Club Alfa Romeo

Alfa Romeo Types => De Giulia / Stelvio Club => Exterieur => Topic gestart door: Bertonebianco op 12 maart 2024, 13:34:45

Titel: Zwarte logo’s en emblemen
Bericht door: Bertonebianco op 12 maart 2024, 13:34:45
Vandaag alle emblemen, logo’s en wielnaafkapjes vervangen door de zwarte uitvoering.
Origineel Alfa Romeo, schijnt nogal wat te verschillen met de imitaties die te koop zijn.
Ik ben er in ieder geval zeer tevreden over.

(https://i.ibb.co/Lhsf09C/IMG-9266.jpg) (https://ibb.co/h1Tvg2K)

(https://i.ibb.co/CJBBTzb/IMG-9267.jpg) (https://ibb.co/ZHddkVB)

(https://i.ibb.co/ChCCCMK/IMG-9268.jpg) (https://ibb.co/Wg888Pv)
Titel: Re: Zwarte logo’s en emblemen
Bericht door: Fries74 op 12 maart 2024, 14:16:55
Was het veel werk?(Moet de voorbumper gedemonteerd worden) Ik wil het bij mijn Giulia denk ik ook doen.
Titel: Re: Zwarte logo’s en emblemen
Bericht door: Bertonebianco op 12 maart 2024, 14:39:01
Wielnaafdoppen lijkt me duidelijk. Wil je de oude doppen behouden dan wiel demonteren en van achterzijde eruit drukken.
In mijn geval waren ze absoluut niet mooi meer en geoxideerd dus ik heb er een schroevendraaier ingeslagen en ze eruit gewipt zonder het wiel de demonteren

Logo en emblemen achterzijde met vislijn of flosdraad los snijden en daarna de lijm verwijderen. Laatste restjes lijm met stickerverwijderaar.
Het logo en de emblemen komen er onbeschadigd af echter zonder lijm.

Bij het logo aan de voorzijde kom je er echter niet tussen met vislijn of flosdraad.
Ik heb het gedaan door er een gaatje in te boren en er een kleine stevige schroevendraaier achter te steken. Dan ontstaat er wel ruimte en kun je met een kunststof spatel het embleem losmaken. Dit is ook de manier die je ziet op diverse YouTube filmpjes
Het logo gaat dus wel verloren.

Succes
Titel: Re: Zwarte logo’s en emblemen
Bericht door: Bottas op 12 maart 2024, 16:57:04
Die verschillen met imitaties zijn er niet.
Alleen de prijs.
Ik spreek uit ervaring. Scheelde me een hoop geld.
Titel: Re: Zwarte logo’s en emblemen
Bericht door: MysteryAngel op 12 maart 2024, 17:42:55
Ziet er netjes uit.
Titel: Re: Zwarte logo’s en emblemen
Bericht door: Robert69 op 12 maart 2024, 17:45:11
Die verschillen met imitaties zijn er niet.
Alleen de prijs.
Ik spreek uit ervaring. Scheelde me een hoop geld.

Ik heb wel eens naar imitatie naafkapjes gekeken (weliswaar het gekleurde, nieuwe logo) maar nou en offie of daar verschil in kan zitten! De slang klopt niet of de kleuren klopten niet. Hebben we het nog niet over hoe ze zich houden in weer en wind. Dus dan ben ik vrij simpel hoor: origineel of anders niet. Die Ali meuk kan me dan gestolen worden
Titel: Re: Zwarte logo’s en emblemen
Bericht door: DanielH92 op 12 maart 2024, 19:48:23
Ik heb wel eens naar imitatie naafkapjes gekeken (weliswaar het gekleurde, nieuwe logo) maar nou en offie of daar verschil in kan zitten! De slang klopt niet of de kleuren klopten niet. Hebben we het nog niet over hoe ze zich houden in weer en wind. Dus dan ben ik vrij simpel hoor: origineel of anders niet. Die Ali meuk kan me dan gestolen worden

Amen!
Titel: Re: Zwarte logo’s en emblemen
Bericht door: Bertonebianco op 12 maart 2024, 20:38:07
Ik vond ook filmpjes met vergelijkingen tussen origineel en imitatie,
Afbeeldingen kloppen soms niet, er ontbreken lijnen, blokpatroon wijkt af en  het reliëf  is minder uitgewerkt.
En de plakstrip  kan te dik zijn zodat het embleem te hoog ligt.

Dus ik houd het ook bij originele.
Titel: Re: Zwarte logo’s en emblemen
Bericht door: Busso op 13 maart 2024, 18:55:20
Eens

Ik heb originele gekocht. Details zijn voor mij belangrijk en ik ken mezelf ik zou mij er aan gaan ergeren. Daarbij ik ga niet enkele tientjes tot 100 euto besparen op een auto tussen de 25 en 35K aanschaf.
Titel: Re: Zwarte logo’s en emblemen
Bericht door: Klavertje Vier op 13 juli 2025, 16:55:42
Ziet er mooi uit. Mooi vakantieklusje.
Waar kun je deze originele logo’s aanschaffen en welke lijm heb je gebruikt om de logo’s te bevestigen?
Titel: Re: Zwarte logo’s en emblemen
Bericht door: Bertonebianco op 13 juli 2025, 17:42:14
Besteld bij Qverde en Goos van Pelt.
Zijn voorzien van dubbelzijdig lijm tape dus dat gaat vanzelf goed.
Titel: Re: Zwarte logo’s en emblemen
Bericht door: Bottas op 13 juli 2025, 17:49:33
Dat dacht ik ook bij mijn kofferklep logo.
Heb toch maar wat kit er tussen gespoten.
Titel: Re: Zwarte logo’s en emblemen
Bericht door: Bertonebianco op 13 juli 2025, 18:01:41
Wel de originele?
3M tape volgens mij
Als je ziet hoe vast ze zitten bij het verwijderen heb ik daar geen twijfel over.
Titel: Re: Zwarte logo’s en emblemen
Bericht door: Bottas op 13 juli 2025, 18:13:57
Dat was een originele!
Geen garantie dat het goed gaat.
Titel: Re: Zwarte logo’s en emblemen
Bericht door: Paul H op 13 juli 2025, 19:46:47
Ontchromen en kleur logo s verwijderen, een vreemde trend, waarom?

Titel: Re: Zwarte logo’s en emblemen
Bericht door: Bottas op 13 juli 2025, 20:17:42
Goeie vraag.
Maar men hoeft niet aan elke trend mee te doen.
Is een keuze.
Titel: Re: Zwarte logo’s en emblemen
Bericht door: Robert69 op 14 juli 2025, 07:19:33
Ontchromen en kleur logo s verwijderen, een vreemde trend, waarom?



Waarom een spoilertje plakken? Dubbele uitlaten monteren, al dan niet met brulkleppen? Ramen tinten? Velgen monteren? Remklauwen schilderen? Verlagen? Spacers? Tunen?

Mensen willen hun auto 'personaliseren'. Al kun je je afvragen wat er persoonlijki s aan een auto als iedereen hetzelfde doet. Maar dat is een andere discussie.
Titel: Re: Zwarte logo’s en emblemen
Bericht door: Klavertje Vier op 14 juli 2025, 08:17:57
Ontchromen en kleur logo s verwijderen, een vreemde trend, waarom?

Logo’s worden niet verwijderd maar vervangen door de nieuwe zwart/zilver versie simpelweg omdat dit mooi staat bij de zwart/wit kleurstelling van mijn Giulia. Oog voor detail zeg maar.
Titel: Re: Zwarte logo’s en emblemen
Bericht door: Bottas op 14 juli 2025, 15:48:55
Jij vind het  mooi staan.
Ongeacht of het smakeloos is of niet.
Dat bepaal jij zelf.
Titel: Re: Zwarte logo’s en emblemen
Bericht door: Quadrifoglio Verde op 24 juli 2025, 23:56:35
Heel persoonlijk inderdaad, ik vind zelf de gekleurde logo's mooier. Ik heb zelfs nog gekleurde logo's gekocht (ook originele uiteraard) voor de winterbanden waar zwartwitte op zaten.
Titel: Re: Zwarte logo’s en emblemen
Bericht door: DanaBanana op 25 juli 2025, 00:12:58
Mijn Stelvio First Edition werd in 2017 nieuw geleverd met zwart-witte wielnaafkapjes. Onderin de kofferbak bij krik enzo lag een zakje met daarin 4 gekleurde exemplaren. Blijkbaar was men het er toen bij Alfa ook niet over eens wat nou het mooiste is.
Titel: Re: Zwarte logo’s en emblemen
Bericht door: Busso op 25 juli 2025, 08:24:20
Ik neem aan dat jullie bedoelen zwart/rvs. Tja beiden zijn mooi. Mijn wijlen GTA had nieuww originele emblemen die ik erg mooi vind mooier dan zie van de Giulia. Ik dacht toen ach laat ik een keer wat anders doen omdat de naafdoppen bij aankoop lelijk waren en het embleem aan de voorkant ook al minder was.
Titel: Re: Zwarte logo’s en emblemen
Bericht door: Dalondo op 30 augustus 2025, 09:04:11
Misschien met Isopropylalcohol en een zuignap proberen.

Bij het logo aan de voorzijde kom je er echter niet tussen met vislijn of flosdraad.
Ik heb het gedaan door er een gaatje in te boren en er een kleine stevige schroevendraaier achter te steken. Dan ontstaat er wel ruimte en kun je met een kunststof spatel het embleem losmaken. Dit is ook de manier die je ziet op diverse YouTube filmpjes
Het logo gaat dus wel verloren.