!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

156 V6
17

  • Type Alfa: 156 V6
  • *
    - Startende Alfist
Motorblok defect?
« Gepost op: 14 november 2014, 07:19:20 »
Hallo,

Ik had mijn 156 naar de garage gebracht om de katalysator, draagarmrubbers en pookmechanisme te repareren/vervangen. Ook heeft ze een grote beurrrrt gekregen.

Zo gezegd zo gedaan...ik de auto opgehaald: Rammel in de uitlaat, totaal geen power (vooral bij optrekken niet!) en remmen die na 3x trappen blokkeerde. Afijn, gemeld aan de monteur en ik kon de volgende dag direct weer terecht. Uitlaat rubber vervangen, kat opnieuw geplaatst en de rammel was verdwenen. Vervolgens de auto uitgelezen. Foutmelding op de krukkenassensor....
Diezelfde dag een nieuwe laten komen, gemonteerd, getest. Nog steeds geen power(vooral onderin) dit heeft dus niet aan de kat gelegen... Monteur de volgende dag uren bezig geweest de oorzaak te achterhalen. De boodschap viel alles behalve mee....: te weinig compressie... :'( (1 van de 6cilinders kwam aan de onderste grens van 9bar, de rest was volgens de monteur niet meer dan 4 à 5 bar.)

Mij werd verteld dat als we hier de oorzaak van willen vinden, het hele blok uit elkaar moet...
Als eerste optie kwam hij met de zuigerveren, wat logisch is in mijn ogen.

Maar stel dat dat de oorzaak niet is, wat zou het dan wel kunnen zijn??    Opties?

En mocht het zover komen.... Hoelang ben je (ervaren alfamonteur) ermee bezig om het motorblok uit te wisselen?

En waar kan ik o.a. voor een redelijke prijs goed 2,5/3,0/3,2 V6-blok krijgen???

Alvast bedankt voor jullie hulp, tips & suggesties!!!


Groeten Sander.


*

Coen
57

  • Type Alfa: 156 2.4 JTD
  • **
    - Junior Alfist
Re: VolgendePROBLEEM!
« Reactie #1 Gepost op: 14 november 2014, 09:16:26 »
Had de auto wel power voor de beurt?
*

156 V6
17

  • Type Alfa: 156 V6
  • *
    - Startende Alfist
Re: VolgendePROBLEEM!
« Reactie #2 Gepost op: 14 november 2014, 21:13:19 »
Ja auto startte zonder problemen, wel veel minder power dan voor de beurt.
*

sander53
23

  • Type Alfa: Alfa Romeo 156 3.0 V6 24v
  • *
    - Startende Alfist
Re: Motorblok defect?
« Reactie #3 Gepost op: 15 november 2014, 20:04:27 »
Voor een motorwissel moet je als je met zijn 2en bent toch wel gauw een dag rekenen.
Weet eventueel wel een 3.0 24v blok voor je te staan maar die staat in Friesland.
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: Motorblok defect?
« Reactie #4 Gepost op: 15 november 2014, 21:06:10 »
Oeff een 3l 24 klepper.
Mooie vervanging van de 2.5 :97:
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
*

sander53
23

  • Type Alfa: Alfa Romeo 156 3.0 V6 24v
  • *
    - Startende Alfist
Re: Motorblok defect?
« Reactie #5 Gepost op: 16 november 2014, 15:40:19 »
Oeff een 3l 24 klepper.
Mooie vervanging van de 2.5 :97:

icm de 2.5 versnellingsbak is dat een hele leuke vervangingsmotor ja!
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: Motorblok defect?
« Reactie #6 Gepost op: 17 november 2014, 19:01:28 »
Er verkoopt iemand een 3.5 12v savali qv motorblok.
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
*

sander53
23

  • Type Alfa: Alfa Romeo 156 3.0 V6 24v
  • *
    - Startende Alfist
Re: Motorblok defect?
« Reactie #7 Gepost op: 18 november 2014, 12:10:26 »
Is een 12v dan moet je veel aanpassen om deze in een 156 te krijgen.
3.0 24v blok uit een 166 of GTV is veel makkelijker
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: Motorblok defect?
« Reactie #8 Gepost op: 18 november 2014, 17:11:58 »
Hij heeft ook andere motoren te koop.
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter