!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Jeffgiulietta
23

  • Type Alfa: Giulia Quadrifoglio
  • *
    - Startende Alfist
Re: Gezocht: Giulia Quadrifoglio (Rood)
« Reactie #15 Gepost op: 28 december 2021, 11:56:44 »
Wim Prins en Sam van Dalen net ook even een berichtje gestuurd.
*

__1337__
394

  • Type Alfa: Giulia 2.2 JTD
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Gezocht: Giulia Quadrifoglio (Rood)
« Reactie #16 Gepost op: 28 december 2021, 18:34:04 »
De Rosso comp. Giulia Q bij Sam van Dalen is de RS-456-R. Google/youtube staan er vol mee dat deze flink gebruikt is. Doe er je voordeel mee.  https://www.google.com/search?q=rs-456-r&client=ms-android-vf-nl-revc&source=android-browser&prmd=ismxvn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwj3j8PAg4f1AhVR77sIHZkNDtsQ_AUoAXoECAIQAQ&biw=360&bih=622&dpr=3
https://www.google.com/search?q=rs-456-r&client=ms-android-vf-nl-revc&source=android-browser&prmd=ismxvn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwj3j8PAg4f1AhVR77sIHZkNDtsQ_AUoAXoECAIQAQ&biw=360&bih=622&dpr=3
Maserati Quattroporte 4.7S (hobby)
Giulia 2.2 JTD Squadra Massimo (daily)
*

Jeffgiulietta
23

  • Type Alfa: Giulia Quadrifoglio
  • *
    - Startende Alfist
Re: Gezocht: Giulia Quadrifoglio (Rood)
« Reactie #17 Gepost op: 28 december 2021, 19:10:09 »
Thanks voor de info! Die laat ik zeker staan.
Heeft ook bijna elke kleur van de regenboog aan wrapping opgezeten.

Dan maar wat verder verdiepen in die andere in Duitsland...
*

GT1986
1.204

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Gezocht: Giulia Quadrifoglio (Rood)
« Reactie #18 Gepost op: 28 december 2021, 20:05:13 »
De Rosso comp. Giulia Q bij Sam van Dalen is de RS-456-R. Google/youtube staan er vol mee dat deze flink gebruikt is. Doe er je voordeel mee.

Jeetje, je zou dat ding maar kopen en hier achteraf achter komen…
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)
*

DanielH92
1.992

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Gezocht: Giulia Quadrifoglio (Rood)
« Reactie #19 Gepost op: 28 december 2021, 22:25:18 »
Misschien nog een bruikbare tip. Bij advertenties is niet altijd het kenteken zichtbaar. Toch is deze tijdens het aanmaken van een autoscout advertentie vaak wel gebruikt, en wordt deze zichtbaar als je de link naar de verzekering gebruikt :)

Voorbeeldje:


En voila..
*

Jeffgiulietta
23

  • Type Alfa: Giulia Quadrifoglio
  • *
    - Startende Alfist
Re: Gezocht: Giulia Quadrifoglio (Rood)
« Reactie #20 Gepost op: 29 december 2021, 13:23:18 »
Top tip Daniel, weer wat geleerd. :)

Gisteren ook nog een mooie gezien in België.

Iemand tips /ervaring met bedrijven die helpen bij de import?
- DAS Import
- Mr. Wheelson
- Andere?

Merk dat ik het best spannend vindt om een auto van €60-€70k te kopen zonder te bezichtigen.
Iemand goede / slechte ervaringen met import? Ben benieuwd!
*

__1337__
394

  • Type Alfa: Giulia 2.2 JTD
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Gezocht: Giulia Quadrifoglio (Rood)
« Reactie #21 Gepost op: 29 december 2021, 13:27:45 »
Maatje van mij heeft de import gedaan via DASimport. Louter goede ervaring, behalve doorlooptijd. Dat was wel lang. Je krijgt wel een uitgebreid schaderapport van de auto vooraf. Je mag ook ervoor kiezen om zelf te gaan kijken.
Maserati Quattroporte 4.7S (hobby)
Giulia 2.2 JTD Squadra Massimo (daily)
*

ArjanB
2.019

  • Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Gezocht: Giulia Quadrifoglio (Rood)
« Reactie #22 Gepost op: 29 december 2021, 14:18:04 »
Staat hier op forum ook een verhaal van iemand die flink bij de neus genomen was wbt BPM afdracht (import bedrijf betaalde veel minder dan wat het de klant in rekening bracht).
Ik zou never nooit zo'n bedrag ongezien uitgeven, maar altijd zelf gaan kijken. En evt hulp bij onderhandelen, vervoer, taxatie, import (al kun je dat allemaal zelf) dan wel zoekopdracht bij gekende dealer in NL
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | 4C spider
gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP
*

LENZ
49

  • *
    - Startende Alfist
Re: Gezocht: Giulia Quadrifoglio (Rood)
« Reactie #23 Gepost op: 29 december 2021, 20:51:46 »
Zie niet echt het probleem bij de SvD giulia, de filmpjes die ik zie vind ik nou niet zo spannend, we trekken allemaal toch weleens stevig door met een alfa en een wrap die netjes is aangebracht en weer is verwijdert moet ook geen probleem zijn lijkt me. Mogelijk hierdoor ook juist weer minder steenslag.
*

Forevereverlasting
105

  • Type Alfa: Stelvio
  • ***
    - Alfist
Re: Gezocht: Giulia Quadrifoglio (Rood)
« Reactie #24 Gepost op: 29 december 2021, 22:06:53 »
Top tip Daniel, weer wat geleerd. :)

Gisteren ook nog een mooie gezien in België.

Iemand tips /ervaring met bedrijven die helpen bij de import?
- DAS Import
- Mr. Wheelson
- Andere?

Merk dat ik het best spannend vindt om een auto van €60-€70k te kopen zonder te bezichtigen.
Iemand goede / slechte ervaringen met import? Ben benieuwd!


Chris van https://www.sjoeritzz.nl/ heeft in Mei mijn Stelvio opgehaald uit Duitsland.
Zeer redelijk geprijsd en betrouwbaar, ik kende hem nog van het Audi forum waar hij veel zaken doet.
Heeft onlangs ook nog een mooie Rode Stelvio Qv geimporteerd, haalt veel auto's uit het duurdere segment binnen.

*

alfata
3.428

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Gezocht: Giulia Quadrifoglio (Rood)
« Reactie #25 Gepost op: 30 december 2021, 08:53:07 »
Even voor mijn idee. Waarom zou je niet gaan kijken bij het kopen van een import auto? En waarom doe je het importeren niet zelf? Scheelt je aanzienlijk in geld, is een leuke onderneming en ongelooflijk eenvoudig. Ik heb door de loop van de jaren zelf zo'n 7 auto's in Duitsland gekocht en een aantal op het forum hier ook bij geholpen. Het is zo gebeurd.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

Jeffgiulietta
23

  • Type Alfa: Giulia Quadrifoglio
  • *
    - Startende Alfist
Re: Gezocht: Giulia Quadrifoglio (Rood)
« Reactie #26 Gepost op: 30 december 2021, 09:16:25 »
@alfata onder het mom van ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het kan, zou ik het eigenlijk moeten doen.

Zie met name op tegen het vervoer.
Zou trein heen kunnen nemen en dan terug rijden. Zo heb ik ooit onze familiewagen (Toyota Verso) opgehaald in Heerenveen.
Eerst erheen om te kijken en proefrijden, en dan later nog een keer terug om hem op te halen.

En een soort "angst" om iets te vergeten / verkeerd te doen. Zoals dubbele BTW, te hoge BPM, verkeerde platen etc.

Daarbij de overtuiging dat bemiddelaars makkelijker korting kunnen bedingen?

De auto die ik nu op het oog heb staat in Aachen, Duitsland. Is 2 uur rijden van Utrecht. Ik wil volgende week in ieder geval even gaan kijken en proefrijden.

Heb je tips om de import zelf te doen?
Of heel brutaal, wellicht zin om te helpen?

Heb nu offerte opgevraagd bij Mr. Wheelson en Das Import.
Mr. Wheelson kost €2270
Das Import €998,25

Ze doen daarvoor de onderhandeling, administratie, controle, haal en breng service.

Dat zijn de kosten voor hun diensten, de vaste importkosten (€584,30 a €600) komen daar nog bij.

Jeffrey
*

ArjanB
2.019

  • Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Gezocht: Giulia Quadrifoglio (Rood)
« Reactie #27 Gepost op: 30 december 2021, 09:28:53 »
@Jeffgiulietta  dat geld kun je dus echt wel besparen.
Het verdienmodel van dat soort jongens zit (mede) in de BPM - ze laten jou volle pond betalen terwijl ze zelf veel minder afdragen.

Staat hier op forum ook een verhaal van iemand die flink bij de neus genomen was wbt BPM afdracht (import bedrijf betaalde veel minder dan wat het de klant in rekening bracht).
Ik zou never nooit zo'n bedrag ongezien uitgeven, maar altijd zelf gaan kijken. En evt hulp bij onderhandelen, vervoer, taxatie, import (al kun je dat allemaal zelf) dan wel zoekopdracht bij gekende dealer in NL

heb dit topic even voor je opgezocht:
https://www.clubalfaromeo.nl/forum/offtopic/auto-importeren-ervaring-met-bpm-afdracht/msg112041
en de rechterlijke uitspraak: https://www.clubalfaromeo.nl/forum/offtopic/bpm-bij-import/msg122220/#msg122220

In principe geldt BPM volgens standaard afschrijvingstabel - ga daar van uit, dan is alles wat het lager is (bijv doordat je een taxatie laat opstellen met een lagere waarde, door gebruik, krassen, marktwaarde etc) meegenomen. Maar die moeite kun je je ook besparen, door gewoon de auto aan te bieden en af te rekenen.

Duits en NL dagkenteken en -verzekering om hem naar NL te halen, naar RDW en that's it.
Hier wat info over dagkenteken: https://www.clubalfaromeo.nl/forum/stel-je-voor/even-kennis-maken/msg122402/#msg122402

en je zou ook nog zwitserland kunnen overwegen: goed uitgeruste auto's, goed onderhouden: https://www.clubalfaromeo.nl/forum/algemene-topics-en-nieuws-updates-alfa-gerelateerd/alfa-romeo-import-uit-zwitserland/

Succes!
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | 4C spider
gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP
*

Jeffgiulietta
23

  • Type Alfa: Giulia Quadrifoglio
  • *
    - Startende Alfist
Re: Gezocht: Giulia Quadrifoglio (Rood)
« Reactie #28 Gepost op: 30 december 2021, 09:33:01 »
Super! Dankjewel!

Ik ga me even goed inlezen. :)
*

Jeffgiulietta
23

  • Type Alfa: Giulia Quadrifoglio
  • *
    - Startende Alfist
Re: Gezocht: Giulia Quadrifoglio (Rood)
« Reactie #29 Gepost op: 2 januari 2022, 12:20:24 »
Iemand ervaring met Adels Auto's in Veen?
Krijgt zeer goede reviews.