Club Alfa Romeo
CAR Marktplaats => Gezocht => Topic gestart door: Kobayagi op 2 juli 2024, 17:47:23
-
Dag dames en heren,
De titel zegt het al. Ik ben opzoek naar een Launch Edition Giulietta.
Korte wenslijst:
- Rosso Competizione kleur (een must) (de kleurcode op de auto zelf staat vaak als '8C Rosso' aangegeven)
- Dakraam (ook een must)
- 2015 bj
- Rond de 100.000km - lager mag altijd! :)
- In een goede optische en technische staat
Op het internet kan ik op dit moment niks vinden met deze spec, dus ik probeer het hier ook even.
Ik zag deze vorige week bij Wim Prins, maar was hem net misgelopen helaas.
(https://i.ibb.co/YN9gKk7/38923931-1.jpg)
Dus kom je er eentje tegen: let me know! ;)
Groet,
Ervin
-
Je kunt naast de gekende Nederlandse specialisten (en overige dealers) ook de Belgische en Duitse markt in de gaten houden, bijv via autoscout. Mijn QV heb ik dan wel gekocht bij Sam van Dalen en mijn vorige QV bij Wim Prins, maar beide waren Belgische import. Daar is vaak wat meer aanbod van duurdere versies (en halen diverse dealers dus ook hun aanbod vandaan).
Succes met zoeken!
-
Dat is een heel specifieke zoekopdracht. Zal niet meevallen aangezien de QV LE gelimiteerd is uitgebracht en een deel daarvan is in Rosso Competizione.
Ook Zwitserland is een optie om te zoeken. Elders op het forum staat een topic over auto's importeren vanuit Zwitserland
-
Dank!
Ik heb op autoscout een zoekopdracht ingesteld met notificaties. En het is vrij specifiek inderdaad, vooral de dakraam icm de kleur, omdat ik die heel weinig zie eigenlijk.
Ik reed laatst met eentje zonder een panoramadak en ik vond het zo'n donkere boel binnen, voelde niet fijn. Dus als het kan lukken, dan liever eentje mét de pano.
Zijn er ook Belgische en Duitse 'Wim Prinsen en van Dalens'?
-
Geen open dak
https://foti.de/fahrzeuge/alfa-romeo-giulietta-quadrifoglio-verde-240ps-automatik/ (https://foti.de/fahrzeuge/alfa-romeo-giulietta-quadrifoglio-verde-240ps-automatik/)
Gr Ron
-
Dit lijkt me geen Rosso Competizione..
-
Dank!
Ik heb op autoscout een zoekopdracht ingesteld met notificaties. En het is vrij specifiek inderdaad, vooral de dakraam icm de kleur, omdat ik die heel weinig zie eigenlijk.
Ik reed laatst met eentje zonder een panoramadak en ik vond het zo'n donkere boel binnen, voelde niet fijn. Dus als het kan lukken, dan liever eentje mét de pano.
Zijn er ook Belgische en Duitse 'Wim Prinsen en van Dalens'?
In plaats van zelf zoeken kan je ook je zoekopdracht neerleggen bij partijen als Wim Prins, Sam van Dalen en Klomp. Die importeren al jaren een groot deel van hun aanbod uit andere landen en hebben daardoor een goed netwerk ontwikkeld. En zijn daardoor vaak niet iets beter of sneller bekend met nieuw aanbod dan jij (of wij hier).
-
Ja die kleur he, daar weet ik alles van. Wat ik zo snel voor je kan vinden:
Lastig te zien of het de juiste kleur is, maar dat interieur is wel heel tof!:
https://www.autoscout24.nl/aanbod/alfa-romeo-giulietta-giulietta-1-8-tbi-16v-tct-quadrifoglio-verde-benzine-rood-990d8d88-8821-44a2-815e-7c81c8aa3337?sort=standard&desc=0&lastSeenGuidPresent=true&cldtidx=7&position=7&search_id=1k4kd8thvc9&source_otp=t10&ap_tier=t10&source=listpage_search-results&order_bucket=2
'Maar' een 1.4, maar wel een hele dikke:
https://www.autoscout24.nl/aanbod/alfa-romeo-giulietta-1-4-tb-multiair-sprint-benzine-rood-81f15170-6e3b-4ed7-b31b-75def1c1938a?sort=standard&desc=0&lastSeenGuidPresent=true&cldtidx=12&position=12&search_id=1k4kd8thvc9&source_otp=t10&ap_tier=t10&source=listpage_search-results&order_bucket=2
En een hele mooie Duitse:
https://www.autoscout24.nl/aanbod/alfa-romeo-giulietta-giulietta-1-8-tbi-16v-quadrifoglio-verde-benzine-rood-1e78a946-7599-473a-b2bc-37969ae32675?sort=standard&desc=0&lastSeenGuidPresent=true&cldtidx=1&position=1&search_id=1r78n01tikr&source_otp=t10&ap_tier=t10&source=listpage_suggested-results
-
TS vraagt specifiek naar Launch Editions. Dat zijn bovengenoemde niet.
-
Je hebt gelijk, deze missen wat zwart kunststof, kuipstoelen en hebben de gietijzeren 1750 IPV de aluminium variant.
-
en hebben de gietijzeren 1750 IPV de aluminium variant.
De bovenste van bouwjaar 2015 heeft wél dat blok hoor.
Ik vind de kuipstoelen wel wat overschat. Ja ze zijn prachtig, maar de zit is zeker niet beter dan van het standaard QV-meubilair, als je wat langer bent staat de hoofdsteun te laag en je mist de armsteun. Voor dat laatste zijn wel aftermarket-oplossingen, maar dat zie je er ook wel aan af. Kort gezegd; ik zou een QV die geen kuipstoelen heeft er zeker niet om laten staan. De technische staat is heel wat belangrijker dan een stel voorstoelen.
-
Ik ben wellicht wat bevooroordeeld maar ik vind rood met bruin leer altijd een top combi, natuurlijk kan het interieur wat liefde gebruiken, maar dan vind ik het denk ik toffer dan de kuipstoelen. Ook vind ik alles mee gespoten mooier dan de zwarte delen van de LE. Wel zit er flink kleurverschil tussen de voorbumper en de rest van de carrosserie.
Mocht je de auto een unieke look willen geven, de 18 inch 8c wielen wisselen voor 19 inch Prodrive 8c staat altijd geniaal:
(https://i.ibb.co/fndLNKX/444658-316137.webp)
-
en hebben de gietijzeren 1750 IPV de aluminium variant.
De bovenste van bouwjaar 2015 heeft wél dat blok hoor.
Ik vind de kuipstoelen wel wat overschat. Ja ze zijn prachtig, maar de zit is zeker niet beter dan van het standaard QV-meubilair, als je wat langer bent staat de hoofdsteun te laag en je mist de armsteun. Voor dat laatste zijn wel aftermarket-oplossingen, maar dat zie je er ook wel aan af. Kort gezegd; ik zou een QV die geen kuipstoelen heeft er zeker niet om laten staan. De technische staat is heel wat belangrijker dan een stel voorstoelen.
Meningen verschillen
Ik vind de kuipstoelen super heerlijk zitten en er onwijs gaaf uit zien. Straalt echt klasse vanaf.
De armsteun zit er bij mij ook aftermarket in, maar wel 1 van mooie kwaliteit. Vindt het ook heerlijk rijden.
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240703/2e79466f133f220255786e3c0fc6049b.jpg)
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240703/36af72946d965716017334d6e10cb9b2.jpg)
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240703/b757396438e83863c061d1614fbe2e07.jpg)
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240703/1fa3dbe00d942c05e2361dcffba0a935.jpg)
Meteen beetje spammen 


-
Dank!
Ik heb op autoscout een zoekopdracht ingesteld met notificaties. En het is vrij specifiek inderdaad, vooral de dakraam icm de kleur, omdat ik die heel weinig zie eigenlijk.
Ik reed laatst met eentje zonder een panoramadak en ik vond het zo'n donkere boel binnen, voelde niet fijn. Dus als het kan lukken, dan liever eentje mét de pano.
Zijn er ook Belgische en Duitse 'Wim Prinsen en van Dalens'?
In plaats van zelf zoeken kan je ook je zoekopdracht neerleggen bij partijen als Wim Prins, Sam van Dalen en Klomp. Die importeren al jaren een groot deel van hun aanbod uit andere landen en hebben daardoor een goed netwerk ontwikkeld. En zijn daardoor vaak niet iets beter of sneller bekend met nieuw aanbod dan jij (of wij hier).
Heb ik ook gedaan inderdaad. Ze geven alleen (terecht) aan dat ze ze nu weinig voorbij zien komen. Maar ik krijg als het goed is een berichtje mocht er eentje verschijnen.
Dit lijkt me geen Rosso Competizione..
Wellicht komt het op de foto's niet naar voren, maar het stond ook op de auto.
Meteen beetje spammen 



Ook prachtig! ;D
en hebben de gietijzeren 1750 IPV de aluminium variant.
De bovenste van bouwjaar 2015 heeft wél dat blok hoor.
Ik wist niet dat er hier verschillen in waren! Waar gaat de voorkeur naar uit?
Mocht ik er een tegenkomen: hoe check ik dit?
-
Ze zijn geen van allen heilig, maar volgensmij is de tweede serie van aluminium iets beter. Al is staat van onderhoud véél belangrijker. Deze versie heeft 241pk IPV 235pk.
-
Zover ik weet..
235pk=gietijzeren blok
241pk=aluminium blok
Laatste is vanaf halverwege 2014 geïntroduceerd. Kent volgens mij minder problemen qua turbo kwaaltjes en onder andere een metalen oliefilter dat fijner te vervangen is dan het papieren inlegfilter. Nog meer voordelen van het alu blok?
-
Ja, een stuk minder astmatisch bovenin het toerenbereik. Als beide blokken op stock-software lopen is de 241 pk-versie duidelijk de fijnere, als ik de tests mag geloven. Gechipt schijnt het elkaar niet veel te ontlopen.
De 241 pk-versie is altijd aan de TCT-transmissie gekoppeld, de 235 pk-versie is altijd handgeschakeld.
-
Ze zijn geen van allen heilig, maar volgensmij is de tweede serie van aluminium iets beter. Al is staat van onderhoud véél belangrijker. Deze versie heeft 241pk IPV 235pk.
Leeglopen doe je er uiteindelijk toch wel op, maakt niet uit voor welke versie je gaat. ;D ;D
Al heb ik sterk de indruk dat de TCT (nog) duurder in onderhoud is (koppeling!).
Ik denk dat ik hierna een Maserati koop. Ben nu al gewend aan drie jaar op rij 3 à 4 mille aan jaarlijks onderhoud (op totaal 15.000 km. in drie jaar). Schijnt erbij te horen als ik de verhalen van de overige QV-piloten hier zo lees. Houd daar dus rekening mee!
-
Meningen verschillen
Ik vind de kuipstoelen super heerlijk zitten en er onwijs gaaf uit zien. Straalt echt klasse vanaf.
De 'kuipstoelen' en het standaard QV-meubilair zijn tot het gedeelte waar de hoofdsteun begint 1-op-1 gelijk. Er is dus geen enkel verschil in zitten. Het verschil ontstaat pas vanaf de schouders en dat is puur visueel. Ik vind ze absoluut mooier, maar dat ze beter zitten is een fabel.
Dat er klasse van de kuipstoelen afstraalt is zeker waar!
-
Ze zijn geen van allen heilig, maar volgensmij is de tweede serie van aluminium iets beter. Al is staat van onderhoud véél belangrijker. Deze versie heeft 241pk IPV 235pk.
Leeglopen doe je er uiteindelijk toch wel op, maakt niet uit voor welke versie je gaat. ;D ;D
Al heb ik sterk de indruk dat de TCT (nog) duurder in onderhoud is (koppeling!).
Ik denk dat ik hierna een Maserati koop. Ben nu al gewend aan drie jaar op rij 3 à 4 mille aan jaarlijks onderhoud (op totaal 15.000 km. in drie jaar). Schijnt erbij te horen als ik de verhalen van de overige QV-piloten hier zo lees. Houd daar dus rekening mee!
Haha, ik bladerde gisteravond tot in de late uurtjes door de threads van Battle en Arjan: veel mooie upgrades, maar wat een kosten zeg. Zeker als ik het vergelijk met mijn 1.4 Giulietta. Het enige wat ik heb gehad (klop, klop, klop): de beruchte MultiAir Unit. Een duur grapje die Van Doorn en Top jaren geleden vakkundig heeft opgelost. Naast dat is het puur onderhoud als olie, filters, remmen, banden etc.
-
... Ben nu al gewend aan drie jaar op rij 3 à 4 mille aan jaarlijks onderhoud (op totaal 15.000 km. in drie jaar). Schijnt erbij te horen als ik de verhalen van de overige QV-piloten hier zo lees. Houd daar dus rekening mee!
Hier snap ik dus weer niks van. Rij nu 2,5 jaar de QV, en buiten gewoon de oliebeurtjes om nog helemaal niks aan onkosten hoeven uitgeven buiten normale dingen als banden, remmen, lichtfiltertje etc. natuurlijk.
Grootste punt was een lekke radiateur laatst, maar die heb ik zelf voor €120 gewisseld.
Volgende week is de distributie aan de beurt, die is misschien wat duurder dan bij andere auto's, maar is weer over 5 jaar uit te smeren. Je hoort mij niet gelijk zeggen dat een QV erg duur in 't onderhoud is.
-
Ik denk dat onderhoud en rijstijl van de vorige eigenaren erg belangrijk is. Het is typisch zo'n auto die heel slecht gaat op trappen bij een koude motor, te lange onderhoud intervallen, en direct uitschakelen na een pittige rit. Ik denk dat onderstaand verhaal over de olie temperatuur bij lichte belasting ook wel eens een rol kan spelen. Sowieso een leuk stukje om te lezen:
https://squadra-tuning.nl/chiptuning/alfa-romeo/giulietta/qv-tct/
-
Ze zijn geen van allen heilig, maar volgensmij is de tweede serie van aluminium iets beter. Al is staat van onderhoud véél belangrijker. Deze versie heeft 241pk IPV 235pk.
Leeglopen doe je er uiteindelijk toch wel op, maakt niet uit voor welke versie je gaat. ;D ;D
Al heb ik sterk de indruk dat de TCT (nog) duurder in onderhoud is (koppeling!).
Ik denk dat ik hierna een Maserati koop. Ben nu al gewend aan drie jaar op rij 3 à 4 mille aan jaarlijks onderhoud (op totaal 15.000 km. in drie jaar). Schijnt erbij te horen als ik de verhalen van de overige QV-piloten hier zo lees. Houd daar dus rekening mee!
3 a 4 mille per jaar? Oh wow, hoe dan?
Buiten een keer de koppeling kwam ik bij lange na niet aan 1500 euro per jaar. En dan liet ik hem elk half jaar nakijken en onderhouden.
-
Heb mijn QV nu 3 jaar en ieder jaar viel het zeker mee, maar dit jaar wel flink aan de beurt met nu al €13,5K…….. oeps😅 hier zit dan wel upgrade remmerij , downpipe en racekat bij.
Denk dat de vorige eigenaar een wilde was 😅
-
Als ik elk jaar 3 a 4 mille moet uitgeven om de boel rijdende te houden, dan gaat ie bij mij heeeeel snel de deur uit!
-
Ik heb tussen 2012 en 2017 een QV - handgeschakeld, eerste generatie blok - van nieuw naar 200.000 km gereden met werkelijke geen enkel probleem of bijzondere kosten. Alleen het volgens het boekje voorgeschreven onderhoud en normale slijtage-zaken als remmen en banden.
-
Als ik elk jaar 3 a 4 mille moet uitgeven om de boel rijdende te houden, dan gaat ie bij mij heeeeel snel de deur uit!
Bij mij niet, daarvoor ben ik veel te gek met die auto. Ik eet er geen boterham minder om en m’n vrouw gunt me m’n hobby.
En aan het eind van elk jaar denk ik weer: zo zal het vast niet doorgaan. Aan die gedachte houd ik me dan maar vast. ;D
-
Tja, de 2.0 JTDm kan er anders ook wat van hoor.... EGR, roetfilter, turbo, koppeling, alle dure onderdelen in één jaar gehad, en ook nog een zooitje upgrades doorgevoerd. Als ik de komende twee jaar niks heb dan zit ik gemiddeld ook weer op 3-4k per jaar 🙈
-
Ze zijn geen van allen heilig, maar volgensmij is de tweede serie van aluminium iets beter. Al is staat van onderhoud véél belangrijker. Deze versie heeft 241pk IPV 235pk.
Leeglopen doe je er uiteindelijk toch wel op, maakt niet uit voor welke versie je gaat. ;D ;D
Al heb ik sterk de indruk dat de TCT (nog) duurder in onderhoud is (koppeling!).
Ik denk dat ik hierna een Maserati koop. Ben nu al gewend aan drie jaar op rij 3 à 4 mille aan jaarlijks onderhoud (op totaal 15.000 km. in drie jaar). Schijnt erbij te horen als ik de verhalen van de overige QV-piloten hier zo lees. Houd daar dus rekening mee!
Haha, ik bladerde gisteravond tot in de late uurtjes door de threads van Battle en Arjan: veel mooie upgrades, maar wat een kosten zeg. Zeker als ik het vergelijk met mijn 1.4 Giulietta. Het enige wat ik heb gehad (klop, klop, klop): de beruchte MultiAir Unit. Een duur grapje die Van Doorn en Top jaren geleden vakkundig heeft opgelost. Naast dat is het puur onderhoud als olie, filters, remmen, banden etc.
Je moet het natuurlijk ook wel zo zien dat "we" de duurdere slijtage delen allemaal in 1x hebben gehad ... en dan ook nog met kilometerstanden waarbij je dat nog lang niet zou verwachten, noem het dikke pech :-[ . Als ik dat wegstreep kom ik qua normaal onderhoud helemaal niet aan van die hoge kosten uit. Er zijn gewoon een paar "zwakke" punten bij een QV (tct) die als ze kapot gaan gelijk ook goed geld kosten en als je dan een paar van die punten tegelijk of op 2 jaar tijd hebt, ja dan is het balen :-X .
-
Als ik elk jaar 3 a 4 mille moet uitgeven om de boel rijdende te houden, dan gaat ie bij mij heeeeel snel de deur uit!
Bij mij niet, daarvoor ben ik veel te gek met die auto. Ik eet er geen boterham minder om en m’n vrouw gunt me m’n hobby.
En aan het eind van elk jaar denk ik weer: zo zal het vast niet doorgaan. Aan die gedachte houd ik me dan maar vast. ;D
Hier kwa geld kom ik niet bij deze bedragen.. Maar helaas ook zeker niet zonder problemen. Nu c.a. 3 1/2 jaar in bezit, 13 - 15 k km per jaar.
Laatste geintje heeft geen bak geld gekost, maar wel lang aan het zoeken geweest en heeft aanschaf 2e auto in werking gezet..
Ben wel erg gek met de Qv, en zal nog wel tijdje blijven.
Verder nog als feedback --> ik heb bewust geen Lunch editie/ en geen dakraam. Die opsmuk is Gaaf; maar lijkt mij duur bij schade, en een dakraam kan lek, en geeft extra gewicht op een plek waar je dat niet wil --> Hoog!
-
Een hobby mag geld kosten, helemaal mee eens.
Alleen stel ik daar voor mezelf wel grenzen aan.
Het moet niet te overdreven gaan worden.
Er zijn nog meer leuke (ere) dingen in het leven voor mij, waar ik ook graag geld aan uit geef.
-
Verder nog als feedback --> ik heb bewust geen Lunch editie/ en geen dakraam. Die opsmuk is Gaaf; maar lijkt mij duur bij schade, en een dakraam kan lek, en geeft extra gewicht op een plek waar je dat niet wil --> Hoog!
Daar ben ik het helemaal mee eens. Heb zelf een QV met dakraam gehad en heb er nu ook een op de Giulia, maar ik vind het eigenlijk ondingen. Leuk als het werkt en je niet harder rijdt dan 50-60 km per uur. Maar als het stuk gaat is het feest hoor. Onderdelen zijn moeilijk te krijgen, reparatie is duur.
-
Verder nog als feedback --> ik heb bewust geen Lunch editie/ en geen dakraam. Die opsmuk is Gaaf; maar lijkt mij duur bij schade, en een dakraam kan lek, en geeft extra gewicht op een plek waar je dat niet wil --> Hoog!
Snap ik hoor, niet iedereen is er fan van. Ik heb echter nooit problemen gehad met de mijne, komt misschien ook doordat ik hem om de zoveel tijd onderhoud. Even schoonmaken, insmeren etc. Daarnaast vind ik het zéér prettig als er van boven extra licht binnenkomt, omdat het interieur helemaal zwart is. Het iets extra gewicht bovenop is echter mijn minste zorg. Het is en blijft een (mooie) Giulietta, geen GT3 RS voor de Ring. :D
-
Helemaal mee eens, panoramadak was bij mij ook een vereiste voor de huidige Giulietta. Geeft zo'n prachtige luxe uitstraling, zowel van binnen als van buiten.
Het extra gewicht is voor mij geen argument, daar merk je echt niks van tijdens woon-werk verkeer met af en toe een sportief bochtje.
-
Helemaal mee eens, panoramadak was bij mij ook een vereiste voor de huidige Giulietta. Geeft zo'n prachtige luxe uitstraling, zowel van binnen als van buiten.
Het extra gewicht is voor mij geen argument, daar merk je echt niks van tijdens woon-werk verkeer met af en toe een sportief bochtje.
Precies dat.
Zo fijn dat er veel licht binnen komt. En bij lage snelheden lekker open rijden, heerlijk. Was voor mij ook een must en is het voor de volgende weer
-
is deze wat?
https://www.kleinanzeigen.de/s-anzeige/alfa-romeo-giulietta-quadrifoglio-verde-launch-edition-/2686368620-216-1033
-
Verder nog als feedback --> ik heb bewust geen Lunch editie/ en geen dakraam. Die opsmuk is Gaaf; maar lijkt mij duur bij schade, en een dakraam kan lek, en geeft extra gewicht op een plek waar je dat niet wil --> Hoog!
Daar ben ik het helemaal mee eens. Heb zelf een QV met dakraam gehad en heb er nu ook een op de Giulia, maar ik vind het eigenlijk ondingen. Leuk als het werkt en je niet harder rijdt dan 50-60 km per uur. Maar als het stuk gaat is het feest hoor. Onderdelen zijn moeilijk te krijgen, reparatie is duur.
inderdaad, panorma schuifdak is bij mij kapot. liep al niet lekker laatste tijd. alles gedaan qua onderhoud, jaarlijks smeren.
Vorige maand kabel gebroken en aandrijving moet vervangen worden. kosten 1100 - 1700 Euries
Luxe probleem !
-
inderdaad, panorma schuifdak is bij mij kapot. liep al niet lekker laatste tijd. alles gedaan qua onderhoud, jaarlijks smeren.
Vorige maand kabel gebroken en aandrijving moet vervangen worden. kosten 1100 - 1700 Euries
Luxe probleem !
Wow, dat zijn wel serieuze bedragen inderdaad...
-
Auch, da's pijnlijk, helemaal omdat je het wel goed onderhouden hebt.
Fijn dat de kabel überhaupt leverbaar is (hoorde eens dat glasplaat niet verkrijgbaar is)
-
Auch, da's pijnlijk, helemaal omdat je het wel goed onderhouden hebt.
Fijn dat de kabel überhaupt leverbaar is (hoorde eens dat glasplaat niet verkrijgbaar is)
Bij mij zat meer dan een maand levertijd op de kabel voor de Giulia. Maar hoorde inderdaad ook dat de glasplaat niet meer leverbaar is.