!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

martijnD
90

• Type Alfa: 156 159 Giulietta Stelvio
  • **
    - Junior Alfist
Vervangen sierstukken uitlaat naar zwart
« Gepost op: Gisteren om 19:02:03 »
Heeft er iemand hier zelf al de sierstukken van de uitlaat zelf vervangen of laten vervangen?
Ik wil t.z.t. de chromen uitlaatstukken vervangen voor de zwarte variant. Nu weet ik alleen dat de bumper dan gedemonteerd moet worden..
156 TS
159 JTS
Giulietta
Stelvio
*

Brams77
238

• Type Alfa: Giulia Veloce ‘17
    - Alfist
Re: Vervangen sierstukken uitlaat naar zwart
« Reactie #1 Gepost op: Gisteren om 20:01:21 »
Ik heb een tijdje geleden de lower valance/diffuser vervangen en ook zitten puzzelen of dat zonder de bumper te verwijderen  kon (niet dus) Toen heb ik ook even die fake uitlaatstukken goed bekeken. Als je de bumper er niet af wilt halen dan is de enige optie de einddemper eronder uit.
Moet wel zeggen dat de bumper er vrij makkelijk er af ging. Achterlichten er uit en een hoop bevestigingsmateriaal  aan de onderkant los (let ook even op de twee schroeven achter de wielkuip)
Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 '17 Bianco Alfa
*

martijnD
90

• **
    - Junior Alfist
« Reactie #2 Gepost op: Gisteren om 23:34:21 »
Ik heb een tijdje geleden de lower valance/diffuser vervangen en ook zitten puzzelen of dat zonder de bumper te verwijderen  kon (niet dus) Toen heb ik ook even die fake uitlaatstukken goed bekeken. Als je de bumper er niet af wilt halen dan is de enige optie de einddemper eronder uit.
Moet wel zeggen dat de bumper er vrij makkelijk er af ging. Achterlichten er uit en een hoop bevestigingsmateriaal  aan de onderkant los (let ook even op de twee schroeven achter de wielkuip)

Ok Thanks!
Ik heb eerst nog wat andere dingen op de lijst staan maar ga dan wel even eens kijken wat ik ga doen
156 TS
159 JTS
Giulietta
Stelvio
*

Brams77
238

- Alfist
« Reactie #3 Gepost op: Gisteren om 23:49:04 »
Ik had deze nog in een van m’n playlists staan, misschien heb je er wat aan:

https://youtu.be/A69E6qrvS5w?feature=shared
*

martijnD
90

• **
    - Junior Alfist
« Reactie #4 Gepost op: Gisteren om 23:57:03 »
Ja top!
Zitten er ook schroeven van de bumper achter de achterlichten?
156 TS
159 JTS
Giulietta
Stelvio
*

Brams77
238

- Alfist
« Reactie #5 Gepost op: Vandaag om 06:57:17 »
Nee maar de bumper zit daar soort van geklemd onder de units en omdat het plastic van de bumper onder de lichten vrij fragiel is en kan scheuren zou ik aanbevelen om de achterlichten eruit te halen, zo staat het ook in het service manual. (zie link voor het verwijderen van de units)

https://youtu.be/VLHzxIEwYIc?si=vvF45KKM4eggu6BM
*

johanvanmarion
30

• Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
« Reactie #6 Gepost op: Vandaag om 08:34:48 »
Achterlichten hoeven er echt niet uit, met beleid eraf halen en zorg dat je even samen bent.

Hier een screenshot van een handleiding als je een trekhaak zou monteren:

*

martijnD
90

• **
    - Junior Alfist
« Reactie #7 Gepost op: Vandaag om 08:37:13 »
Zou de handleiding ongeveer hetzelfde zijn voor een Stelvio?

Maar bedankt hier kan ik wat mee💪🏻
156 TS
159 JTS
Giulietta
Stelvio
*

Tinus89
122

• Type Alfa: Giulia MY2017
    - Alfist
« Reactie #8 Gepost op: Vandaag om 10:56:36 »
Ik heb zowel diffusor en uitlaat einddemper vervangen zonder de bumper te demonteren, kan prima.
Was wel bij een gewone Giulia, geen Veloce.
Giulia 2.0T Savali 300pk. Flippers, RDNA, QV achterschijven 350mm voorzijde
*

martijnD
90

• **
    - Junior Alfist
« Reactie #9 Gepost op: Vandaag om 12:16:48 »
Ik wil alleen de sierstukken vervangen en daarvoor moet je de bumper of de demper demonteren, ik denk dat de bumper dan de minst moeilijke weg is.
156 TS
159 JTS
Giulietta
Stelvio
*

Brams77
238

- Alfist
« Reactie #10 Gepost op: Vandaag om 12:57:19 »
Ah het was mij niet meteen duidelijk dat het om een Stelvio ging. Ik heb twee documenten voor de Stelvio voor je opgezocht, wat ook een stukje los zal moeten zijn die spadscherm delen.
(zie bijlages)
Bij de Stelvio is die bumper heel laag uitgesneden tbv lage tildrempel dus ik verwacht om alleen dat onderste deel los te halen ook lastig is, maar haal eerst de onderste plaatdelen los
dan kun je kijken waar je bij kunt misschien kan het toch zoals Tinus aangeeft bij mij kon dat niet want ik heb een Veloce.
*

martijnD
90

• **
    - Junior Alfist
« Reactie #11 Gepost op: Vandaag om 14:20:45 »
Ah het was mij niet meteen duidelijk dat het om een Stelvio ging. Ik heb twee documenten voor de Stelvio voor je opgezocht, wat ook een stukje los zal moeten zijn die spadscherm delen.
(zie bijlages)
Bij de Stelvio is die bumper heel laag uitgesneden tbv lage tildrempel dus ik verwacht om alleen dat onderste deel los te halen ook lastig is, maar haal eerst de onderste plaatdelen los
dan kun je kijken waar je bij kunt misschien kan het toch zoals Tinus aangeeft bij mij kon dat niet want ik heb een Veloce.

🙏🏻
156 TS
159 JTS
Giulietta
Stelvio