!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

alfata
3.413

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Winterbanden Giulia
« Reactie #15 Gepost op: 10 februari 2021, 13:09:30 »
Oh ok! Ik vond het ook al opvallend aangezien het er op de foto prima uit zag.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Re: Winterbanden Giulia
« Reactie #16 Gepost op: 10 februari 2021, 13:14:01 »
Klopt inderdaad. De standaard 16 inch  staan op 205/60 R16 banden.

17 inch op een Giulia zou eigenlijk 225/50 R17 moeten zijn. Denk dat er nu 205/50 R17 op zal zitten (Giulietta maat). Die zijn dus niet alleen aan de smalle kant maar ook wat betreft diameter iets te klein. Kan dus zijn dat als je 100 op de teller rijdt dat iedereen je inhaalt omdat je in werkelijkheid maar 95 rijdt bijvoorbeeld.  De maat is echter wel gewoon toegestaan op de Giulia dus dat maakt verder niet uit.

Wat betreft het naar binnen staan, zou ik de oorzaak in de ET waarde van de velg zoeken. Een Giulia heeft een lagere ET waarde normaal gesproken dus de Giulia velgen staan derhalve wat meer naar buiten.

Zou wellicht even checken wat de ET waarde is van deze velgen. zo'n 5 mm verschil mag er gerust zijn.
*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Re: Winterbanden Giulia
« Reactie #17 Gepost op: 11 februari 2021, 09:15:03 »
Sorry, had weer eens te snel gelezen. 225 is inderdaad een perfecte maat voor een Giulia.

Vlgs mijn gegevens zou een Giulietta in 17 inch een et waarde van rond de 38 moeten hebben. Een Giulia heeft ergens rond de 33 vlgs mij dus ook dat moet goed zijn.

Ik rijd met 255/35 R19 winterbanden achterop en dat is met deze sneeuw niet echt de meest ideale maat......