!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
Een goede schroefset monteren is de beste optie, maar niet goedkoop. Aan de andere kant; moet je op je onderstel willen bezuinigen?
Ik rijd met een verlaging van 3 cm met veren van KW. Dit in combinatie met 19" wielen
Citaat van: GT1986 op 28 januari 2026, 19:22:48Een goede schroefset monteren is de beste optie, maar niet goedkoop. Aan de andere kant; moet je op je onderstel willen bezuinigen?Nee, ik denk niet dat je er op moet willen bezuinigen. Aan de andere kant; moet je er nog flink in willen investeren bij een auto van 12 jaar oud?
Citaat van: Taeke op 28 januari 2026, 21:33:16Ik rijd met een verlaging van 3 cm met veren van KW. Dit in combinatie met 19" wielen Ik bezit de auto nu net een jaar... Ze was zo , geen idee of er andere schokbrekers onder zijn gekomen. Ik verwacht dat het geen speciale schokbrekers zijn... Ze zijn gewoon zwart Heb jij ook ooit je dempers laten doen?
Ik rijd met een verlaging van 3 cm met veren van KW. Dit in combinatie met 19" wielen Ik bezit de auto nu net een jaar... Ze was zo , geen idee of er andere schokbrekers onder zijn gekomen. Ik verwacht dat het geen speciale schokbrekers zijn... Ze zijn gewoon zwart
Citaat van: DanaBanana op 28 januari 2026, 20:59:45Citaat van: GT1986 op 28 januari 2026, 19:22:48Een goede schroefset monteren is de beste optie, maar niet goedkoop. Aan de andere kant; moet je op je onderstel willen bezuinigen?Nee, ik denk niet dat je er op moet willen bezuinigen. Aan de andere kant; moet je er nog flink in willen investeren bij een auto van 12 jaar oud?Is misschien ook zo... Dit is mijn eerste auto en ben 22 dus heb niet verschrikkelijk veel budget. Meer mensen die er zo over denken? Staat niet veel km op (135000)
Citaat van: Semdvries op 28 januari 2026, 21:50:20Citaat van: DanaBanana op 28 januari 2026, 20:59:45Citaat van: GT1986 op 28 januari 2026, 19:22:48Een goede schroefset monteren is de beste optie, maar niet goedkoop. Aan de andere kant; moet je op je onderstel willen bezuinigen?Nee, ik denk niet dat je er op moet willen bezuinigen. Aan de andere kant; moet je er nog flink in willen investeren bij een auto van 12 jaar oud?Is misschien ook zo... Dit is mijn eerste auto en ben 22 dus heb niet verschrikkelijk veel budget. Meer mensen die er zo over denken? Staat niet veel km op (135000)Ik denk zelf dat je je dan misschien moet afvragen wat je wil doen. Want realistisch gezien kun je dan al vrij snel ophouden met zaken onderhouden, wel kan je de keuze maken om het behouden te doen. Dus misschien toch gewoon standaard houden.... Ander zijds was ik 19 toen ik mijn Giullietta kocht met 123k op de teller en toen 11 jaar oud. Toen in geïnvesteerd (vering, uitlaat, remmen, etc), wel met de kant tekening dat ik dit zelf kan vervangen en dit dus scheelt in manuren, behalve de TCT koppeling á 2500 euro... Nu staat de teller bijna op 215k en allemaal probleemloze kilometers. Wat ik nu naar verhouding aan onderhoud uitgeef schrijf ik binnen een jaar af mocht ik een andere auto kopen. Dat terwijl deze nu nog maar minimaal afschrijft, in verhouding, en ik em überhaupt nog lang niet kwijt wil....Mijn advies: Wil je lang betrouwbaar kunnen rijden met de auto? Gooi dr wat centen tegen aan en je hebt er super veel plezier van. Is dit een tussenstap en wil je over 1,5 tot 2 jaar wat nieuws? Gewoon het onderhoud doen wat moet en alleen dit soort dingen uit halen als je genoeg centen hebt, anders is je geld zomaar weg en blijf je werken om je auto te onderhouden.... Dus het hangt denk ik er vanaf hoelang je met de giuul wil rijden...
Hangt er vanaf. Onderdelen die je kan reviseren is 2e hands een prima optie, vind ik. Dan moet je denken aan remklauwen, koplampen, velgen, etc. Dit is voorspelbaar en defecten zijn vaak snel en voor montage duidelijk. In jou geval zouden dat de veren zijn. Bij de schokdempers heb je geen idee in welke staat ze zijn totdat je ze onder de auto hebt en er mee gaat rijden. Als je dit laat doen heb je de kans dat je 400 tot 500 euro aan manuren weggooit als de schokdempers toch niet in de goede staat blijken te zijn als dat de verkoper belooft. Dus schokdempers zou ik persoonlijk nieuw kopen, veren zou 2e hands kunnen. Maar nou zijn veren vaak de kosten dan ook weer niet... PS: Je kan schokbrekers in sommige gevallen ook laten reviseren. Maar naar mijn beste weten dit soort standaard varianten niet of voor meer geld dan je een nieuwe kan aanschaffen....
Ik had onder mijn QV Novitec verlagingsveren gemonteerd, met de originele schokdempers. Heb er ongeveer 70k kms probleemloos mee gereden.https://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/Alfa-Giulietta/Suspensions/Novitec-Sports-Spring-Kit::4877.htmlOnder de Giulia heb ik ook alleen verlagingsveren met de originele dempers.