!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Busso
884

  • Type Alfa: 147 - Giulia
  • *****
    - Super Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Kofferdeksel
« Reactie #15 Gepost op: 10 maart 2024, 14:23:39 »
Ik monteer de niet carbon originele spoiler die ongespoten wordt verkocht. Hij wordt momenteel zwart gespoten net als de spiegelkappen. Vind ik mooier in combi met grigio vesuvio dan carbon. Mijn wielen zijn ook zwart.
147 GTA Rosso / Giulia 2.0T Pack Veloce Squadra Massimo
Ex 159 TBI TI Berlina, GT JTD 2006, 147 1.6 2003, Alfa Sud 1.5 1981 en vele andere auto's
*

Stiggy
392

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Kofferdeksel
« Reactie #16 Gepost op: 10 maart 2024, 16:43:21 »
Chique! Ben benieuwd.  Je plaatst vast wel ergens een foto als het erop zit. 🙂
*

Tinus89
32

  • Type Alfa: Giulia MY2017
  • *
    - Startende Alfist
Re: Kofferdeksel
« Reactie #17 Gepost op: 14 maart 2024, 08:36:33 »
Naar aanleiding van dit topic, meerdere malen mijn hoofd stoten en de wens om er binnenkort een spoilertje op te zetten, heb ik gisteren ook maar de beide veren en rubber "vangers" vervangen.

Mijn bevindingen:
- Mogelijk is een combinatie van tie-rips om de veren en de nieuwe vangers ook voldoende (zonder nieuwe veren)
- De rubber vangers houden de klep inderdaad een beetje vast
- De nieuwe veren zijn fors sterker

Al met al ben ik (en mijn hoofd) toch blij dat ik het gedaan heb. Misschien is het interessant als een van de mensen die de veren van tie-rips voorzien heeft, eens alleen de vangers vervangt. Kost niet zoveel en misschien is dat al voldoende!

5 minuten werk was het niet, maar zeker binnen een kwartiertje geklaard (ik was alleen en had niemand om de klep vast te houden)