA ROMEO | VV604Z | GRIGIO MIRON
Nexa - 3P7LB


147 GTA Rosso / Giulia 2.0T Pack Veloce Squadra Massimo
Ex 159 TBI TI Berlina, GT JTD 2006, 147 1.6 2003, Alfa Sud 1.5 1981 en vele andere auto's
*

DanielH92
1.921

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Kleurcode 19" Giulia Q velgen
« Reactie #21 Gepost op: 19 december 2021, 23:15:56 »
Ik zou niet gaan gokken met kleurcodes. Een beetje spuiterij kan de lakkleur voor je inmeten en een klein potje voor je op maat mengen. Dan weet je zeker dat je goed zit.
*

Busso
853

  • Type Alfa: 147 - Giulia
  • *****
    - Super Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Kleurcode 19" Giulia Q velgen
« Reactie #22 Gepost op: 22 december 2021, 18:51:46 »
Ik zou niet gaan gokken met kleurcodes. Een beetje spuiterij kan de lakkleur voor je inmeten en een klein potje voor je op maat mengen. Dan weet je zeker dat je goed zit.

Je hebt gelijk. Ik zal begin volgend jaar een bezoekje brengen aan degene die mijn 159 het overgespoten.
147 GTA Rosso / Giulia 2.0T Pack Veloce Squadra Massimo
Ex 159 TBI TI Berlina, GT JTD 2006, 147 1.6 2003, Alfa Sud 1.5 1981 en vele andere auto's
*

Mike77
215

  • Type Alfa: Giulia 2.0T super
  • ***
    - Alfist
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Kleurcode 19" Giulia Q velgen
« Reactie #23 Gepost op: 22 december 2021, 18:56:13 »
Ik zou niet gaan gokken met kleurcodes. Een beetje spuiterij kan de lakkleur voor je inmeten en een klein potje voor je op maat mengen. Dan weet je zeker dat je goed zit.

Je hebt gelijk. Ik zal begin volgend jaar een bezoekje brengen aan degene die mijn 159 het overgespoten.

Dat is helaas niet zo eenvoudig. Lukt wel om te meten op platte vlakken maar wielen zijn niet op deze manier te meten
Nu: Giulia 2.0T super. Eerdere alfa’s: 147 jtdm, 156 sportswagon 1.8ts, Giulietta 1.4MA 170pk
*

DanielH92
1.921

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Kleurcode 19" Giulia Q velgen
« Reactie #24 Gepost op: 22 december 2021, 23:37:52 »
Ik zou niet gaan gokken met kleurcodes. Een beetje spuiterij kan de lakkleur voor je inmeten en een klein potje voor je op maat mengen. Dan weet je zeker dat je goed zit.

Je hebt gelijk. Ik zal begin volgend jaar een bezoekje brengen aan degene die mijn 159 het overgespoten.

Dat is helaas niet zo eenvoudig. Lukt wel om te meten op platte vlakken maar wielen zijn niet op deze manier te meten

Een goede spuiter kan op de één of andere manier toch iets op kleur mengen. Ik heb laatst op 2 van mijn velgen iets stoeprandschade laten herstellen dmv spotrepair en kan nu nog onmogelijk aanwijzen welke velgen wel en welke niet zijn hersteld. Het zou dus mogelijk moeten zijn :)