Club Alfa Romeo

Alfa Romeo Types => De Giulia / Stelvio Club => Exterieur => Topic gestart door: marcelt op 2 december 2024, 19:47:49

Titel: Project winterwielen
Bericht door: marcelt op 2 december 2024, 19:47:49
Eigenlijk vorig winter wilde ik al een set winterwielen onder de Giulia maar toen niks geschikts kunnen vinden. De Q Performance velgen waren mijn favoriet maar die zie je ook best veel en eigenlijk wil ik geen imitatie.
Tja dan worden de opties beperkt.

Toen liep ik een tijdje terug op marktplaats tegen deze (breed)set aan:

(https://i.ibb.co/hDWJn8h/IMG-3195.jpg) (https://ibb.co/YpkFKjY)

Twee hadden wat stoeprandschade en daarom heb ik ze laten spuiten in de kleur van de Q Performance (886/A).
Erg blij met het resultaat en ben erg benieuwd hoe dit straks staat in combinatie met de Blu Anodizzato lak.

(https://i.ibb.co/Sdt5HjF/IMG-3192.jpg) (https://ibb.co/yY6dK9H)

Nu nog even de juiste bandjes vinden.
Titel: Re: Project winterwielen
Bericht door: AR2022 op 2 december 2024, 19:59:07
Heel mooi in die kleur.  :13:
Titel: Re: Project winterwielen
Bericht door: Bottas op 2 december 2024, 21:19:48
Dat zijn mooie velgen!
Titel: Re: Project winterwielen
Bericht door: Robert69 op 2 december 2024, 21:30:04
Mooie velgen hoor. Inderdaad weer iets anders dan de Q-velgen
Titel: Re: Project winterwielen
Bericht door: marcelt op 14 december 2024, 19:38:29
Het project is afgerond ☺️
Duurde even voor de banden er waren maar erg blij met het eindresultaat. Ik geloof dat ik m’n winterset nu mooier vind dan de “standaard”’zomerset.. 🤔

Zomer:
(https://i.ibb.co/6Z6gRpw/IMG-1689.jpg) (https://ibb.co/3stBy8d)

Winter:
(https://i.ibb.co/fStND5D/IMG-3240.jpg) (https://ibb.co/pPZKh8h)
Titel: Re: Project winterwielen
Bericht door: Alfa 147 Ti op 14 december 2024, 22:02:37
Die winterset  is heel mooi,

(https://i.ibb.co/X3D1jGD/IMG-8761.jpg) (https://ibb.co/618zrq8)
(https://i.ibb.co/58Z0nyQ/IMG-8714.png) (https://ibb.co/pzq7R8H)

Ik heb de bovenste als winter set.
Titel: Re: Project winterwielen
Bericht door: Alfa 147 Ti op 14 december 2024, 22:07:22
Het project is afgerond ☺️
Duurde even voor de banden er waren maar erg blij met het eindresultaat. Ik geloof dat ik m’n winterset nu mooier vind dan de “standaard”’zomerset.. 🤔

Zomer:
(https://i.ibb.co/6Z6gRpw/IMG-1689.jpg) (https://ibb.co/3stBy8d)

Winter:
(https://i.ibb.co/fStND5D/IMG-3240.jpg) (https://ibb.co/pPZKh8h)
[/quot
Zo mooi ook he die kleur blauw
Titel: Re: Project winterwielen
Bericht door: marcelt op 15 december 2024, 13:59:38
Zo mooi ook he die kleur blauw

Haha dan denk ik dan weer als ik dat groene zie😄
Maar dank! Vooral in de zon zit er een hele mooie diepte in.
Titel: Re: Project winterwielen
Bericht door: Busso op 15 december 2024, 16:10:56
Beide hele moeie kleuren.  Sowieso heeft Alfa hele mooie kleuren vergeleken met het Duitse spul van onze oosterburen.
Titel: Re: Project winterwielen
Bericht door: Stiggy op 15 december 2024, 17:00:51
Wooah gaaf hoor, die winterset @marcelt (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=45)! Ik vind ze nog mooier dan je zomerset!  ;)
Maar dat is een 19” breedset? Ook niet de goedkoopste winterbandjes dan?
Titel: Re: Project winterwielen
Bericht door: marcelt op 16 december 2024, 19:47:42
Beide hele moeie kleuren.  Sowieso heeft Alfa hele mooie kleuren vergeleken met het Duitse spul van onze oosterburen.

Eens en eens. Hoewel daar ook wel mooie kleuren te krijgen zijn maar de klant zelf vaak kiest voor de saaie kleuren.
Maar eens dat er bij een Alfa kleur vaak een mooie twist in de kleur zit. Mijn eerste 147 leek zwart maar het Nero Fuoco had in de zon een heel mooie bruin/paarse gloed. Net als Nero Etna op de Giulietta.
Nero Vesuvio op de Giulia is ook zo'n kleur die vooral in de zon heel fraai wordt.
Titel: Re: Project winterwielen
Bericht door: marcelt op 16 december 2024, 19:54:35
Wooah gaaf hoor, die winterset @marcelt (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=45)! Ik vind ze nog mooier dan je zomerset!  ;)
Maar dat is een 19” breedset? Ook niet de goedkoopste winterbandjes dan?

Haha dank! Ben in ieder geval blij dat ik zowel in de zomer als in de winter een fraaie set heb en voor de afwisseling is het ook wel mooi dat ze echt verschillen.
Beide zijn 19" breedsets inderdaad. Ook in de winter wil ik er graag netjes bij rijden 😀. Dus ja, dan kom je al snel op 18" minimaal. En het verschil in prijs voor banden is dan ook weer niet zo groot, net als voor een reguliere set of breedset. Heb er nu Hankook  Winter i*cept onder liggen. Bevalt tot nu toe prima!
Titel: Re: Project winterwielen
Bericht door: marcelt op 16 december 2024, 19:56:25
Die winterset  is heel mooi,

(https://i.ibb.co/X3D1jGD/IMG-8761.jpg) (https://ibb.co/618zrq8)
(https://i.ibb.co/58Z0nyQ/IMG-8714.png) (https://ibb.co/pzq7R8H)

Ik heb de bovenste als winter set.

Die gele remklauwen met groene lak is ook echt 🤩🤩🤩
Titel: Re: Project winterwielen
Bericht door: Stiggy op 16 december 2024, 20:08:12
Jouw type wintervelgen zaten oorspronkelijk op mijn Giulia, maar dan in het zwart:

(https://i.ibb.co/6tB7810/64b27f7771996b0c23052b3e-DSC01425.jpg) (https://ibb.co/5jFgknh)
Ik vond ze toen al erg mooi maar wou net iets liever de Classico van mijn vorige, dus ik heb ze laten wisselen bij de inruil. Nog geprobeerd om deze erbij te onderhandelen zodat ik die als winterset kon gebruiken maar dat kreeg ik niet voor elkaar.  :rolleyes:

Ik hou marktplaats wel in de gaten of ze nog eens voorbij komen, maar ach, ik heb op dit moment geen plannen om in de winter naar het buitenland te gaan dus dan is het ook nogal zonde van het geld.
Titel: Re: Project winterwielen
Bericht door: Lenergy op 16 december 2024, 21:15:42
@marcelt (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=45) : Ik vind je winterset supergaaf staan, persoonlijk ook mooier dan je zomerset.
Titel: Re: Project winterwielen
Bericht door: Busso op 16 december 2024, 21:30:13
Inderdaad hele mooie winterset 👌