Club Alfa Romeo
Alfa Romeo Types => De Giulia / Stelvio Club => Exterieur => Topic gestart door: Romeer op 4 maart 2024, 12:47:14
-
Het kofferdeksel van m'n Giulia blijft de ene keer wel en de andere keer niet openstaan. Is er iets aan te doen zodat ie gewoon open blijft staan?
-
Yep, er zit een gasveer in welk lek kan zijn of de 2 u-rubbers vervangen welk de boel omhoog houden vervangen, deze hebben nokken waarachter de armen van de klep blijven "vast" zitten.
-
Ik denk dat je de 2 veren moet vervangen. Bijvoorbeeld qverde of alfisti hebben deze in de webshop.
https://www.qverde.nl/qv20978
https://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/Alfa-Giulia/Exterior/Reinforced-Springs-For-The-Giulia-Bootlid::10143.html
-
Ik heb ze ook vervangen inclusief de rubbers waar de armen van de klep in opgevangen wordt in de open stand.
-
Heb ik ook gedaan toen ik de carbon spoiler had gemonteerd.
-
Bedankt, ik zal er dit weekend even goed voor gaan zitten 👍🏻
-
Yep, er zit een gasveer in welk lek kan zijn of de 2 u-rubbers vervangen welk de boel omhoog houden vervangen, deze hebben nokken waarachter de armen van de klep blijven "vast" zitten.
Ik denk niet dat de achterklep van de Giulia een gasveer heeft
-
Giulia heeft inderdaad geen gasdrukveer.
Bij mij zelfde probleem. Zeker na plaatsen van spoilertje.
Zelf heb ik zwaardere veren er vorig jaar ingezet. (5 minuten werk)
besteld bij Tuynder;
50559376 VEER ACHTERKLEP GIULIA 2 €44,88
50559309 RUBBER SCHARNIER ACHTERKLEP 2 €13,74
-
De spreekwoordelijke 5 minuten 😀 Bekleding links loshalen is nog het meeste werk. Als je beetje handig bent is het goed te doen.
-
deze vond ik op joeptjoep https://www.youtube.com/watch?v=0_6fUQu5Tg8&ab_channel=KarlDietrich (https://www.youtube.com/watch?v=0_6fUQu5Tg8&ab_channel=KarlDietrich)
wat werkt werkt, zeg ik altijd maar. eens kijken hoe lang de tie-wraps dat volhouden.
-
Ik vind het een beetje een hakkie-takkie oplossing voor een mooie Giulia. Maar goed....
-
tie-wrap geplaatst, werkt prima
-
Ik vind het een beetje een hakkie-takkie oplossing voor een mooie Giulia. Maar goed....
Dat wel, maar voor 2 veertjes reken je anders wel €75 af. Da's toch ook een beetje belachelijk.
Als het een beetje waait staat mijn kofferdeksel flink te zwaaien. Misschien dat ik de tie wrap truc ook eens probeer.
-
Ik vind het een beetje een hakkie-takkie oplossing voor een mooie Giulia. Maar goed....
Dat wel, maar voor 2 veertjes reken je anders wel €75 af. Da's toch ook een beetje belachelijk.
Als het een beetje waait staat mijn kofferdeksel flink te zwaaien. Misschien dat ik de tie wrap truc ook eens probeer.
Je krijgt er ook 2 gemodificeerde vangrubbers bij die ervoor zorgen dat hij open blijft omdat ze iets klemmen in de open stand. Voor mij meer dan de moeite waard.
Nu helemaal omdat ik komende week een originele spoiler monteer.
-
[...]
Je krijgt er ook 2 gemodificeerde vangrubbers bij die ervoor zorgen dat hij open blijft omdat ze iets klemmen in de open stand. Voor mij meer dan de moeite waard.
Nu helemaal omdat ik komende week een originele spoiler monteer.
Nice! Spoiler wilde ik initieel ook, was er in onderhandeling over met de dealer. Maar we kwamen niet echt uit de prijs voor de auto dus toen heb ik de spoiler laten vallen als tegemoetkoming. Maar blijft op het verlanglijstje staan!
Monteer jij de originele Q spoiler? (die is helemaal aan de prijs dacht ik)
-
Ik monteer de niet carbon originele spoiler die ongespoten wordt verkocht. Hij wordt momenteel zwart gespoten net als de spiegelkappen. Vind ik mooier in combi met grigio vesuvio dan carbon. Mijn wielen zijn ook zwart.
-
Chique! Ben benieuwd. Je plaatst vast wel ergens een foto als het erop zit. 🙂
-
Naar aanleiding van dit topic, meerdere malen mijn hoofd stoten en de wens om er binnenkort een spoilertje op te zetten, heb ik gisteren ook maar de beide veren en rubber "vangers" vervangen.
Mijn bevindingen:
- Mogelijk is een combinatie van tie-rips om de veren en de nieuwe vangers ook voldoende (zonder nieuwe veren)
- De rubber vangers houden de klep inderdaad een beetje vast
- De nieuwe veren zijn fors sterker
Al met al ben ik (en mijn hoofd) toch blij dat ik het gedaan heb. Misschien is het interessant als een van de mensen die de veren van tie-rips voorzien heeft, eens alleen de vangers vervangt. Kost niet zoveel en misschien is dat al voldoende!
5 minuten werk was het niet, maar zeker binnen een kwartiertje geklaard (ik was alleen en had niemand om de klep vast te houden)