!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

bissa
3

  • Type Alfa: 156 1.8TS sportwagon
  • *
    - Startende Alfist
2.0 ts opvoeren bij squadra tuning + stijver maken?
« Gepost op: 30 april 2017, 20:37:44 »
Hey,

Ik heb heel lang getwijfeld om een V6 spider te nemen. Helaas denk ik dat het toegenomen gewicht en het vele koppel samen met de veel hogere onderhoudskosten voor de V6 toch wel eens een dealbraker zouden kunnen zijn... zelfs als dit de waarde van de auto kan laten stijgen zodra hij een oldtimer wordt. Daarnaast raden anderen mij aan om een 2.0 TS te nemen en deze te kietelen met onder andere een high lift cam, sport cat, lichtgewicht vliegwiel en een ECU remap.
Daarnaast zou ik graag ook nog aan stijfheid van de spider willen werken. Alleen kan ik hierover niets vinden. Dit is bij zowel de V6 als de 2.0ts het geval. Anti roll bars zijn een optie (daar zitten er naar mijn weten niet genoeg van in). Natuurlijk zou ik ook verstevigingen kunnen lassen maar dan vraag ik mij af waar... Bij een mini cooper is dit iets gemakkelijker...
Re: 2.0 ts opvoeren bij squadra tuning + stijver maken?
« Reactie #1 Gepost op: 1 mei 2017, 21:56:38 »
Voor het tunen van een 2.0 twinspark zou ik eens met H&S contact opnemen. Die hebben met die motor erg veel ervaring in de racerij en kunnen je vast vertellen wat de verschillende mogelijkheden zijn.
*

brinkerik
1.817

  • Type Alfa: Giulietta Qv TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: 2.0 ts opvoeren bij squadra tuning + stijver maken?
« Reactie #2 Gepost op: 2 mei 2017, 11:08:40 »
Hallo

Het blijft een keuze, iedereen kan je hierbij advies geven, maar zelf kun je het best de overweging maken; dus gaan rijden met beide modellen.

Ik zal je mijn keuze daarom niet kenbaar maken  ;)

Succes met je keuze.
Nu Giulietta Perla Moonlight

ex   159 2.4   '07        Punto Twin-Air '12         156  1.9 16v '04         147  1.6  Veloce G3  '01     146  1.6  Lusso '97