!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

ROBIN
1.113

  • Type Alfa: Giulietta QV
  • *****
    - Super Alfist
18" Titanio Turbina's
« Reactie #45 Gepost op: 30 augustus 2012, 10:55:09 »
Citaat van: DisciplinA;22899
http://ricblues.nl/techniek/Autotechnicus%2093410/Zelfstudiepakket%20RPT/AT-140%20-%20Wieluitlijnen%20en%20banden.pdf


Het staat er al boven 'zelfstudie en huiswerk'
Sommige dealers raden ook af om 18 inch op een auto te zetten want
'dan worden de banden breder en de balasting op vitale delen hoger'

Allemaal overdreven bullshit.
Nogmaals als je ze niet te breed neemt gebeurt er helemaal niks......
QV SAVALI
*

djbase
585

  • *****
    - Super Alfist
18" Titanio Turbina's
« Reactie #46 Gepost op: 30 augustus 2012, 19:43:42 »
Idd bullshit, 225 is niet eens zo breed + wordt officieel van alfa uit verkocht, op men coupe had ik 16" velgen met 225 brede banden... En ophanging was niet extra versleten hierdoor, tevens standaard
Alfa Giulietta 2.0jtdm² 170pk sp2 8C, alfa rosso - Ex. Fiat Coupe 20VT MY99 - 6 speed - Squadra chip v1A - Forge DV006 1.45bar overboost (03/11/2003-13/03/2012 RIP)
*

RiriassaQV
1.199

  • Type Alfa: Ex-Giulietta QV
  • *****
    - Super Alfist
18" Titanio Turbina's
« Reactie #47 Gepost op: 30 augustus 2012, 20:22:26 »
mijn dealer vertelde mij juist het tegenovergestelde , " je kan best spacers erop zetten ,alleen niet te breed en gebruik de goede lengte bouten " de verkoper had meegemaakt dat iemand zijn wiel afbrak dmv te korte/verkeerde bouten met spacers ........

En dan nog wat ,er mogen wel meer dingen niet aan de auto gebeuren volgens de wet en veiligheid  .... pfff. :rolleyes:
Foto\'s zeggen meer dan 1000 Woorden ..... :D:p
 
Ex-QV Magnesio
bmw m135i

Gr. Dyllan :p
18" Titanio Turbina's
« Reactie #48 Gepost op: 31 augustus 2012, 09:31:13 »
Citaat van: RiriassaQV;22915
de verkoper had meegemaakt dat iemand zijn wiel afbrak dmv te korte/verkeerde bouten met spacers ........

Dat zijn wiel af brak lijkt me onwaarschijnlijk :D. Dat de bouten af braken en het wiel er vervolgens af liep, dat kan wel :p
*

DisciplinA
663

  • *****
    - Super Alfist
18" Titanio Turbina's
« Reactie #49 Gepost op: 1 september 2012, 08:50:15 »
gelukkig zitten er veel experten op deze forum :rolleyes:
Look to the past, see the future
*

ROBIN
1.113

  • Type Alfa: Giulietta QV
  • *****
    - Super Alfist
18" Titanio Turbina's
« Reactie #50 Gepost op: 1 september 2012, 16:26:20 »
Citaat van: DisciplinA;22924
gelukkig zitten er veel experten op deze forum :rolleyes:

 
Sorry maar de enige die zich met korte antwoorden  als 'zou ik niet doen'
als expert voordoet ben jij zelf.

En ik doe dit soort dingen altijd als ik me er eerst flink in verdiept heb,
dus ik kan inmiddels wel zeggen dat ik er iets van snap.....
QV SAVALI
*

Roxxi QV
597

  • Type Alfa: Alfa Gulia 2.0 Veloce
  • *****
    - Super Alfist
18" Titanio Turbina's
« Reactie #51 Gepost op: 3 september 2012, 21:19:34 »
Trots als een pauwtje; precies op haar 2e verjaring heeft mijn 'meisje' een paar nieuwe schoentjes gekregen: ipv de 18" turbina's zitten er nu echte QV turbina titanio's onder met een paar Novitec spoorverbreders.
Staat nog wat stoerder voor de QV en had ik eigenlijk direct bij aanschaf moeten doen, maar ja nu is het een welkome verandering en lijkt die weer net als nieuw :cool:
 
De (2x 15mm) spacers zijn ook optisch een subtiele sprong vooruit; staat veel beter en tijdens de rit van Houten - Den Haag eind van deze middag, merkte ik qua rijeigenschappen geen verschil; nog steeds PRIMA :p.

Nog zonder spacers:
 





De 1e lichtkleurige rand na de velg is de 15 mm spacer van als voorbeeld het achterwiel:



 
Met 2x 15 mm spacers... en de titanio's:
 

 



 

 


p.s.: adviseur Robin bedankt voor alle tips, :D
Voorheen o.a.: Alfa Sud, Alfa Sud Sprint, Alfa 145, Alfa 147, Alfa 156, Alfa GT, Alfa Giulietta QV.
Sinds 13-12-2017 Alfa Giulia 2.0T Veloce uitvoering met o.a. rood leer, 19" Performances velgen, panorama electr. zonnedak, Harman Kardon HiFi, 8.8" Connect navigatie, Ragazzon uitlaat
*

ROBIN
1.113

  • Type Alfa: Giulietta QV
  • *****
    - Super Alfist
18" Titanio Turbina's
« Reactie #52 Gepost op: 4 september 2012, 15:59:21 »
haha geen dank :)
Giga verbetering......
QV SAVALI
*

dna
79

  • **
    - Junior Alfist
Re: 18" Titanio Turbina's
« Reactie #54 Gepost op: 25 november 2012, 19:49:39 »
Beste allemaal,

Ik heb zojuist mijn winterbanden willen monteren die ik besteld had, echter op mijn QV passen deze niet vanwege de grote remklauwen.
De velg komt nu tegen de remklauw aan, en de remklauw loopt heeeeel lichtjes tegen de loodjes aan (maar dat valt weg te slijpen).

Nu kan ik een aantal dingen doen:
a) terug sturen
b) spoorverbreders plaatsen

Als ik ze terug stuur, moet ik alsnog nieuwe winterbanden en velgen hebben.
Heb nu 1200 euro betaald voor 4 dunlop 4D winterbanden inclusief 4 zwarte lichtmetalen 17" velgen (225/45/17).

Spoorverbreders kosten bij novitec 79 euro, maar beetje domme vraag maar heb je er perse 4 nodig of kun je ook alleen aan de voorkant waar het nodig is spoorverbreders plaatsen?
Re: 18" Titanio Turbina's
« Reactie #55 Gepost op: 25 november 2012, 20:17:15 »
kan technisch gezien ook alleen voor. Maar dat verandert wel de rijeigenschappen.
*

dna
79

  • **
    - Junior Alfist
Re: 18" Titanio Turbina's
« Reactie #56 Gepost op: 26 november 2012, 22:25:06 »
Heb gister maar even bij novitec 2 sets spoorverbreders gekocht, dus dan heb ik ze voor en achter.
Hopelijk heb ik die snel dan kunnen de winterbanden eronder met nieuwe velgen.
*

Roxxi QV
597

  • Type Alfa: Alfa Gulia 2.0 Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: 18" Titanio Turbina's
« Reactie #57 Gepost op: 28 november 2012, 21:54:28 »
Heb gister maar even bij novitec 2 sets spoorverbreders gekocht, dus dan heb ik ze voor en achter.
Hopelijk heb ik die snel dan kunnen de winterbanden eronder met nieuwe velgen.
Gaat goedkomen en heb mijn spoorverbreders (voor en achter;-) ook gewoon onder mijn 18"winterbandenset liggen.
Voorheen o.a.: Alfa Sud, Alfa Sud Sprint, Alfa 145, Alfa 147, Alfa 156, Alfa GT, Alfa Giulietta QV.
Sinds 13-12-2017 Alfa Giulia 2.0T Veloce uitvoering met o.a. rood leer, 19" Performances velgen, panorama electr. zonnedak, Harman Kardon HiFi, 8.8" Connect navigatie, Ragazzon uitlaat
*

QaptainQuark
193

  • Type Alfa: Giulietta 1.4MA
  • ***
    - Alfist
    • pieterleijten.com
Re: 18" Titanio Turbina's
« Reactie #58 Gepost op: 4 december 2012, 12:38:45 »
Na lang wikken en wegen ben ik er toch wel aan uit dat ik Turbina Titano velgen wil. Tweedehands staat er momenteel een set te koop, maar die hebben me teveel beschadegingen (per mail overigens wel een goed bod gekregen).

Een alternatief is de WSP variant, maar als ik zo de foto's bekijk, zijn die niet exact dezelfde kleur, of ligt dat aan mij?

Iemand in het bezit van WSP replica's die dit kan bevestigen?
Don't be average, be iLektrik And while your at it, like my Dustin Hertz FB-page to keep posted on releases and gigs!
*

opa-iMac
175

  • Type Alfa: Alfa Giulietta QV
  • ***
    - Alfist
Re: 18" Titanio Turbina's
« Reactie #59 Gepost op: 4 december 2012, 16:17:05 »
Beste Alfa Romeo liefhebber,

Ik ben ook op zoek naar een extra nieuwe set Turbina's Titanio voor mijn auto.
Het goedkoopste adres wat ik tot nu toe heb gevonden is bij de firma Tuynder te Nootdorp.
Ze kosten per stuk ongeveer 320.- euro.

Groetjes,
Marco.
Alfa Giulietta QV, SAVALI, Bianco Ghiaccio, rood leer, passagierstoel  hoogte verstelbaar, zonnedak, lendesteunverstelling elektrisch bediend,  Bose Hifi, 18LMF Turbina Titanio, Pack Premium Plus, TomTom  voorbereiding, instaplijsten aluminium met logo, verwarmbare  voorstoelen, diffuser