Club Alfa Romeo
CAR Marktplaats => Gezocht => Topic gestart door: Hilbert op 6 juli 2012, 21:46:27
-
ik ben op zoek naar een set QV veren en demper. Ik wil mij Giulietta een paar cm omlaag hebben. Ik weet dat div QV rijders hier hun dempers of veren ter koop aan hebben geboden.
Wie heeft niet iets liggen?
-
Heb je de optie dynamisch chassis genomen ?
Indien ja, heb je enkel de veren nodig. Zijn dan al andere shockdempers dan de standaard juul.
-
Volgens mij gaat dit niet zomaar in verband met het verschillende gewicht voor (door motor). De auto komt dan scheef te staan vertelde mijn dealer.
Daarnaast staat de auto met een Eibach set pas echt mooi laag!
-
ik heb me uitgebreid laten voorlichten en de dealer adviseert met de QV verlaging te monteren.....Ik heb een 1.4 MA met SP3, dus sportonderstel, maar daar zitten andere dempers onder dan onder de QV. (andere type nummer)
Nou, wie t weet mag t zeggen....Advies is om veren én dempers te wisselen ipv alleen de veren...
-
Ze willen jou in de zak steken, enkel veren zijn voor die paar CM voldoende !
-
Qv = -1,5cm vooraan en -1cm achteraan, men dealer zei dat deze dezelfde type dempers waren als de QV, alleen ander nummer omwille van jaartal introductie verschil met QV!
Ik heb er inderdaad al gezien die met de novitec veren -4cm overal inderdaad schuin komen te staan en dat is niet mooi... Maar of dit op de gewone versie is of die met optie dynamisch chassis, dat weet ik niet.
-
alleen ander nummer omwille van jaartal introductie verschil met QV!
Dat is natuurlijk een onzin reden......Als het exact hetzelfde onderdeel is, heeft het exact hetzelde nummer, lijkt me anders geen handige voorraadbeheersing. :rolleyes:
-
Bij de coupe was dat continue zo, en wanneer een revisie was voor alle compatibele versies kreeg die ineens dezelfde nieuwe nummer...
Spijtig genoeg heb ik geen toegang meer tot de nieuwere eper diensten, toen het nog op dvd was kon men dit gewoon kopieren.
Dus vond ik dag niet zo gek toen ik dat te horen kreeg.
Is tevens andere nummer dan gewone versie of dat is dan enkel voor de show?
-
Ik heb nog QV veren liggen mocht je deze nog willen
-
wat vraag je ervoor en hoeveel km hebben we onder je auto gezeten?
-
Dat is natuurlijk een onzin reden......Als het exact hetzelfde onderdeel is, heeft het exact hetzelde nummer, lijkt me anders geen handige voorraadbeheersing. :rolleyes:
Onlangs bobijn van een passat moeten vervangen,en dat onderdeelnr. was wel degelijk veranderd in de tussentijd ;)
-
Ze hebben er 17000 onder gezeten. Wat ik ervoor wil hebben? Geen flauw idee. Wat heb je zelf in gedachten?
-
Onlangs bobijn van een passat moeten vervangen,en dat onderdeelnr. was wel degelijk veranderd in de tussentijd ;)
Dan zal het onderdeel zelf ook vervanderd zijn....:rolleyes:. Dat is logisch. Onderdelen worden verbeterd en kunnen dan nieuwe nummers krijgen.
Ik bedoel, als de dempers van beide typen nú hetzelfde zijn, zijn de onderdeelnummers dat nu ook. Je gaat niet gelijke onderdelen op hetzelfde moment andere nummers geven.....
-
Logisch is niet voor elke fabricant weggelegd...
de vraag is, wie kan hier een "echt" antwoord op geven... Een dealer trekt vaak eigen conclusies en zegt wat een klant wilt horen.
Dus zou al een onafhankelijke garagist moeten zijn die beide wagens (qv en non qv) daar de shockdempers zijn kwaliteiten van meet...
-
dat wil ik ook graag weten. Ik wil de Juul alleen maar een paar cm lager hebben. Geen mega verlagingen, geen stuiterbak. alleen een voor het visueel effect. Ik vind de auto nu net iets te hoog staan.
-
Rogier heeft de veren zie ik Hilbert, en ik heb de dempers (16000 km)
Ik PB je wel even.
-
Het bekende verhaal is dat alleen veren bij een paar cm voldoende is , maar in de praktijk klopt dit zéker niet altijd.
Bij zo'n jonge auto wil je dat het goed is, en is het gewoon het mooiste om dempers te gebruiken die op de veren zijn afgestemt.
Als de dempers van SP3 hetzelfde zijn als van QV, waarom zetten ze die dempers dan wel met een kortere veer op de QV dan op SP3.
Wim Prins heeft mij verzekerd dat de dempers van de QV NIET gelijk zijn aan SP3.
-
Hier in belgie noemen ze die optie "dynamisch chassis";)
Op den duur weet ik het nietmeer ze.
Probleem is hoe kun je nu weten of je dealer het niet uit zijn duim gezogen? Idem voor men dealer imho. Usb stick van maar 4gb is de max dat werkt, k'moest effe goe lachen:p
-
Als je een paar maanden wacht dan zakt hij vanzelf een cm.
Kun je anders niet beter kijken voor een set after market veren.
Sent from my iPad using Tapatalk HD
-
Idd zakt vanzelf na een paar maand, maar net niet zoveel als die van de QV. Aftermarket op de non-dynamisch chassis met bv novitec veren -4cm, dan staan vooral uw voorbanden HEEL schuin! Ook niet zo mooi en idd dan stuiterbak.
-
heb je dan ingereden of zo?
-
Ik heb de eibach verlagingset, dus veren en dempers voor 3,5 achter 3 cm. Is absoluut top geen stuiterbak nog genoeg comfort, maar stuurt nog net wat scherper in de bochten dan standaard sport chassis. En dat verschil in hoogte is juist mooi valt niet eens zo op. Een tip als je het doet, laat je koplampen bijstellen want anders schijnen ze teveel naar beneden en bij donkere wegetjes heb anders te weinig licht;)
-
Wat voor dempers dan?
-
Ben inmiddels voorzien van prachtige QV veren en Dempers, dankzij Robin en Rogier hier!
-
@Hilbert: laat uw mechanieker eerst eens zien naar de dempers voor hij deze vervangt, kan nog altijd dezelfde zijn!
Men dealer beweert bij hoog en laag dat een QV van 2010 en 1 van 2012 een ander onderstel heeft qwoa dempers. Die van 2010 zou meer stuiterig rijden dan de 2012 standaard, die zou "strakker en comfortabeler" rijden.
-
Zullen we doen, maar weet nu al bijna zeker dat ze anders zijn....
-
@Hilbert : Hoe oud is je juul en hoeveel km's?
En hoe weet je het nu dan al?
-
Want ik merk toch niets verkeerd met mijn originele dynamisch chassis sportdempers in combinatie met Robin zijn QV veren.
-
mijne is 10.000 km en 2 mnd oud.....De dempers zien er iets anders uit...
-
Ik heb gemerkt dat ze pas tegen 4 maand het meest gezakt zijn de veren.
Dan weten we ook weeral dat het andere zijn;)
-
Hij is inderdaad al wel iets ingezakt, maar hij mag zo nog een paar cm echt naa beneden en dat gaat ie niet spontaan inzakken. Mijn auto staat echt te hoog