!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Mathias147
42

  • Type Alfa: 147 1.6 2004
  • *
    - Startende Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
schroefset 147
« Gepost op: 19 maart 2019, 15:35:43 »
Hoi hallo mede alfisti,

Ik ben op zoek naar een beetje nette schroefset voor mijn 147, ben al een tijd op zoek via marktplaats maar geen geluk daar.
En het liefst wil ik geen TA spul en dergelijke maar de prijzen zijn behoorlijk vind ik. En verlagingsveren zijn geen optie omdat ik de hoogte wil kunnen veranderen.

147 1.6 77kw 2004 - 2.0 cilinderkop, uitlaatje en lekker laag.
*

B van Kraaikamp
752

  • Type Alfa: 147 FL Veloce Blackline
  • *****
    - Super Alfist
  • Organizzatore di Eventi
Re: schroefset 147
« Reactie #1 Gepost op: 19 maart 2019, 18:45:23 »
Ha Mathias,
Helaas kan ik je (nog) niet helpen. Ik kijk echter graag mee op dit topic!
Iemand enig idee welke setjes het beste zijn voor de 147?
🍀Huidig: Alfa Romeo 147 FL (2007), Veloce Blackline 🍀
Ex: Alfa Romeo 147 (2004), Veloce Lusso
Ex: Alfa Romeo 147 (2001), Distinctive
*

Mathias147
42

  • Type Alfa: 147 1.6 2004
  • *
    - Startende Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: schroefset 147
« Reactie #2 Gepost op: 21 maart 2019, 08:25:53 »
Ja ik zit nu zelf te kijken naar de schroefset van cobra de evo 2, omdat deze ook in hardheid verstelbaar is. Maar ik twijfel nog vanweg de prijs.
147 1.6 77kw 2004 - 2.0 cilinderkop, uitlaatje en lekker laag.
*

Luuk Misseyer
17

  • Type Alfa: Alfa Romeo
  • *
    - Startende Alfist
  • AutomontageDeLuuks
    • Automontage DeLuuks
Re: schroefset 147
« Reactie #3 Gepost op: 26 juli 2019, 15:43:02 »
Hallo !

Ik lees dat er nog niet echt een bruikbare reactie op is gegeven, dus doe bij deze een (goede) poging...
Wellicht nog voor jou of voor anderen interessant om van nodig advies te voorzien ?

Er zijn verschillende manier van verlagen (lees ook: Alles over verlagingssets) en met een schroefset is daar 1 van.
De ervaring leert dat indien er een schroefset leverbaar is met een hardheid verstelbaarheid en het is ook nog betaalbaar, om die te nemen!

De hardheid verstelbaarheid is echt ideaal om bij verlaging maximaal comfort weer terug te winnen (met verlaging lever je per definitie altijd comfort in, welk merk of soort verlaging je ook neemt!). Bij de/een MiTo maximale ervaring in: begonnen met verlagingsveren, vervolgens met Sportonderstel (verlagingsveren+dempers), toen een schroefset en uiteindelijk 'Comfort-Succes' met een in hardheid verstelbare Schroefset !

Voor de 147 zijn er 2 aan te bevelen schroefsets die in hardheid verstelbaar zijn:
- Cobra Evo II --> http://www.cobra-suspension.com/nl/search/ (wel ff juiste Alfa selecteren)
- K-Sport Racing, een 'high performance' Schroefset ontwikkeld vanuit ervaring in de Racerij en rijdt geweldig !! -->  https://www.underyourcar.shop/shop/alfa-romeo-auto-accessoires-montage/147/verlagingssets/schroefset-rondom-70mm-alfa-romeo-147-112000-062010-4cyl.html


Indien de Cobra's gewenst zijn, graag een mail, want die staan (nog) niet in de WebShop.
It's fun to be a CAR Member !
F: Automontage DeLuuks
@: Stuur een email !