!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

Brams77
53

• Type Alfa: Giulia Veloce ‘17
  • **
    - Junior Alfist
Subtiel verlagen Giulia Q4
« Gepost op: 27 april 2025, 17:02:01 »
Hey,

Nu ik op mijn Giulia Q4 de schokbrekers achter heb vervangen door Bilstein B4’s voel ik dat er meer potentieel (smiles per mile) in de Giulia zit door het onderstel een klein beetje te verlagen/spring rates ietsje te verhogen, maar op een Q4 is dat niet zo simpel of kosten effectief op te lossen, dus geen schroefsets.

De eerste optie waar ik aan dacht was ‘17 rwd veren te monteren en het met sport dempers  op te lossen, anders is het onderstel te week en raak je de grond bij hobbels etc.
Helaas is er geen after market schokbreker op de vooras beschikbaar voor de Q4, dus dat kan ik denk ik niet doen. Op zich is de stance wel mooi maar de kans dat je je bumper bekrast is wel groot.
Hieronder een Q4 met pano op ‘17 rwd veren.

De tweede optie zijn de Giulia Q4 veren set van het Nederlandse bedrijf Cobra Suspensions. Op de plaatjes vind ik het voor perfect en achter lijkt het  eigenlijk net ietsje te laag, de Giulia’s staan standaard iets voren en dat doet deze set niet echt ik vind dat persoonlijk net iets minder mooi.
Ik heb contact met Cobra gezocht werd keurig netjes door iemand van de ontwikkel afd. geïnformeerd, maar het werd me wel duidelijk dat nog niemand deze veren heeft gemonteerd.

De derde optie is een Eibach Pro kit, gek genoeg op de ene auto staan ze bijna perfect misschien net ietsjes lager als de ‘16-‘17 Q2 modellen maar het meest vallen ze toch wat lager uit dan ik wil dat vind ik toch wel een risico omdat je nooit weet hoe het uiteindelijk uitgaat pakken.
Hieronder een voorbeeld van een Q4 met Eibach die mij wat te laag oogt:

En deze auto op de Pro Kit staat dan weer prima:

*

johanvanmarion
26

• Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Subtiel verlagen Giulia Q4
« Reactie #1 Gepost op: 27 april 2025, 17:48:15 »
Ik heb een RWD met Eibach Pro en dat bevalt echt prima.
Voor normaal gebruik geen issues met drempels etc. Wel overweeg ik ook om achter andere schokdempers te monteren.

*

Brams77
53

• **
    - Junior Alfist
« Reactie #2 Gepost op: 27 april 2025, 18:16:35 »
Ja voor RWD zou ik persoonlijk ook de schokbrekers rondom doen, maar zoals gezegd voor Q4 helaas geen optie. De Eibachs pakken mooi uit onder jouw auto met 17’ maar mijn Q4 weegt een stukje meer😉

Ik zoek eerder deze stance:

*

Marcel1979
801

• Type Alfa: Giulia 2.0T
    Amico del club - Super Alfist
« Reactie #3 Gepost op: 27 april 2025, 18:34:45 »
De Squadra Sportiva verlagingsveren wellicht?

free m
Nu: 2018 Giulia 2.0T Squadra Massimo
Toen: 2001 156 SW Selespeed, 2014 Giulietta 2.0JTDm, 2011 Giulietta QV
*

DanaBanana
1.048

- Super Alfist
« Reactie #4 Gepost op: 27 april 2025, 18:38:57 »
De Squadra Sportiva verlagingsveren wellicht?

free m
Zitten daar ook aangepaste parkeersensoren voor bij?
*

Brams77
53

• **
    - Junior Alfist
« Reactie #5 Gepost op: 27 april 2025, 19:01:41 »
De Squadra Sportiva verlagen echt teveel naar mijn mening meer als std Eibach.
*

Brams77
53

• **
    - Junior Alfist
« Reactie #6 Gepost op: 4 mei 2025, 10:16:38 »
Ik heb afgelopen dagen heel wat topics afgestruind en nogmaals het subtiel verlagen op OEM veren onderzocht. Ik deel even dit document en onderbouw even wat ik denk dat voor mijn toepassing zou werken.

Ik heb een 2.0 Q4 zonder schuifdak de 2.0 rwd en Quadrifoglio staan ong 2 cm lager dan mijn voertuig. Gezien het gewicht +/-1620kg van mijn auto en als ik kijk naar de diktes van de winding van de veer en het feit dat ik de veren die er nu onder zitten ietsjes  te zacht vind in combinatie met de dempers ga ik mogelijk een setje ‘17 Quadrifoglio veren zoeken voor mijn auto.
Die veren zijn compatible en ongeveer 20%-30% stijver dan de veren die nu onder mijn auto zitten, de auto zal wel ietsjes hoger komen te staan dan een Q omdat een Q 100kg meer weegt maar ik denk dat ik wel met een mooie stance uitkom uiteindelijk zonder de schokbrekers te vernaggelen.

Hier even een voorbeeld van een Q4 met pano dak op Quadrifoglio Center Line verlagingsveren, ook om aan te geven dat Q veren gewoon compatible zijn.

*

Brams77
53

• **
    - Junior Alfist
« Reactie #7 Gepost op: 5 mei 2025, 19:41:49 »
Set 2017 Quadrifoglio veren zijn onderweg!
Ik heb wat foto’s gezien van diezelfde set onder een 2.2JTD, de hoogte is nagenoeg gelijk aan de Q waar ze vandaan kwamen wat eigenlijk perfect is voor wat ik zoek. Het is wel een beetje een experiment maar ik ben enigszins hoopvol dat dit goed gaat uitpakken.🤞😉

Ik zal alles zo goed mogelijk vastleggen zoals de voor en na hoogtes en hoe de veren het karakter van de auto beïnvloeden.