Club Alfa Romeo

CAR Marktplaats => Gezocht => Topic gestart door: Quadrifoglijoost op 18 maart 2025, 21:56:48

Titel: Misano Giulia zoekt Misano Giulietta
Bericht door: Quadrifoglijoost op 18 maart 2025, 21:56:48
De Misano blauwe Q zoekt haar kleine zusje, uiteraard ook misano blauw. Hoeft geen QV te zijn, en uiteraard heb ik het aanbod in NL via gaspedaal al gezien. Bij Suzuki Leiden zijn we geweest (wat schade, eerste 40k km en 4 jaar geen onderhoudshistorie en weggekraste Instagram stickers).

Ik post de oproep vooral voor het geval iemand weet heeft van een mooi exemplaar buiten de online advertenties.

Budget 15k, sub 90k km.🙏
Titel: Re: Misano Giulia zoekt Misano Giulietta
Bericht door: Cymbalix op 26 maart 2025, 11:13:38
De Misano blauwe Q zoekt haar kleine zusje, uiteraard ook misano blauw. Hoeft geen QV te zijn, en uiteraard heb ik het aanbod in NL via gaspedaal al gezien. Bij Suzuki Leiden zijn we geweest (wat schade, eerste 40k km en 4 jaar geen onderhoudshistorie en weggekraste Instagram stickers).

Ik post de oproep vooral voor het geval iemand weet heeft van een mooi exemplaar buiten de online advertenties.

Budget 15k, sub 90k km.🙏

Staat nu een hele mooie bij Sam van Dalen in Opmeer, net iets boven je budget maar misschien het kijken waard! :)

https://www.samvandalen.com/italiaanse-auto/alfa-giulietta-1-4-turbo-sportiva
Titel: Re: Misano Giulia zoekt Misano Giulietta
Bericht door: Quadrifoglijoost op 26 maart 2025, 13:33:58
LOL, dat is dezelfde die Suzuki By Bart in Leiden eerder te koop had staan. Alleen nu dus weer 1.000 euro duurder dan bij By Bart
Titel: Re: Misano Giulia zoekt Misano Giulietta
Bericht door: Cymbalix op 26 maart 2025, 13:45:03
LOL, dat is dezelfde die Suzuki By Bart in Leiden eerder te koop had staan. Alleen nu dus weer 1.000 euro duurder dan bij By Bart

Hahaha dat meen je niet?!
Titel: Re: Misano Giulia zoekt Misano Giulietta
Bericht door: Quadrifoglijoost op 26 maart 2025, 14:33:46
zeker weten. De banden van het obscure merk CST Medaillion en de beschadigingen aan de dorpel bij de achterruit, waar de instagram sticker slordig was verwijderd, zijn bewijs genoeg ;-
Titel: Re: Misano Giulia zoekt Misano Giulietta
Bericht door: Cymbalix op 26 maart 2025, 14:46:58
zeker weten. De banden van het obscure merk CST Medaillion en de beschadigingen aan de dorpel bij de achterruit, waar de instagram sticker slordig was verwijderd, zijn bewijs genoeg ;-

Slechte zaak van Sam..
Titel: Re: Misano Giulia zoekt Misano Giulietta
Bericht door: brinkerik op 26 maart 2025, 19:50:34
Slecht?

Vragen staat toch vrij?

Dit is meer Sam van dalen zijn Handel als dat het voor een Suzuki dealer handel is.   Paar emmers emotie, en paar gelikte foto`s..

TS heeft zoveel info.. Dat hij er een set banden en goede poetsbeurt bij kan onderhandelen.
Titel: Re: Misano Giulia zoekt Misano Giulietta
Bericht door: Cymbalix op 26 maart 2025, 20:03:25
Slecht?

Vragen staat toch vrij?

Dit is meer Sam van dalen zijn Handel als dat het voor een Suzuki dealer handel is.   Paar emmers emotie, en paar gelikte foto`s..

TS heeft zoveel info.. Dat hij er een set banden en goede poetsbeurt bij kan onderhandelen.

Weet niet wat hij er verder mee gedaan heeft.. en ik ken de auto natuurlijk ook niet :) Maar een schadeauto met een discutabele onderhoudshistorie is toch niet helemaal zijn ding?
Titel: Re: Misano Giulia zoekt Misano Giulietta
Bericht door: brinkerik op 26 maart 2025, 20:17:33
Ik zou niet bang zijn om daar auto aan te schaffen.

Maar, soms...

Bijvoorbeeld goede kennissen van mij.. Kopen bij de lokale Fiat Dealer, een lage Km  500X met alle stempetjes, Firefly automaat 150pk.. verse import uit DE.

Maar rook wel als een asbak..

Zou ik als Dealer niet kunnen verkopen,  maar blijkbaar vind een Dealer dat minder belangrijk.   

Was minimaal ook 1 voorbeeld hier op het forum, met een zwarte Giulia, die ook niet helemaal 100 punten was, ook van Sam. Maar wil liever geen oude wonden ophalen ( en geen zin om te zoeken ;) )
Titel: Re: Misano Giulia zoekt Misano Giulietta
Bericht door: Quadrifoglijoost op 26 maart 2025, 23:13:19
Mijn Q komt van SvD dus dat is inderdaad het punt niet. De Giulietta in kwestie heb ik al gezien bij Carz by Bart in Leiden. Onderhoudshistorie tot 42.000 km gedurende de eerste 4 jaar is er niet (auto komt uit Belgiƫ), schade langs portier, veel steenslag op de motorkap, dubieuze banden, en het is dus gebruikt als de hoofdrol in een voormalig instagram kanaal.

Voor mij genoeg reden om te laten staan
Titel: Re: Misano Giulia zoekt Misano Giulietta
Bericht door: Quadrifoglijoost op 6 mei 2025, 14:23:30
Zusje gevonden!
Titel: Re: Misano Giulia zoekt Misano Giulietta
Bericht door: Robert69 op 6 mei 2025, 19:21:57
Fraaie auto! Je kunt m nog altijd laten wrappen zodat die nog beter bij je Q past. Ook mooi, Misano Matte.
Titel: Re: Misano Giulia zoekt Misano Giulietta
Bericht door: Quadrifoglijoost op 6 mei 2025, 19:57:47
Dank! We vinden de tegenstelling toch ook wel erg fraai samen
Titel: Re: Misano Giulia zoekt Misano Giulietta
Bericht door: Hylke op 7 mei 2025, 08:05:58
Een Juul in Grigio Opaco is erg leuk! Is het een Sprint met TCT en alles erop-en-eraan?
Titel: Re: Misano Giulia zoekt Misano Giulietta
Bericht door: Quadrifoglijoost op 7 mei 2025, 08:22:58
Citaat van: Hylke op  7 mei 2025, 08:05:58
Citaat van: Hylke op  7 mei 2025, 08:05:58
Een Juul in Grigio Opaco is erg leuk! Is het een Sprint met TCT en alles erop-en-eraan?

Dank je. Het is een tct super met dubbele uitlaat, open dak, sportstoelen etc. Alleen de stoelverwarming ontbreekt geloof ik.
Titel: Re: Misano Giulia zoekt Misano Giulietta
Bericht door: Hylke op 7 mei 2025, 08:27:57
Klinkt goed, wanneer kun je hem ophalen?
Titel: Re: Misano Giulia zoekt Misano Giulietta
Bericht door: Quadrifoglijoost op 7 mei 2025, 15:26:04
om 11 uur vandaag  ;D

Eerste rit terug leverde wel een vraagteken op: Giulietta voelt traag aan. Helemaal niet zo vlot als 170 pk doen vermoeden en zeker niet zoals ik de mijne (zelfde versie) uit 2015 herinner. Alsof de bak en het toerental door een emmer stroop moeten voordat er iets uitkomt.
Ik vermoed dat de bak wel een oliewissel kan gebruiken en wellicht loopt er ergens een rem aan. Gaan we binnenkort uitdokteren.

Als iemand andere mogelijke oorzaken kent, laat het gerust weten, dank
Titel: Re: Misano Giulia zoekt Misano Giulietta
Bericht door: Hylke op 7 mei 2025, 17:12:36
Feelsteert!

Ik herinner mij de 1.4MA in de Giulietta ook als een motor die goed bij de les is en uitnodigt om gas te blijven geven.
Maar misschien dat je verwent raakt met 510pk op de achterwielen?
Titel: Re: Misano Giulia zoekt Misano Giulietta
Bericht door: thijsk89 op 7 mei 2025, 18:24:04
Had je hiervoor ook een TCT 170PK? Of handbak? Want daar zit qua gevoel een enorm verschil in inderdaad (door andere versnellingsbak verhoudingen).
Titel: Re: Misano Giulia zoekt Misano Giulietta
Bericht door: Quadrifoglijoost op 8 mei 2025, 08:37:15
Citaat van: Hylke op  7 mei 2025, 17:12:36
Citaat van: Hylke op  7 mei 2025, 17:12:36
Feelsteert!

Ik herinner mij de 1.4MA in de Giulietta ook als een motor die goed bij de les is en uitnodigt om gas te blijven geven.
Maar misschien dat je verwent raakt met 510pk op de achterwielen?

Dankwel. Ik heb de afgelopen week doorgebracht in een leen peug, dus het gevoel van de Q zat zeker niet in de weg
Titel: Re: Misano Giulia zoekt Misano Giulietta
Bericht door: Quadrifoglijoost op 8 mei 2025, 08:38:21
Citaat van: thijsk89 op  7 mei 2025, 18:24:04
Citaat van: thijsk89 op  7 mei 2025, 18:24:04
Had je hiervoor ook een TCT 170PK? Of handbak? Want daar zit qua gevoel een enorm verschil in inderdaad (door andere versnellingsbak verhoudingen).

TCT ook.
Ik ga zo even naar een garagist in de buurt. Benieuwd wat hij ervan vindt
Titel: Re: Misano Giulia zoekt Misano Giulietta
Bericht door: GT1986 op 8 mei 2025, 09:13:04
Als je zekerheid wilt over het al dan niet halen van het vermogen zou je 'm altijd nog op de rollentestbank kunnen zetten.
Titel: Re: Misano Giulia zoekt Misano Giulietta
Bericht door: Quadrifoglijoost op 8 mei 2025, 21:19:43
Boosdoener lijkt het rechter achterwiel te zijn. Op de brug gezet vandaag, slinger gegeven aan het wiel, draait nog niet eens 360 graden rond. Vermoedelijk remblok of klauw. Gelukkig via garantie van Wassink, wordt dus opgelost
Titel: Re: Misano Giulia zoekt Misano Giulietta
Bericht door: DanielH92 op 8 mei 2025, 22:40:00
Als jij het wiel met de hand kan draaien, dan zit die toch nog lang niet zo vast dat de auto traag aanvoelt? Die 170pk trekt 'm er dan met gemak doorheen.
Titel: Re: Misano Giulia zoekt Misano Giulietta
Bericht door: Quadrifoglijoost op 9 mei 2025, 07:52:50
Nee, maar het is wel een indicatie dat het vast gezeten heeft. Dus mogelijk is er nu schade aan de remklauw of blok
Titel: Re: Misano Giulia zoekt Misano Giulietta
Bericht door: Hylke op 14 mei 2025, 11:41:40
Wellicht dat het het probleem is, je zou wel verwachten dat je dat dan onderweg ook ruikt?
Titel: Re: Misano Giulia zoekt Misano Giulietta
Bericht door: Quadrifoglijoost op 14 mei 2025, 20:44:56
🙏
Als er nog steeds iets aanloopt, dan is het nu niet zo goed merkbaar meer. Maar ik ben qua techniek een simpele ziel: als het wiel linksachter soepel ronddraait en rechtsachter nog niet eens 1x rond, dan is er iets mis. Wat, dat mag de dealer uitzoeken
Titel: Re: Misano Giulia zoekt Misano Giulietta
Bericht door: Quadrifoglijoost op 20 mei 2025, 20:51:33
We zijn eruit: de Giulietta gaat terug. Na 12 dagen eenrichtingsverkeer qua contact met de dealer (ik moest overal achteraan) leveren we haar morgen in. De koppeling is eerdaags aan vervanging toe, ze stuurt zeer zwaar en het reeds geconstateerde aanlopende achterwiel zijn te veel mankementen om deze auto met vertrouwen te blijven rijden, zelfs na herstel.

Gelukkig stond niet ver bij ons vandaan een werkelijk schitterende '18 Veloce in dezelfde kleur te koop, vandaag de koop rond gemaakt, volgende week rijden.

Eerste proefrit kilometers in een Giulietta 1750 voor mij. Wat een feest! Stuurt verrassend licht, hangt lekker aan het gas, misschien wel lekkerder dan een Giulia Veloce. En als je zelf ophoudt met boenderen, is het net een kalme stadsauto. Molto bene


(https://i.ibb.co/JjXyQk8G/66605509-4217-4839-ba0d-ad379c553749-db865a5d-2fa3-49ee-af72-afd986808030.webp) (https://ibb.co/qYbW51hc)
Titel: Re: Misano Giulia zoekt Misano Giulietta
Bericht door: GT1986 op 20 mei 2025, 22:35:05
Bijzonder dat je kennelijk zo eenvoudig de koop kunt ontbinden, het lijken mij goed te verhelpen problemen.

Je hebt in elk geval een mooie vervanger uitgezocht bij een topadres, veel plezier ermee!
Titel: Re: Misano Giulia zoekt Misano Giulietta
Bericht door: Quadrifoglijoost op 20 mei 2025, 23:39:10
Dank, eenvoudig was het allerminst om de koop ontbonden te krijgen, gratis ook niet, maar met nul vertrouwen in de auto en de dealer de enige juiste keuze. En ja, met Vincent kun je eindeloos praten over auto's, en bovenal inderdaad een top adres voor een Alfa.
Titel: Re: Misano Giulia zoekt Misano Giulietta
Bericht door: Don Pietro op 22 juni 2025, 22:14:14
Gefeliciteerd,  leuke combi.

Heeft de Giulietta nu ook de kleur als in de avatar?

Is het Vincent P?
Zo ja, dan heeft mijn broertje, lang geleden, bij zijn vader een 156 gekocht. Mijn vriendin een punto HGT bij zijn broer en ik een Lancia Delta bij Vincent toen hij nog in Bemmel bij een dealer werkte vlgs mij autohuis. .

Leuke en enthousiaste mannen.

En Wassink, tsja nog niet zolang dealer. Voorheen was hun buurman Kien.
Titel: Re: Misano Giulia zoekt Misano Giulietta
Bericht door: Quadrifoglijoost op 23 juni 2025, 07:27:51
Dank, de avatar staan ze allebei op inderdaad.
Vincent Polman, ja leuke vent, enthousiaste Alfist. Hij heeft het bedrijf van zijn vader voortgezet idd.

(https://i.ibb.co/1f9nvrLb/20250614-151728.jpg) (https://ibb.co/6R4ZnHmN)