!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Skies
146

  • Type Alfa: 159 TI 1.750
  • ***
    - Alfist
Gezocht: wielbouten alfa 159
« Gepost op: 12 maart 2021, 14:17:57 »
De huidige wielbouten zien er nogal oud uit, en ik wil ze graag vervangen bij de zomerwissel.
Wellicht volstaat dit (link), maar ik vroeg me af of er nog alternatieven zijn, in een mooi passend (ti antraciet) kleurtje o.i.d. ? Via Google krijg ik een beperkt aantal resultaten van dezelfde aanbieders.
Het is me ook niet helemaal duidelijk of de lengte altijd hetzelfde is bij M14x1.5, wat kennelijk de vereiste maat is. In de handleiding is er niets over te vinden.

(edit: "gezocht" toegevoegd in de titel..)
*

DanielH92
1.923

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: wielbouten alfa 159
« Reactie #1 Gepost op: 12 maart 2021, 17:35:38 »
Lengte van bouten is afhankelijk van je velg en of je spacers hebt. Ik heb 16mm spacers geplaatst dus mijn wielbouten vervangen van 23mm draadlengte naar 40mm.

Die jij voorstelt zijn maar 19mm lang en dat lijkt me al snel kort. Makkelijkst natuurlijk om even één bout eruit te draaien, dat kan gewoon met de auto op de grond, en kijken wat er nu in zit. Check ook of de boutkop dop 17 of 19 is. Als er origineel 17 in zit past een 19mm dop misschien niet in je velg.

Bij antraciete velgen staan zwarte wielbouten ook goed. Genoeg van te vinden met een beetje Googlen. Als je maar niet voor Aliexpress kwaliteit gaat.
*

Skies
146

  • Type Alfa: 159 TI 1.750
  • ***
    - Alfist
Re: wielbouten alfa 159
« Reactie #2 Gepost op: 12 maart 2021, 20:18:08 »
Citaat
Als je maar niet voor Aliexpress kwaliteit gaat.
Dat was niet de bedoeling nee :-D