Club Alfa Romeo
Alfa Romeo Types => De Giulia / Stelvio Club => Exterieur => Topic gestart door: Robert69 op 20 november 2024, 09:49:11
-
Ik wil mijn remklauwen laten spuiten omdat de voorste klauwen dof zijn en het rood door de witte belettering loopt. Nu zie ik best wat aanbieders die remklauwen spuiten zonder ze te demonteren. Klinkt leuk, prijs is oke, maar ik heb ergens wel mijn twijfels of het mooi wordt en ook goed blijft zitten.
Iemand ervaring mee en/of argumenten wel/niet doen?
-
Pas bij de Mito van mijn zoon gedaan. Goed schoonmaken, schuren en afplakken maar resultaat is top en nog steeds mooi als je goede verf en lak gebruikt.
Neem er de tijd voor ook voor het drogen. Ik heb met verffohn na het spuiten alles wat doorgeblazen zodat de buitenlaag wat minder vuil of stof vangt tijdnes het drogen.
-
Ik heb het vorig jaar (welliswaar los van de auto) mijn remklauwen gespoten met VHT lak, rode en blanke lak. Zit er nu een jaar op en is nog perfect:).
Op de gebruiksaanwijzing van VHT stond dat je er voor kon kiezen om ze af te bakken om de lak hard en remvloeistof bestendig te krijgen of een paar x stevig te remmen waardoor je het zelfde effect creëert.
Met de VHT lak is het wel oppassen, is super mooi spul, alleen stuift als de malle. Dus je krijgt snel over spray op delen die niet goed afgeplakt zijn.
-
Pas bij de Mito vakmijn zoon gedaan. Goed schoonmaken, schuren en afplakken maar resultaat is top en nog steeds mooi als je goede verf en lak gebruikt.
Neem er de tijd voor ook voor het drogen. Ik heb met verffohn na het spuiten alles wat doorgeblazen zodat de buitenlaag wat minder vuil of stof vangt tijdnes het drogen.
Ik ga er zelf niet aan beginnen hoor. Ooit een keer gedaan bij de 147 en toen ontdekt dat heel secuur werken niet 1 van mijn kernkwaliteiten is. Dus ik laat het doen. Bovendien geen ruimte om zelf te klooien.
Ik twijfel alleen tussen de 'goedkopere' oplossing van spuiten zonder demontage of de duurdere oplossing van spuiten met volledige demontage. Vind de doffe klauwen en het doorgelopen logo wel storend, maar of ik er 600 - 1000 euro voor over heb om de klauwen volledig te laten spuiten? Als het resultaat zonder demontage ook gewoon netjes en bestendig is dan vind ik het prima. maar als dat cheapy-cheapy lijkt dan liever niet. Dus vandaar mijn vraag of iemand er iets zinnigs over kan zeggen
-
Ik denk dat licht opschuren en een nieuwe blanke laklaag al wonderen zal doen. Het is überhaupt al bijzonder dat dit bij zo'n nieuwe auto al nodig is.
-
Ik denk dat licht opschuren en een nieuwe blanke laklaag al wonderen zal doen. Het is überhaupt al bijzonder dat dit bij zo'n nieuwe auto al nodig is.
Mogelijk heeft de vorige eigenaar te agressieve velgenreiniger gebruikt en niet goed nagespoeld? Of wasstraat ellende?
-
Vroeger eens op de GTV gedaan met lak en penseel, lijkt me makkelijker werken dan alles afplakken als je ze er niet afhaalt.
-
Wat is precies het prijsverschil, als ik vragen mag?
-
Wat is precies het prijsverschil, als ik vragen mag?
260 euro zonder demontage, zo'n 900 euro met demontage.
-
Mogelijk heeft de vorige eigenaar te agressieve velgenreiniger gebruikt en niet goed nagespoeld? Of wasstraat ellende?
Ik gebruik al jarenlang velgenreiniger en dat heeft m'n klauwen nooit aangetast. Maar wellicht heb je gelijk en kan een achterblijvend residu voor ellende zorgen.
-
Mogelijk heeft de vorige eigenaar te agressieve velgenreiniger gebruikt en niet goed nagespoeld? Of wasstraat ellende?
Ik gebruik al jarenlang velgenreiniger en dat heeft m'n klauwen nooit aangetast. Maar wellicht heb je gelijk en kan een achterblijvend residu voor ellende zorgen.
Ik ook bij de QV, nooit problemen mee gehad. Moet wel zeggen dat ik ze heb laten coaten.
De vorige eigenaar heeft de auto altijd in de wasstraat gehad. Dat kon ik zien toen ik de auto kocht: alle voor de wasstraat moeilijke hoekjes waren nog vuil (bij de handgrepen bijvoorbeeld)
In de wasstraat bij mij in het dorp spuiten ze je velgen in voor je de wasstraat ingaat. Als dat op de klauwen komt en niet goed wordt nagespoeld dan kan het wellicht wel schade aanrichten aan de lak van de klauwen, denk ik
-
Verf van Foliactec werkt super. Ben je voor een paar tientjes klaar als je het zelf doet. Uiteraard precies werkje, maar het resultaat wordt beloond!
-
Verf van Foliactec werkt super. Ben je voor een paar tientjes klaar als je het zelf doet. Uiteraard precies werkje, maar het resultaat wordt beloond!
Ja, maar dat ga ik dus niet doen. Ga met zo'n auto niet zelf lopen kleuren met een kwastje en wat verf. Ben ik bovendien niet secuur genoeg voor
-
Verf van Foliactec werkt super. Ben je voor een paar tientjes klaar als je het zelf doet. Uiteraard precies werkje, maar het resultaat wordt beloond!
Heb ik gedaan bij de 159 die ik had voor de Giulia. Na de lak de alfa romeo sticker erop en daarna 2 componenten blanke lak er over heen. Zag er netjes uit.
Mijn gele klauwen van de Giulia zijn na 183.000 km dof geworden. Dus die wil ik ook een keer een opfrisbeurt geven. Mijn voorkeur gaat toch wel uit naar spuiten.
Kan prima op de auto maar inderdaad goed afplakken en remblokken verwijderen tijdens het spuiten zodat je die niet meespuit.
-
Verf van Foliactec werkt super. Ben je voor een paar tientjes klaar als je het zelf doet. Uiteraard precies werkje, maar het resultaat wordt beloond!
Heb ik gedaan bij de 159 die ik had voor de Giulia. Na de lak de alfa romeo sticker erop en daarna 2 componenten blanke lak er over heen. Zag er netjes uit.
Mijn gele klauwen van de Giulia zijn na 183.000 km dof geworden. Dus die wil ik ook een keer een opfrisbeurt geven. Mijn voorkeur gaat toch wel uit naar spuiten.
Kan prima op de auto maar inderdaad goed afplakken en remblokken verwijderen tijdens het spuiten zodat je die niet meespuit.
Mooiste resultaat is alles eraf natuurlijk. Als je de boel afplakt zijn er nog wel wat moeilijke hoekjes, maar dat zie je bijna niet. Als ik jou was zou ik metallic lak overwegen. Geeft wel een heel fraai resultaat.