!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

DanielH92
1.923

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Brembo 330mm adapters gezocht
« Gepost op: 28 januari 2020, 21:31:26 »
Ha iedereen

Ik heb plannen om de standaard remmerij van mijn 1.4 170pk van 305mm te upgraden naar 330mm Brembo.

Hiervoor ga ik een setje gebruikte Brembo remklauwen van een Alfa 159 opknappen en spuiten. Dit zijn dezelfde als de Giulietta QV ben ik inmiddels achter gekomen.

Nu ben ik op zoek naar de montage bracket / adapter om van de standaard naaf naar de brembo klauw te gaan.
Deze beugels zijn gewoon origineel geleverd op de Giuliettas tot 2014 dacht ik, maar ik kan ze erg moeilijk vinden. Op Facebook worden er wat aangeboden maar daar kosten ze 220!! euro.

Ik ben zelf Mechanical Engineer, dus ik kan die adapters prima zelf tekenen en op mijn werk voor een mooi prijsje + alcoholische versnapering laten frezen, dus ik ben op zoek naar de afmetingen.
De hart-op-hart maat van de gaten is 130mm en 150mm maar meer afmetingen mis ik dus nog. Kan iemand mij hier bij helpen, misschien eens tijdens een remschijfwisselmomentje het e.e.a. nameten bijvoorbeeld?

Mijn plan is om er meerdere tegelijk te laten  frezen en degene die ik zelf niet gebruik voor een iets aantrekkelijker bedrag dan ruim 200 euro te verkopen.

Hoor graag of ik van iemand zo'n adapter zou kunnen lenen om na te meten of dat iemand me de maten kan doorsturen!

Gaat dus om deze aluminiumkleurige adapters die worden geleverd bij een nieuwe set klauwen



Dit kwam ik op Facebook tegen maar wordt een belachelijk hoog bedrag voor gevraagd. Bijna net zo veel als een gebruikte set klauwen zelf 🤨 Dat moet voor een paar tientjes ook wel zelf te maken zijn.

*

Milan.M
1.874

  • Type Alfa: Giulietta QV Rosso Comp.
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
  • Instagram: @Juul.QV
Re: Brembo 330mm adapters gezocht
« Reactie #1 Gepost op: 29 januari 2020, 07:29:33 »
Had het gezegd, niet zo lang geleden had ik een nieuwe set QV remklauwen te koop staan ;)

Kun je niet eens op de sloop kijken naar de klauwen (met brackets) van een Giulietta QV?
Giulietta QV Rosso Competizione 🍀
Meer info: De Giulietta QV van Milan

Instagram: Juul.QV
*

DanielH92
1.923

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Brembo 330mm adapters gezocht
« Reactie #2 Gepost op: 29 januari 2020, 16:25:36 »
Ha @Milan.M
Hoeft van mij niet nieuw te zijn, want vind het juist mooi om beetje onderdelenlijn.nl en ebay af te speuren naar mooi geprijsde onderdelen en deze zelf op te knappen. Soort van hobby.

Zojuist via onderdelenlijn 2 Giulietta Brembo klauwen inclusief montagemateriaal en de 2 adapters weten te scoren. Voor €150 inclusief verzenden! Lijkt bijna te mooi om waar te zijn, alleen de brackets kosten op Facebook al 200 🤣 Maar we gaan het wel zien.

Ga deze klauwen de komende weken eens rustig schuren, reviseren en spuiten. Binnenkort eens schijven, blokken en remslangen bestellen en dan in het voorjaar de boel vervangen. Mooi projectje zo 👍🏻😉
*

Milan.M
1.874

  • Type Alfa: Giulietta QV Rosso Comp.
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
  • Instagram: @Juul.QV
Re: Brembo 330mm adapters gezocht
« Reactie #3 Gepost op: 29 januari 2020, 16:34:20 »
150????
Weet je zeker dat het brembo’s zijn?
Of waren ze in zo’n slechte staat? 😅
Giulietta QV Rosso Competizione 🍀
Meer info: De Giulietta QV van Milan

Instagram: Juul.QV
*

DanielH92
1.923

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Brembo 330mm adapters gezocht
« Reactie #4 Gepost op: 29 januari 2020, 16:47:48 »
Het waren zeker weten de juiste Bremo's, en ze leken in behoorlijk goede staat.
Al zouden ze dat niet zijn en moet ik er een revisiesetje tegenaan gooien, dan nog is het een topdeal :)
*

Paul
1.847

  • ******
    Presidente - Super Alfist
Re: Brembo 330mm adapters gezocht
« Reactie #5 Gepost op: 30 januari 2020, 09:55:07 »
Heb je bij de italianen al gecheckt Daniel?
Mijn grote Alfa-liefde Giulietta Quadrifoglio; 285pk, Etna Black, Giulia Veloce wielen, Carbon delen, verlaagd, Ulter uitlaatsysteem met klep, rode intercooler, alcantara dashboard en meer lees je hier.
*

Milan.M
1.874

  • Type Alfa: Giulietta QV Rosso Comp.
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
  • Instagram: @Juul.QV
Re: Brembo 330mm adapters gezocht
« Reactie #6 Gepost op: 30 januari 2020, 09:57:12 »
Dan ben je waarschijnlijk nog duurder uit ook gezien het gewicht en de verzendkosten ervan

Goedkoper dan dit ga je ze niet vinden
Giulietta QV Rosso Competizione 🍀
Meer info: De Giulietta QV van Milan

Instagram: Juul.QV
*

TimW
2.226

  • *****
    - Super Alfist
Re: Brembo 330mm adapters gezocht
« Reactie #7 Gepost op: 30 januari 2020, 10:00:26 »
Hele mooie prijs! 2e hands gaan ze meestal voor plusminus 350
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

SpecialVeloce
1.241

  • Type Alfa: Alfa 159 SW TI
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
  • Turbo lag is like fore play
Re: Brembo 330mm adapters gezocht
« Reactie #8 Gepost op: 30 januari 2020, 11:22:30 »
Ik heb nog een tekening van een set brackets die ik zelf heb gemaakt voor op mijn 156 met de 330 klauwen van de 159 / Juul.

Dus mocht dat nog van toepassing zijn ben je al halverwege.
*

DanielH92
1.923

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Brembo 330mm adapters gezocht
« Reactie #9 Gepost op: 30 januari 2020, 11:40:40 »
Als het goed is zijn de klauwen en adapters onderweg. Ik kan die originele dus gewoon gebruiken en hoef ze niet zelf te maken.
Voordat ik ze ga monteren meet ik ze goed op en teken ik ze over. Daarna eens peilen hoeveel vraag er naar is en dan begin ik er misschien wel een handeltje in  :) 
*

8Ball
659

  • Type Alfa: Alfa Romeo 159SW TBi Ti
  • *****
    - Super Alfist
Re: Brembo 330mm adapters gezocht
« Reactie #10 Gepost op: 30 januari 2020, 11:52:18 »
Gaaf! Benieuwd naar de uiteindelijke uitkomst. Zouden deze brackets ook werken voor een MiTo QV...? 🤔

😁
Alfa Romeo 159 TBi Ti Rosso Competizione

Oude liefdes:
AR MiTo QV 100/101 Rosso Alfa
AR 159SW 1750TBi Ti Bianco Ghiaccio
AR 159SW 1.9JTDm Nero

2-wielers:
Ducati S4R 996
*

Milan.M
1.874

  • Type Alfa: Giulietta QV Rosso Comp.
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
  • Instagram: @Juul.QV
Re: Brembo 330mm adapters gezocht
« Reactie #11 Gepost op: 30 januari 2020, 11:54:36 »
Gaaf! Benieuwd naar de uiteindelijke uitkomst. Zouden deze brackets ook werken voor een MiTo QV...?



Hier zijn andere adapters voor te krijgen. Ik had de klauwen ooit gekocht voor de MiTo maar nooit op verder gezocht. Ze bestaan wel! Ik heb contact met iemand gehad die ze maakte of kon krijgen.

De adapters van de Giulietta QV past niet op de MiTo (QV).
Giulietta QV Rosso Competizione 🍀
Meer info: De Giulietta QV van Milan

Instagram: Juul.QV
*

DanielH92
1.923

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Brembo 330mm adapters gezocht
« Reactie #12 Gepost op: 30 januari 2020, 11:55:40 »
Gaaf! Benieuwd naar de uiteindelijke uitkomst. Zouden deze brackets ook werken voor een MiTo QV...? 🤔

😁

Dat zal niet werken. De Mito QV heeft 305mm schijven en geen 330mm.
Ook is de steek van de boutgaten op de naaf anders. Mito heeft andere adapters nodig dus.
*

8Ball
659

  • Type Alfa: Alfa Romeo 159SW TBi Ti
  • *****
    - Super Alfist
Re: Brembo 330mm adapters gezocht
« Reactie #13 Gepost op: 30 januari 2020, 11:57:31 »
Hhmmm, dat zal een beste klus zijn dan... schijven, klauwen, adapters. Een google’tje waard!
Alfa Romeo 159 TBi Ti Rosso Competizione

Oude liefdes:
AR MiTo QV 100/101 Rosso Alfa
AR 159SW 1750TBi Ti Bianco Ghiaccio
AR 159SW 1.9JTDm Nero

2-wielers:
Ducati S4R 996
*

DanielH92
1.923

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Brembo 330mm adapters gezocht
« Reactie #14 Gepost op: 30 januari 2020, 12:03:50 »
Hhmmm, dat zal een beste klus zijn dan... schijven, klauwen, adapters. Een google’tje waard!

Daarom maak ik er ook een lange-termijn-project van.
Elke maand iets erbij. Deze maand de klauwen, volgende maand de schijven, maand er op de blokken en remslangen.
Dan lijkt het minder duur :D :D