!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

J. Swinkels
4

• Type Alfa: Giulietta 1.4TB 170Pk
  • *
    - Startende Alfist
Op zoek naar een steun voor einddemper Giulietta
« Gepost op: 3 juli 2025, 16:20:46 »
Dag allen,

Ik ben op zoek naar een uitlaatsteun voor mijn dubbele einddemper onder de Giulietta.
Twee weken geleden ben ik de trotse eigenaar geworden van een tweedehands dubbele einddemper voor mijn Giulietta. Om deze goed te kunnen monteren, heb ik echter een tweede steun nodig.

Ik heb inmiddels het hele internet afgestruind en ben langs geweest bij diverse autogarages, auto-onderdelenwinkels en autosloperijen, maar helaas zonder resultaat. Toen ik er uiteindelijk eentje vond, kostte deze €60,- inclusief verzending bij Alfastrada. Omdat ik er klaar mee was om verder te zoeken, heb ik deze maar besteld. Helaas kreeg ik twee dagen later een mailtje dat het product niet op voorraad is en de levertijd onbekend is, omdat ook de leverancier het niet op voorraad heeft. Of ik deze ooit nog zal ontvangen is dus de vraag. Leuk om te zien dat dit product nu als niet voorradig op de webshop, mét een prijsverhoging naar €69,95.

Kortom: ik ben ten einde raad.
Wie kan mij helpen? Bijgevoegd een foto (productcode: 51820445).

Alvast bedankt!
*

DanielH92
2.371

• Type Alfa: Giulietta QV TCT
    Moderatore - Super Alfist
Re: Op zoek naar een steun voor einddemper Giulietta
« Reactie #1 Gepost op: 3 juli 2025, 19:31:05 »
Nieuw blijkt het inderdaad een aardige zoektocht.
Ik zou gewoon een gebruikte van de sloop halen, zo'n beugel is ook gebruikt niks mis mee.
Even contact opnemen met één van de volgende aanbieders of ze de beugel los verkopen.
https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onderdelen-voorraad/magazijn/merk/alfa-romeo/model/giulietta/onderdeel/uitlaat-einddemper/?srsltid=AfmBOorUpVGpmxbJP67TUbvzAKxrYP3Au6dMCucRTA-z2dnZe8sHltDS

En willen ze 'm niet los verkopen, dan is een einddemper met beugel alsnog goedkoper dan één nieuwe beugel. Moet je de einddemper alleen nog naar het oud ijzer brengen.
Zelf heb ik goede ervaringen met de service van A.T.S. (die ook daar aanbieden), die willen de beugel denk ik wel los versturen.

Edit: Deze al geprobeerd?
https://ricambi.alfisti.net/Ersatzteile/Alfa-Romeo/Alfa-Giulietta-940/Abgasanlage/Endschalldaempfer/Auspuffhalter-Gummi-ESD-hinten-links-Alfa-Romeo-Giulietta-4C-4C-Spider::12543.html
*

J. Swinkels
4

• *
    - Startende Alfist
« Reactie #2 Gepost op: 4 juli 2025, 10:41:21 »
@DanielH92 Bedankt voor je reactie. Ik heb via onderdelenlijn meerdere bedrijven benaderd maar nergens een reactie gekregen, wellicht als ik bel dat ik dan wel antwoord krijg dus dat ga ik even proberen.
Zat zelf ook nog te denken om er anders zelf eentje te fabriceren samen met een goede lasser. Heb ook gemerkt dat ik een verloopstuk nodig heb aangezien de einddemper 1.7 niet aansluit op de middendemper 1.4.

Had beter alle moeite kunnen besparen en meteen een Ulter kunnen kopen met steun, die had ik er zo onder kunnen hangen.
*

Catonyx
12

• Type Alfa: '17 Giulietta 1.4MA
  • *
    - Startende Alfist
« Reactie #3 Gepost op: 5 juli 2025, 21:38:08 »
Oef, heb ik denk ik geluk gehad. 2 weken geleden eentje bij Tuynder besteld.

Ik heb de steun die bij de Ulter uitlaat kwam nog liggen. Die zou je zo mogen hebben van me, eventueel voor zolang je nog geen originele kan vinden.
*

J. Swinkels
4

• *
    - Startende Alfist
« Reactie #4 Gepost op: 7 juli 2025, 08:35:30 »
@Catonyx ik heb er nu eentje laten maken, hoef alleen vandaag even langs de onderdelenwinkel voor een universeel rubber en uitlaatklem.

Afgelopen vrijdag de einddemper er af gehaald en na verwachting hang ik de nieuwe er vanavond onder. Moet wel zeggen dat zonder einddemper ook wel lekker klinkt… misschien dat ik toch nog eens overstap naar een demperloze.

Alsnog heel erg bedankt, als het toch niet lukt met de gefabriceerde steun kan ik dan toch nog een beroep op je doen? Indien tegen een mooi prijsje?