Club Alfa Romeo

Alfa Romeo Types => De Giulia / Stelvio Club => Exterieur => Topic gestart door: Alfa2022 op 4 oktober 2025, 15:03:39

Titel: Roest
Bericht door: Alfa2022 op 4 oktober 2025, 15:03:39
Het is een echte Alfa!

Mijn nog geen 3 jaar oude Giulia heeft roest! Auto wordt in december 3 jaar.

Op de velsnaad kofferbak is roest geconstateerd.

En op het hoekje voorruit, dak, A-stijl begint het te roesten. Daar is de kit gescheurd, waardoor er vocht inkomt.

Ook een klein scheurtje in de kit, achterruit, dak en c-stijl. Hierbij nog geen roest zichtbaar.

Er is een garantieclaim ingediend bij de importeur.

Toch wel slecht hoor. Erg balen.

(https://i.ibb.co/N674F5cy/20250928-174459.jpg) (https://ibb.co/bg7f6TcK)

(https://i.ibb.co/FbmZWLMT/20250915-135809.jpg) (https://ibb.co/mCbZBVwW)
Titel: Re: Roest
Bericht door: Pronello op 4 oktober 2025, 15:14:18
zou mij niet verbazen als je dan een schade auto hebt gekregen.
zijn genoeg auto's die schade oplopen tijdens transport , vervolgens naar de spuiterij gaan om opgelapt te worden.
van een krasje in de lak tot hele nieuwe daken. het komt allemaal voor.
Titel: Re: Roest
Bericht door: Bottas op 4 oktober 2025, 15:29:29
Scheurtjes in de kit heeft volgens mij niks met transportschade te maken.
Heeft meer met bouwkwaliteit te maken die niet altijd consistent is.
Titel: Re: Roest
Bericht door: Alfa2022 op 4 oktober 2025, 15:35:23
Dat denk ik ook, dat het met de bouwkwaliteit te maken heeft.
Als je Engelsetalige forums leest, komt dit probleem wel vaker voor bij deze plekken.
Titel: Re: Roest
Bericht door: Marcel1979 op 4 oktober 2025, 17:56:12
Ik heb over 3 weken ook een afspraak staan voor reparatie van de dakrand bij de achterruit. 😢
Titel: Re: Roest
Bericht door: Brams77 op 4 oktober 2025, 18:16:37
Wow dat is wel balen zeg, dat zou ik bij zo’n jonge auto niet verwachten WTF!
Titel: Re: Roest
Bericht door: Alfa2022 op 4 oktober 2025, 18:37:31
Citaat van: Marcel1979 op  4 oktober 2025, 17:56:12
Citaat van: Marcel1979 op  4 oktober 2025, 17:56:12
Ik heb over 3 weken ook een afspraak staan voor reparatie van de dakrand bij de achterruit. 😢

Balen zeg! Jij hebt dus 'het zelfde probleem' als mij? Dus ook roest?
Valt dit bij jou nog onder de 8 jaar corrosie garantie? Of enige coulance van de dealer en/of importeur?
Titel: Re: Roest
Bericht door: Marcel1979 op 4 oktober 2025, 19:41:32
Nee geen garantie of iets dergelijks. Ik vermoed dat de achterruit een keer vervangen is waarbij er iets beschadigd is. Geen schadeauto overigens.
Titel: Re: Roest
Bericht door: MysteryAngel op 6 oktober 2025, 19:06:00
Dat is wel balen inderdaad.
Hopelijk dat ze het netjes op zullen lossen.
Het schijnt overigens bij jongere auto's juist weer vaker voor te komen.
Maar inderdaad van een auto die zoveel geld kost verwacht je dat niet.
Titel: Re: Roest
Bericht door: Bottas op 6 oktober 2025, 19:21:30
Roest trekt zich niks aan over hoeveel geld de auto wel niet gekost heeft.