!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

dburger
127

  • Type Alfa: GT 1.9 jtd/Giulia Veloce
  • ***
    - Alfist
Krakende deur
« Gepost op: 7 september 2021, 17:18:52 »
Ik rijd al jaren Alfa en ben de nodige kraakjes en piepjes wel gewend, maar ik heb sinds kort last van een irritante kraak bij mijn linker oor.

In eerste instantie dacht ik dat het het gordel mechanisme was, maar bij een nadere inspectie lijkt het toch van de deur te komen. Ik dacht eerst simpelweg om de deurrubbers in te vetten en klaar te zijn, maar dat helpt dus niet. Vervolgens verder gekeken en als ik tegen het raam naar buiten druk, hoor ik een soortgelijke kraak, maar alleen als het raam helemaal gesloten is. Is het raam iets open, dan hoor je de kraak niet. In eerste instantie geconcentreerd op de bovenzijde van de raamrubbers en ook deze ingevet (zover dat kan want er zit ook een soort vilt wat ik niet wil insmeren). Echter dat maakte geen verschil. Wat opvalt is dat wanneer je het raam sluit, de kraak vanuit het deurpaneel lijkt te komen, alsof het deurpaneel met gesloten raam eigenlijk te strak staat of zo iets. Moeilijk uit te leggen, dus met onderstaande afbeelding probeer ik het verder te verduidelijken. Ik vermoed dat in gesloten toestand het deurpaneel en de kunststof strip (beide met oranje pijl) tegen elkaar aan zitten en bij het rode gedeelte dus contact maken en kraken. Als ik daar met open deur tegen aan druk, hoor ik ook een kraak. die ik aan de bijrijderskant niet heb...of ik moet echt hard drukken.